פוטו רג'וביניישן: טיפול בכתמים בעור

(3)
לדרג
תוכן מקודם

טכנולוגיה חדשנית (IPL) מאפשרת לטפל בעור הפנים, הידיים, הצוואר והמחשוף בצורה יעילה - ולסלק כתמי פיגמנטציה ונימים מכל האזורים החשופים. תכירו: פוטו רג'וביניישן

שירותי אסתטיקה רפואית
077-9965890 (מספר מקשר)

אחת התופעות המטרידות ביותר, אשר פוגמות במראה שלנו, היא הופעת כתמים על העור - המכונים גם כתמי פיגמנטציה. כתמים אלה נוטים להופיע על עור הפנים, החל מגיל 20 (ולעתים אף קודם), בעקבות חשיפה לשמש, שינויים הורמונליים (שימוש בגלולות נגד הריון, הריון ולידה) ונטייה גנטית - כתמים בעור על רקע התבגרות.

לצד כתמי הפיגמנטציה, ישנם פגמים נוספים בעור, הפוגמים מאוד במראה. בין הפגמים, ניתן למנות: כתמי שמש, נימי דם, כתמי גיל וכו'. עם השנים, פותחו טכנולוגיות יעילות וחדשניות, המסייעות להילחם במפגעים אסתטיים נפוצים אלה - ולהקל על כל מי שרוצה עור חלק ונקי מכתמים.

מהי פיגמנטציה? מהם כתמי פיגמנטציה?

פיגמנטציה היא שם כולל לכתמים המופיעים על העור, הנובעים על פי רוב מהצטברות של תאי מלנין - תאי צבע, המופיעים על פני העור. יש הנוטים לכלול תחת השם כתמי פיגמנטציה את כל הכתמים המופיעים על הפנים, לרבות כתמי גיל, כתמי שמש, נימי דם וכו'.

אמנם יש הבחנה בין כל הכתמים הללו, אך בכל זאת יש להם מכנה משותף, כך שהכללתם תחת אותה קטגוריה איננה פסולה מיסודה, גם אם איננה מדויקת לגמרי מבחינה מדעית. המשותף לכל הכתמים: הפגיעה האסתטית שהם גורמים - בין אם הם מופיעים בפנים, בזרועות, בכפות הידיים, במחשוף או בצוואר; הפגיעה בביטחון העצמי של הסובל/ת מהופעתם והטיפול בהם.


כתמי פיגמנטציה נוטים להופיע על עור הפנים, החל מגיל 20. צילום: שאטרסטוק

מהם הטיפולים החדשניים הקיימים בכתמי פיגמנטציה וכתמי גיל?

אחד הטיפולים היעילים והחדשניים ביותר, המספק תוצאות טובות ביותר בהתמודדות עם כתמי עור - הוא טיפול המכונה "פוטו רג'וביניישן" (Rejuvenation Photo).

מהו טיפול פוטו רג'וביניישן? מה כולל הטיפול?

זהו טיפול פנים להסרת כתמים, התורם גם להצערת ומיצוק עור הפנים ולשיפור המראה הכללי. מדובר בטיפול באמצעות טכנולוגיית IPL, הכולל שימוש בקרני אור, לשם יצירת תהליכים מורכבים בעור הפנים.

בין היתר, נהרסים תאי מלנין - אותם תאים ה"צובעים" את הכתמים שעל העור; מתחדשים חומרים המזינים את העור; נוצר תהליך של קילוף העור ויצירת תאי עור חדשים ובריאים יותר.

למה תורמים תהליכים אלה?

החשיפה המבוקרת של תאי העור לקרינה - חשיפה שנעשית באופן זהיר, מכוון ומוקפד - מגרה תהליכים מגוונים בשכבות שונות של העור. תהליכים אלה גורמים למספר השלכות רצויות. נציין את ההשלכות המרכזיות:

ראשית - הצערת העור: עור עייף, דהוי ויבש - מקבל מאפיינים שונים לאחר הטיפול. החשיפה לקרינה מבוקרת תורמת לריענון של העור, לחיות ולמראה הכללי: העור הופך גמיש יותר, רך ורענן למראה.

שנית - העלמת כתמים: טיפול בפוטו רג'וביניישן נחשב לאחד הטיפולים היעילים ביותר, להעלמת כתמים. יש נשים שמדווחות כי אינן יכולות לצאת מהבית, ללא מייק אפ; ולעתים גם כיסוי באמצעות איפור איננו מועיל. צרה זו נעלמת בעקבות הטיפול: לאחר הטיפול הכתמים דוהים, מתקלפים ומיטשטשים; ועקב כך, התחושות של המטופלת משתפרות, המראה של העור משתפר משמעותית - ויש תרומה ניכרת לאיכות החיים.

שלישית - התמודדות עם אקנה: טיפול הפוטו רג'וביניישן תורם גם להתמודדות עם אקנה וצלקות אקנה.

רביעית - העלמת "עדויות" לתהליך ההתבגרות של העור: הטיפול מסייע גם להעלמת נימי דם, כתמי גיל וכל מיני סימנים, שמופיעים על עור הפנים עם הגיל; הטיפול תורם, במידת מה - גם לטשטוש של קמטים וקמטוטים.

כיצד מבוצע טיפול פוטו רג'וביניישן?

הטיפול מבוצע במרפאה - וכולל ארבעה עד שישה מפגשים, בהתאם להחלטת המטפל, ש"תופר" חליפת טיפולים אישית, לכל מטופלת. התכנית הטיפולית מותאמת לכל מטופלת באופן אישי, בהתאם למאפייניה ומאפייני העור שלה. הטיפול כולל מריחת חומר על הפנים וביצוע הקרנות של גלי האור, אל אזורים ממוקדים, בהתאם למטרה: גלי אור שונים, באורך שונה, תוך כיסוי טווחים שונים של העור.

במקרים מסוימים, ניתן ומומלץ לשלב טיפולי פנים נוספים, להשלמת ההליך הטיפולי - ולקבלת התוצאות המיטביות.


לצד כתמי הפיגמנטציה ישנם פגמים נוספים הפוגמים במראה העור. צילום: שאטרסטוק

איזה טיפולים נהוג לשלב עם טיפול פוטו רג'וביניישן, בטכנולוגיית IPL?

טיפולים של מזותרפיה וטיפולים של הזרקות (הן של חומרים מזינים; והן הזרקות של בוטוקס).

מי זקוק לטיפול פוטו רג'וביניישן?

כולנו! כל מי שרוצה להיראות טוב יותר, לשמר את עור הפנים ולשפר את המראה שלו; וודאי כל מי שסובל מכתמי פיגמנטציה, כתמים על העור וסימנים אחרים, המופיעים על העור ופוגעים במראה האסתטי.

באיזה גיל כדאי להתחיל בטיפולים אלה?

כמה שיותר מוקדם. ככלל, כל טיפול אסתטי נותן תוצאות טובות יותר בגיל צעיר; ומבטיח תוצאות יעילות גם בהמשך. חשוב להבין כי ככל שמקדימים לטפל בעור, כך מונעים נזקים שמופיעים עם הגיל, שומרים על העור ומאטים את תהליך ההזדקנות. לכן, לא צריך לחכות שיופיעו הנזקים, אלא צריך לפעול לפני הופעתם. כמובן שאם כבר הופיעו נזקים כלשהם, אין להתמהמה - ויש להגיע בהקדם האפשרי לייעוץ ולהתאמת תכנית טיפולית.

מבחינת עונות השנה - טיפול זה מומלץ לביצוע בכל עונות השנה, מלבד הקיץ, שכן בעקבותיו יש להימנע מחשיפה לשמש - למשך זמן מה.

האם הטיפול כואב?

תלוי באינדיקציה של הטיפול, בכמות המפגשים ובמטרה לשמה נעשה. לרוב, הטיפול עצמו לא כולל כאב ואי נוחות (וכך גם ההחלמה). עם זאת, במקרה שיש צורך בגירוי תהליך של קילוף מתון של העור (למשל: כדי להתמודד עם כתמי פיגמנטציה) - תיתכן הופעת אדמומיות ומעט אי נוחות, החולפות במהרה.

לסיכום: לא ניתן למנוע לחלוטין את הופעת פגעי השנים על עור הפנים. עם זאת, טיפול פוטו רג'וביניישן, בטכנולוגיית IPL - הוא הטיפול המתקדם ביותר כיום בהתמודדות עם התופעה.

ד"ר אוקסנה גרשנוב היא מומחית לרפואה אסתטית ודרמטולוגיה קוסמטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • צור קשר
ד"ר אוקסנה גרשנוב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום