שמן זית כתית מעולה למוח שלכם

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי שמן זית כתית מעולה עשוי לסייע מפני שינויים במוח, כמו פגיעה בזיכרון וביכולת הלמידה, האופייניים למחלת האלצהיימר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש' שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת Annals of Clinical and Translational Neurology, עולה כי שמן זית כתית מעולה עשוי לסייע במניעת פגיעה בזיכרון וביכולת הלמידה ולהפחית יצירת משקעים אופייניים למחלה במוח.

החוקרים בחנו את התועלת האפשרית של שמן זית כתית מעולה על עכברים שגודלו ספציפית במטרה לפתח את המאפיינים הפתולוגיים המרכזיים של מחלת אלצהיימר. בעלי החיים סווגו לשתי קבוצות, לאחת ניתן מזון עתיר שמן זית כתית מעולה והקבוצה השנייה לא נחשפה לשמן זית דומה. שמן הזית ניתן לעכברים כאשר היו בגיל שישה חודשים, לפני שהחלו לפתח תסמיני מחלת אלצהיימר. בגיל שישה חודשים, כל העכברים נבדקו להערכת ההתנהגות בסדרת בדיקות, במטרה לקבוע את היכולת הבסיסית שלהם.

החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין שתי קבוצות העכברים במהלך המחקר, למעט בנקודת הזמן לאחר עשרה חודשים, אז זוהה משקל גוף גבוה יותר בעכברים בקבוצת הביקורת.

העכברים השלימו הערכה התנהגותית דומה בגילאי 9 ו-12 חודשים, לאחריהם הומתו, לצורך השלמת בדיקת המוחות לנוכחות מאפיינים פתולוגיים מרכזיים של מחלת אלצהיימר. בעכברים שנחשפו לשמן זית כתית מעולה תועדו תוצאות טובות יותר לאחר 9 חודשים ולאחר 12 חודשים, בבדיקות להערכת זיכרון עבודה, זיכרון מרחבי ויכולות למידה, בהשוואה לעכברים בקבוצת הביקורת.

עוד עלה מהממצאים כי חלה ירידה מובהקת סטטיסטית בכמות המשקעים האופייניים במוחות של חיות שנחשפו לשמן זית כתית מעולה, בהשוואה לביקורות.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום