מזותרפיה: לעשות סדר - בהזרקות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כולן יודעות שטיפולי מזותרפיה הם טיפולי הזרקות, המסייעים לשיפור מראה עור הפנים. מה בדיוק מזריקים - ומתי? התשובות בפנים, במדריך המפורט

שירותי אסתטיקה רפואית
077-9965890 (מספר מקשר)

הרפואה האסתטית אימצה לחיקה כבר לפני שני עשורים את המזרק - ככלי יעיל לטיפולים, להצערת עור הפנים. כל ה"הזרקות" למיניהן מכונות בפי העם טיפולי "מזותרפיה". אכן, הזרקות - ככלי לטיפולי פנים, התורמים להצערת העור ושיפור מראהו - הן אמצעי מרכזי, בטיפולי פנים מודרניים וחדשניים. עם זאת, יש להבחין בין מזותרפיה - לבין טיפולי הזרקה אחרים.

מהי מזותרפיה? כיצד היא שונה מטיפולי הזרקות אחרים?

מזותרפיה היא שיטת טיפול הכוללת שימוש בהזרקות, להגשמת שתי מטרות עיקריות.

מטרה ראשונה: יצירת מיני טראומה מקומית לעור, תוך גרימת פגיעה מבוקרת בעומק השכבה, כדי לגרות תהליך של הבראה, חידוש תאי העור ויצירת חומרים טבעיים, שתורמים למראה עור הפנים (חומרים שהייצור שלהם פוסק עם הגיל; ומתחדש - כחלק מתהליך ההחלמה באזור המטופל).

מטרה שנייה: הזנת השכבות העמוקות של העור בחומרים שונים.

טיפולי מזותרפיה כוללים שימוש במזרק, מזרקים או מחטים קטנטנות - והם שונים מטיפולי הזרקות אחרים (טיפולי בוטוקס ו/או טיפולים של הזרקות חומרי מילוי). כל טיפול כזה שונה - הן במטרות, הן באופן היישום והן בתוצאות.

מזותרפיה כוללת שימוש במזרק, מזרקים או מחטים קטנטנות. צילום: שאטרסטוק
מזותרפיה כוללת שימוש במזרק, מזרקים או מחטים קטנטנות. צילום: שאטרסטוק

מהן הזרקות בוטוקס? למה הן משמשות?

בוטוקס הוא רעלן סינתטי, המוזרק לעור - כדי לשתק באופן זמני את שרירי ההבעה בפנים. כאשר שרירי ההבעה מופעלים - נוצרים קמטים. עם השנים, הקמטים הופכים קבועים בעור. כאשר מזריקים בוטוקס, השריר משותק - והקמט לא נוצר. כך, מושג מראה צעיר וחלק. את הבוטוקס מזריקים בצדי העיניים ובמצח. כיום, מלבד הבוטוקס, ניתן להשתמש גם בדיספורט (Dysport) - חומר הפועל לפי אותו עקרון, בדומה לבוטוקס.

מהן הזרקות חומרי מילוי? למה הן משמשות?

הזרקות של חומרי מילוי הן הזרקות של חומצה היאלורונית, המשמשת למילוי - שמאפשר את עיצוב הפנים. נהוג להזריק חומצה היאלורונית כדי להרים את העור ולמלא קמטים בצדי השפתיים, למלא עצמות לחיים שהתדלדלו, לעצב את עצמות הלסת - ולמלא את הרקות, במקרה שהן שקעו.

מה כוללים טיפולי מזותרפיה?

נתחיל בכך שטיפולי הזרקות במסגרת מזותרפיה לא כוללים את ההזרקות של הבוטוקס וחומרי המילוי (אם כי מדובר בטיפולים שניתן לשלב יחד). ניתן לעשות את טיפולי המזותרפיה במקביל לטיפולים נוספים להצערת עור הפנים (כגון טיפולי פוטו רג'וביניישן); ובנוסף, עם ההזרקות לטשטוש הקמטים.

במסגרת טיפולי מזותרפיה, מוחדרות לעור מחטים קטנות - שיוצרות את הגירוי הרצוי, לרתימת הגוף לתהליך החלמה, שמבריא ומאושש את העור; ובנוסף, מבוצעות הזרקות של חומרי הזנה שונים. המטרה המרכזית של טיפולי מזותרפיה היא הצערת עור הפנים - מטרה שמושגת באופן מיטבי, בשילוב עם טיפול פוטו רג'וביניישן, הכולל הקרנת גלי אור, בטכנולוגיית IPL, לשטח מבוקר.

כיצד מבוצעים טיפולי מזותרפיה?

מדובר במספר מפגשים של טיפול: בכל מפגש, מיושם טיפול - בהתאם לתכנית טיפולית מקורית, שנרקמה מבעוד מועד. מדובר בתכנית טיפולים מותאמת אישית, למטופלת. המטפל (או המטפלת) בוחן את הנתונים השונים - וקובע איזה טיפולים יש לקיים, במסגרת כמה מפגשים ולאיזה אינדיקציות טיפוליות מיועדים הטיפולים.

בהתאם לתכנית הטיפולים המותאמת אישית, מגיעה המטופלת למספר מפגשים - ועוברת את הטיפולים השונים. כאשר מדובר בטיפול מזותרפיה בלבד, מוחדר לעור קוקטייל של חומרים מזינים מסוגים שונים, שכולם מיטיבים עם מראה העור. הטיפול כרוך בכאב קל, במהלך ההזרקה, אך מיד לאחר מכן - המטופלת משוחררת הביתה ולא חווה כל כאב. טיפולי מזותרפיה אינם כוללים תקופת החלמה. ניתן לבצע אותם כחלק מחיי השגרה - אפילו בהפסקת צהרים קצרה, שמיד אחריה שבים לעבודה.

במקרה שטיפולי המזותרפיה משולבים עם טיפולים נוספים - אלה ישובצו במהלך מפגשי הטיפול, בהתאם לשיקול הדעת של המטפל.

שילוב מזותרפיה עם פוטו רג
שילוב מזותרפיה עם פוטו רג'וביניישן משיג את התוצאה המיטבית. צילום: שאטרסטוק

מהן התוצאות הצפויות של טיפול מזותרפיה?

בעקבות טיפול מזותרפיה, העור הופך רענן יותר וחלק יותר; קמטוטים וכתמונים של פיגמנטציה נעלמים, העור הופך בהיר יותר וחיוני יותר - והמראה המתקבל נהדר. חשוב להדגיש כי מומלץ לבצע טיפולי מזותרפיה לא רק בעור הפנים, אלא בחלקים נוספים בגוף, בהם העור חשוף - ומראהו משפיע על הנראות האסתטית.

היכן עוד נהוג לבצע טיפולי מזותרפיה?

בעור הפנים, הצוואר, המחשוף, כפות הידיים והזרועות.

למי מתאימים טיפולי מזותרפיה?

מדובר בטיפול פנים שגרתי, שמומלץ לבצע החל מגיל 20 - כחלק משגרת טיפול וטיפוח הפנים. ככל שמתחילים בשגרת טיפולים אסתטית בגיל מוקדם יותר, כך ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר - ולעכב באופן משמעותי את תהליך ההזדקנות של העור. אין כל צורך לחכות להופעת סימני גיל, כדי להתחיל בטיפולי מזותרפיה.

לסיכום: במקרה שסימני הגיל כבר הופיעו - וישנם על העור קמטים, קמטוטים, נימי דם וכתמים (כתמי פיגמנטציה, כתמי גיל, כתמי שמש) - יותאמו, לצד טיפולי מזותרפיה, גם טיפולים של הזרקות חומרי מילוי ובוטוקס; ובנוסף, טיפולי פוטו רג'וביניישן, המהווים טיפול יעיל במיוחד, להעלמת כתמים מהעור.

ד"ר אוקסנה גרשנוב עוסקת ברפואה אסתטית ודרמטולוגיה קוסמטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • צור קשר
ד"ר אוקסנה גרשנוב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום