המאבק בעישון: תוחמר החקיקה

(0)
לדרג

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע בוועדת הבריאות של הכנסת כי הוא מעכב את הצגת דו"ח העישון השנתי; "נחמיר חקיקה נגד העישון"

מאת: מערכת zap doctors

בדיון משותף לוועדת הבריאות ולוועדה למאבק בנגעי הסמים בכנסת, אשר עסק בדו"ח העישון ומניעת עישון בישראל, הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן: "אני לא מגיש היום את הדו"ח, מכיוון שיש השגות מקצועיות לגבי המדידה שהתבצעה בו. קשה לי להעריך כרגע מתי כן נגיש אותו, אבל אזרז מאוד את התהליך".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הסביר: "יש עלייה בלתי מוסברת ובלתי סבירה בעישון בנתונים של 2016 לעומת 2015. אנחנו מעדיפים לבצע השלמות ניתוחיות של הנתונים. הכל ייעשה בשקיפות".

השר ליצמן הדגיש כי בכוונת המשרד להחמיר את החקיקה נגד עישון, ובכלל זה לאסור לחלוטין עישון במסעדות, בתי חולים, בתי אבות, מבני ספורט, גני שעשועים, גני ילדים, חניונים, גני חיות ועוד. עוד אמר כי יזם הגבלות לפרסום מוצרי טבק, והוא ממתין לתשובת משרד האוצר בעניין. המנכ"ל בר סימן טוב הוסיף כי בכוונתו להסמיך מפקחים ארציים לאכיפת איסור העישון, ולא להסתמך על מפקחי השלטון המקומי. השר ליצמן: "השלטון המקומי לא עושה כלום בעניין, לצערי".

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הודיע כי הוועדה תתמוך בחקיקה שתאפשר לתבוע את חברות הסיגריות בגין נזקי עישון.

יו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים, ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ציינה כי: "מדינת ישראל נרדמה במאבק הזה. הצעדים הננקטים הם מאוד מינוריים ולא מרחיקי לכת".

ח"כ יהודה גליק (הליכוד): "האם תסכים שבעיתון המודיע יפרסמו מודעה המעודדת צריכת בשר חזיר? אני משוכנע שלא. אז מדוע העיתונות החרדית היא גדול מפרסמי הסיגריות? מדוע התנגדת ליוזמתי לאסור על עישון ברכב המסיע ילדים? כפי שנלחמת למען טיפולי שיניים לילדים, הילחם גם כאן".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "המשרד איננו אגרסיבי במאבקו בעישון. ידן על חברות הסיגריות על העליונה תמיד. הטריקים שלהן אינסופיים, כולל פרסום סמוי וכתבות ממומנות".

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אלאלוף, הודיע כי הוועדה תקיים דיון מיד עם פרסום דו"ח העישון העדכני, ואז יישמעו בפירוט נציגי הארגונים האזרחיים וגורמים נוספים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום