בשורה לסובלים ממיימת!

(0)
לדרג

לראשונה בישראל, פתרון לחולי כבד הסובלים ממיימת: משאבה חדשנית המושתלת מתחת לעור ומנקזת את המים מחלל הבטן. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ממיימת היא בעיה רפואית ממנה סובלים רבים מחולי הכבד. התופעה מתבטאת בהצטברות נוזלים חופשיים בחלל הבטן, שכתוצאה מהם חלה עלייה של כ-10 קילוגרם במשקל מדי שבוע. איכות חייהם של הסובלים ממיימת נפגעת מאוד כתוצאה מהבעיה והם נאלצים לעבור הליך פולשני המלווה באשפוז באופן קבוע.

כעת, מוצע בבית החולים בילינסון פתרון חדשני שיכול לשפר משמעותית את חייהם של הסובלים ממיימת - משאבת Alfa Pump - משאבה "חכמה" בגודל כמה סנטימטרים, המושתלת מתחת לעור בניתוח (בדומה לקוצב לב), שואבת את המים מחלל הבטן ומפנה אותם אל שלפוחית השתן. המשאבה מנטרת את כמות המים בבטן החולה 24/7 ואוספת מידע ונתונים, כגון כמות המים שנשאבו. נתונים אלה נשלחים דרך רשת הטלפון הנייד המאובטחת לעיבוד ומעוברים ישירות למחשבו האישי של הרופא המטפל. בהתאם לתמונת המצב המלאה שמתקבלת, מחליט הרופא כמה מים לשאוב ובאילו פרקי זמן, ומתכנת את המשאבה בהתאם למצבו ונוחיותו של המטופל. למשל, בשעות הלילה ניתן להפחית את כמות המים המועברים לשלפוחית על מנת למנוע מהחולה את הצורך לקום משנתו פעמים רבות. המשאבה נטענת על ידי המטופל באופן עצמאי על ידי הצמדת מטען לבטנו למשך מספר דקות.

ד"ר מיכל כהן, רופאה בכירה במכון כבד בבילינסון: "מיימת היא מצב בו ישנה הצטברות של נוזלים בחלל הבטן, הגורמת לתפיחות של הבטן, לאי נוחות רבה ולפגיעה באיכות החיים. רבים מחולי הכבד סובלים ממצב זה. הפתרון המוצע כיום בישראל הוא שאיבה של הנוזלים בהליך פולשני של החדרת מחט לבטן, המבוצע בתנאי אשפוז. החולה נאלץ להגיע לביה"ח באופן קבוע, לעיתים מספר פעמים בשבוע, לביצוע שאיבה שאורכת מספר שעות. מדובר בפגיעה קשה באיכות החיים של חולים אלה, שלעיתים אינם מסוגלים לעבוד או לנהל אורח חיים תקין. המשאבה החדשנית מאפשרת לנו להציע למטופלים פתרון מתקדם, מהיר ונח, המאפשר להם לנהל שגרת חיים תקינה, ללא צורך להגיע לביה"ח מדי שבוע."

הערכת המטופל ובדיקת התאמתו לשימוש במשאבה מתבצעת במכון הכבד בבילינסון.

התקנת המשאבה ותפעולה דורשים מיומנות גבוהה. רופאי מכון הכבד ומערך הכירורגיה בבילינסון עברו הכשרה מיוחדת בנושא בשוויץ ומוכרים על ידי יצרן ה-Alfa Pump כמרכז בינלאומי להתקנה ותפעול המשאבה. המשאבה אינה כלולה בסל הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום