הנקה: פחות כאב אחרי ניתוח קיסרי

(0)
לדרג

אימהות, שימו לב: מחקר חדש מצא כי הנקה למשך חודשיים לפחות לאחר ניתוח קיסרי עשויה להקל על כאבים ממושכים סביב צלקת הניתוח

מאת: ד"ר עמית עקירוב

על יתרונות ההנקה וההמלצות להאכיל את התינוק בחלב אם שמענו רבות - אבל עכשיו מצטרף לרשימת היתרונות עוד ממצא מעניין: ממחקר חדש שבנערך בספרד עולה כי הנקה לאורך תקופה ממושכת עשויה להפחית את הסיכוי לכאבים בעקבות לידה בניתוח קיסרי. החוקרים מצאו כי בקרב אימהות שהניקו במשך לפחות חודשיים לאחר הניתוח הקיסרי שעברו הסיכוי לכאב ממושך היה נמוך כמעט פי שלושה, בהשוואה לאלו שהניקו במשך פחות מחודשיים.

החוקרים בחנו את התוצאות ב-185 אימהות לאחר ניתוח קיסרי. הנשים נשאלו אודות רמות הכאב סביב הצלקת במהלך 24 ו-72 השעות הראשונות לאחר ניתוח קיסרי, ושוב ארבעה חודשים מאוחר יותר. הנשים נשאלו גם אודות משך ההנקה לאחר הלידה.

מהתוצאות עולה כי 22.8% מהאימהות שהניקו במשך עד חודשיים טענו כי עדיין סבלו מכאב באזור הצלקת ארבעה חודשים לאחר הלידה, בהשוואה ל-8.3% מאלו שהניקו במשך למעלה מחודשיים.

החוקרים בחנו עוד גורמים אחרים העשויים להשפיע על כאב כרוני ומצאו כי בקרב אימהות עם השכלה אקדמית תועד סיכוי נמוך יותר לכאב ממושך, בהשוואה לאלו עם רמת השכלה נמוכה יותר.

עוד עלה מהנתונים כי 53.8% מהאימהות שהניקו דיווחו כי סבלו מחרדה וכי ייתכן וחרדה במהלך ההנקה השפיעה על הסיכוי לכאב באתר הניתוח ארבעה חודשים לאחר הלידה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום