נפלאות החומצה ההיאלורונית

(0)
לדרג

הפנים נראות על הפנים? רוצות להיפרד מהקמטים? להגיד שלום לעיגולים השחורים, תחת העיניים? חומצה היאלורונית יכולה לחולל פלאים

מאת: ד"ר מישאל זאורוב

לחומצה ההיאלורונית יש יתרונות רבים בטשטוש קמטים, השבת הנפח לפנים ושיפור המרקם והאלסטיות של העור.
לצד כל אלה, מאפשרת החומצה ההיאלורונית גם למלא את השקעים הכהים מתחת לעיניים ואף לפסל את הפנים - עצמות הלחיים, האף, השפתיים, הסנטר וכו'.

כיצד מתבצע מילוי קמטים בעזרת חומצה היאלורונית?

החומצה ההיאלורונית קיימת בגוף ותפקידה לספוח מים. עם השנים, מתרחש בגוף תהליך של מיום (יציאת נוזלים מהתא). כך, עם הזמן, העור מאבד בהדרגתיות את השכבה השומנית שלו, האלסטיות והחיוניות - תהליך שגורם להופעת קמטים וקמטוטים.

ככל שעובר הזמן, הקמטוטים מחריפים והופכים לקמטים שניתן להחליק רק בטיפולים אסתטיים כירורגיים. הזרקה של חומצה היאלורונית בשלב מוקדם - כאשר רק מתחילים להופיע קמטוטים - תסייע לספוח את הנוזלים, תשיב את הנפח לפנים; ובכך תגרום לטשטוש הקמטים ואף להעלמת הקמטים, בעיקר הקמטים שמופיעים מהמצח - ומטה, כמו הקמטים בין האף לפה, קמטי מריונטה והשקעים שנוצרים ליד הסנטר.

החומצה ההיאלורונית שקיימת בגוף מתפרקת תוך שעות עד ימים. לעומתה, החומצה ההיאלורונית המוזרקת היא חומצה משולבת; ולכן, לוקח לגוף זמן רב יותר לפרק אותה: מספר חודשים ולעתים אף שנה - שנה וחצי (הקצב משתנה, לכל אדם).

החומצה ההיאלורונית מאפשרת לפסל את מראה הפנים. צילום: שאטרסטוק
החומצה ההיאלורונית מאפשרת לפסל את מראה הפנים. צילום: שאטרסטוק

כיצד תורמת החומצה ההיאלורונית במילוי כהויות מתחת לעיניים?

תכונת ספיחת הנוזלים של החומצה ההיאלורונית מאפשרת לעשות בה שימוש גם לצורך מילוי השקעים הכהים מתחת לעיניים, שיוצרים מראה עייף ומבוגר.

מה בנוגע לפיסול הפנים?

עם הגיל, יש התדלדלות של מצבור תאי השומן מתחת לעור, בעיקר באזור הלחיים - מה שמשווה לפנים מראה נפול.
מעבר לעובדה שהזרקה של חומצה היאלורונית לאזור עצמות הלחיים, תשיב ללחיים את הנפח - ניתן באמצעותה גם לפסל את עצמות הלחיים, להדגיש אותן במקומות הרצויים וליצור מראה חיוני, מלא וצעיר.

בשיטה זו, ניתן לפסל גם את חלקי הפנים האחרים - למלא ולעבות את השפתיים, לרכך מראה של אף מחודד, לפסל מחדש ולמלא את קו הלסת שנהיה נפול, רופף ומחודד, לשפר את מראה הפנים הכללי ובחלק מהמקרים אפילו לפסל את האף במקום ניתוח פלסטי.

האם ניתן להתאים את הטיפול באופן אישי?

הזרקת חומצה היאלורונית נמדדת ב"מזרקים", כאשר המינון (מספר המזרקים) משתנה - בהתאם לאזור שבו רוצים לטפל, לרצון של המטופל ולנתונים הקיימים.

בהחלט, לפני הטיפול חשוב לתאם ציפיות, להגדיר את האזור שאותו רוצים "לתקן", את המראה הנחשק ואת מידת הנפח הרצויה. תפקידו של הרופא הוא להסביר למטופל את המגבלות הקיימות, בהתאם למצבו ולרצונו; ולהעניק לו תמונה ריאלית של התוצאה הסופית שתתקבל.

האם השימוש בחומצה היאלורונית כרוך בתופעות לוואי או בסיכונים?

הזרקת חומצה היאלורונית על ידי מי שאינו בעל ניסיון בתחום, עלולה לגרום לתוצאה לא אסתטית; בחלק מהמקרים עלולים אף להיגרם שטפי דם, למשך תקופה בת שבוע - שבועיים.

חשוב לזכור כי בניגוד לחומרי המילוי הקבועים, החומצה ההיאלורונית נספגת לאחר זמן מה, כך שגם במקרה שהתוצאה לא יצאה לשביעות רצונו של המטופל - זהו עניין זמני וחולף.

הזמניות של החומצה ההיאלורונית היא גם יתרון עתידי רב: המראה של כולנו משתנה עם הגיל. כאשר מזריקים חומרים קבועים (כגון: סיליקון), הם נשארים קבועים, בעוד המראה שלנו איננו נשאר קבוע, מה שעלול ליצור בעתיד מראה מעוות ולא אסתטי. הזמניות של החומצה ההיאלורונית מאפשרת להזריק אותה בכל פעם, בהתאם למצב ולמראה הקיים, באותו רגע נתון.

הזמניות של החומצה ההיאלורונית היא גם יתרון עתידי. צילום: שאטרסטוק
הזמניות של החומצה ההיאלורונית היא גם יתרון עתידי. צילום: שאטרסטוק

כיצד ניתן לבחור רופא מתאים?

כדי לוודא שבחרתם רופא מקצועי, מיומן ובעל חוש אסתטי - מומלץ לבקש לראות עבודות קודמות ולדבר עם מטופלים לשעבר. בנוסף, כדאי לבדוק באיזה חומרים משתמש הרופא ולוודא כי אלה אמנם חומרים שעומדים בתקן של משרד הבריאות. במהלך ההליך, חשוב לוודא כי הכל סטרילי וכי הרופא משתמש במזרק חדש ופותח אותו לעיניי המטופל.

לסיכום: השימוש בחומצה היאלורונית עשוי לחולל פלאים בפנים ולשפר תופעות מציקות כגון: קמטוטים, קמטים וכהות מתחת לעיניים. בנוסף, ניתן להיעזר בחומצה היאלורונית לפיסול פנים. במובחן מחומרים אחרים (סיליקון, למשל), החומצה ההיאלורונית משאירה תוצאות זמניות. ניתן להשתמש בה שוב, במקרה של שינוי מבנה הפנים. כמובן, בכל מקרה, יש לבחור רופא מקצועי ומיומן.

ד"ר מישאל זאורוב הוא רופא העוסק ברפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום