קוסמטיקה: הדרך למראה צעיר

(4)
לדרג

רוצה לחזור להיראות צעירה, ללא ניתוח? כיום ניתן להגיע להישגים אסתטיים מרשימים בקלות וביעילות: תכירו את הטיפולים הקוסמטיים הפרא רפואיים

מאת: אנט אוחנה

מאז ומתמיד חיפשה האנושות שיקוי נעורים, שיבטיח לאדם חיי נצח. הטכנולוגיה והמדע, שרשמו הישגים אדירים בתחומים מגוונים, אמנם לא מצאו את הנוסחה שתמנע את תהליכי ההזדקנות - אבל בהחלט נרשמו הישגים משמעותיים בתחום האנטי אייג'ינג, שניתן אפילו להגדיר אותם כמהפכה של ממש.

מהפכה בתחום האנטי אייג'ינג? מה זה אומר?

כבר מספר עשורים, שתחום האנטי אייג'ינג מצוי בהתפתחות מתמדת: חוקרים מתחומים שונים שוקדים על פיתוח אמצעים יעילים ושיטות מתקדמות, שיאפשרו לנו להיראות צעירים יותר. ההזדקנות מביאה עמה כל מיני סימנים ורבים מהם "נכתבים על עורנו". קמטים, קמטוטים, כתמי גיל, צניחת פנים ועוד - כל אלה מודיעים בראש חוצות על גילנו, שממשיך לרוץ קדימה מבלי להיעצר.

בעשור האחרון נרשמה פריצת דרך ממשית בתחום זה, כשטכנולוגיות חדישות נרתמו כדי לטפל במראה הפנים והעור - וגררו מהפכה של ממש בתחום. משמעות המהפכה היא אמצעים יעילים ושיטות ישימות, שתורמות למראה עור פנים הרבה יותר צעיר, מתוח, רענן ויפה. כל זה - בקלות וביעילות; והתוצאות - נשמרות לאורך זמן.

טיפולי האנטי אייג'ינג החדשים נכנסים תחת מטריית טיפולים קוסמטיים, המכונים "טיפולים פרא רפואיים להצערת עור הפנים" - שהם טיפולים שונים לגמרי מהטיפולים להצערת וטיפוח עור הפנים, שעמדו לרשותנו לפני המהפכה בתחום.

לרשות המטפלים הפרא רפואיים עומדים אמצעים חדישים. צילום: באדיבות אנט אוחנה
לרשות המטפלים הפרא רפואיים עומדים אמצעים חדישים. צילום: באדיבות אנט אוחנה

מהם טיפולים קוסמטיים פרא רפואיים? כיצד הם שונים מטיפולי אנטי אייג'ינג ותיקים ומוכרים?

בעבר, מי שרצה לרענן את העור, להיפטר מכתמי גיל, כתמים וקמטים - היה עובר טיפולי פנים, שהשפעתם מקומית ומוגבלת בזמן. "תותחים" כבדים יותר היו טיפולי פילינג - תהליך קילוף כימי של העור; וכמובן שה"נשק" הכי כבד היה ניתוח מתיחת פנים (מן הסתם, לא כולן ממהרות לבחור בניתוח - כאופציית טיפול מתאימה). כיום, הטיפולים הקיימים הם הרבה יותר מ"סתם" טיפול פנים. הטיפולים החדשים שונים לגמרי מפילינג (אם כי הרעיון העומד בבסיס הטיפולים - דומה).

שיטות טיפול קוסמטיות פרא רפואיות פועלות בשני מישורים.

המישור הראשון: ריענון, ניקוי והחדרת חומרים מזינים אל העור. המישור השני: פציעת העור באופן מבוקר, כדי לגרום לתהליך של התחדשות העור. החל מגיל 25, ייצור החומרים הגורמים לעור להיות גמיש, חלק, זוהר ונטול קמטים - הולך ויורד, עד שהוא נפסק לחלוטין.

ללא אותם חומרים, אט אט העור נחרש קמטים - ומופיעות גם צלקות, כתמים ועוד. כאשר פוצעים את העור באופן מבוקר, יוצרים תהליך של התחדשות העור. גוף האדם מזהה את הפציעה - וכדי להחלים, הגוף מתחיל לייצר חומרים שמשפרים את מראה העור. זהו המנגנון שנרתם לפעולה - במסגרת טיפולי הפנים החדשניים.

בפילינג המסורתי גם יש פגיעה בעור - והתחדשות של העור. אם כך, מהו ההבדל בינו לבין הטיפולים החדשים?

כאמור, הרעיון הוא אותו רעיון; אבל - השיטות והאמצעים שונים (והרבה יותר יעילים). שני הבדלים וחידושים מרכזיים הם אלה שהופכים את הטיפולים הנוכחיים למוצלחים הרבה יותר, בהשוואה לעבר. האחד: ריבוי של טכנולוגיות חדישות; והשני: חדירה לעומק.

לרשות המטפלים הפרא רפואיים, עומדים אמצעים חדישים, פרי מחקר של שנים - דוגמת לייזר, גלי רדיו, אינפרה אדום, אולטרסאונד; וכן חומרי הזנה ומילוי חדישים. בנוסף, את כל הפעולות שבעבר עשינו על פני הדרמיס - השכבה החיצונית של העור, כיום אנחנו עושים בעומק, בתוך השכבות העמוקות של העור.

צלקת שקיימת בעור היא ביטוי לטראומה; והרקמה הפגומה, בעקבות הטראומה, היא רקמה שאיננה רק חיצונית, אלא גם פנימית. גם הקמטים שנראים בעור הם תוצאה של התקלפות תאים פנימיים. הטיפולים החדשניים רותמים את העובדה שהעור הוא רב שכבתי - ופועלים לאורך כל שכבות העור, בידיעה שגם הטיפול הפנימי העמוק חשוב ביותר (ולא רק הטיפול השטחי).

האם יש צורך בתקופת החלמה, בטיפול החדיש?

טיפול פילינג מסורתי היה כרוך בכאב, אי נוחות, קילוף של העור ותקופת החלמה ארוכה; כיום, המטופלת נכנסת לטיפול, עוברת אותו ללא אי נוחות והכל "נסגר בפנים": התהליכים מתרחשים בעומק השכבות של העור, ללא ביטויים חיצוניים. מעבר לכך, שאין צורך בתקופת החלמה - יש גם תוצאות נהדרות, שנשמרות הרבה יותר זמן.

תהליך הפציעה המבוקר בעומק העור גורר היווצרות רקמת תאים חדשה, שעולה על פני העור, מה שגורם להתחדשות העור ושיפור המראה. בעקבות זאת, ההישגים נשמרים לאורך זמן. פילינג שכלל הסרה של השכבה החיצונית של העור בלבד, היה אמנם מוביל לתוצאות יפות; אבל, אחרי חודש - חודשיים, המצב היה חוזר לקדמותו; וכל ההישגים היו נעלמים. בזכות הטיפולים החדשניים, התוצאות נשמרות.

דוגמא בולטת לאמצעי חדשני ויעיל במיוחד העומד לרשות המטפלים הפארא רפואיים הוא טכנולוגיית ה"קליר ליפט". זהו טיפול מהפכני ופורץ דרך שיכול להחליף ניתוח פלסטי למתיחת פנים.

הטיפולים החדשים שונים לגמרי מטיפול הפילינג המסורתי. צילום: שאטרסטוק
הטיפולים החדשים שונים לגמרי מטיפול הפילינג המסורתי. צילום: שאטרסטוק

מהו טיפול פנים בטכנולוגיית "קליר ליפט"?

זהו אקדח לייזר בעל ראשים משתנים, שניתן לרותמו ולשלוט בעוצמותיו, השפעותיו ויכולותיו. שליטה זו מאפשרת חדירה של הלייזר אל השכבות העמוקות של העור ויצירת האפקט הרצוי באזור ממוקד. לטיפול הזה יתרונות רבים ומשמעותיים.

מהם היתרונות של טיפול ה"קליר ליפט"?

יעילות גבוהה - בזכות ה"קליר ליפט" גירוי השכבות ויצירת כל התהליכים הרצויים כפי שפורטו לעיל מתאפשרים בשכבות עמוקות יותר של העור, מה שלא ניתן היה לעשות בעבר, ומה שמאפשר תוצאות יעילות הרבה יותר. כאשר שכבות כה עמוקות עוברות תהליך של התחדשות בעקבות גירוי כה עמוק, ישנה תרומה משמעותית ומרחיקת לכת למראהו של העור, הן בהיבט המרקם (מיצוק וחידוש העור), הן בהיבט "הנראות" (צבע בהיר, חף מכתמים ומלקות) והן בהיבט ההתחדשות עידון וטשטוש קמטים.

אפשרות לשילוב עם טכנולוגיות נוספות - יתרון נוסף של המכשיר החדשני בטכנולוגיית ה"קליר ליפט" נובע מהיכולת לשלבו עם טכנולוגיות חדשניות נוספות בו זמנית, כששילוב הטיפולים מאפשר תוצאות משמעותיות.

טיפול לכל האזורים - ניתן לטפל באמצעות ה"קליר ליפט" באזורים בגוף שהיו בעבר פחות "ברי טיפול", לרבות, אזורי העיניים והעפעפיים, אזור הצוואר שנחשב מאתגר מאד וקשה לרענן ולהצעיר את מראהו; ואף אזור המחשוף והזרועות.

טיפול ללא תקופת החלמה - הטיפול ב"קליר ליפט" הוא טיפול קצר שניתן לעשות כחלק משגרת היום. הטיפול לא יוצר סימנים על העור, לא קילוף, לא כוויות ואף לא אדמומיות. הטיפול לא כרוך בתקופת החלמה וזהו יתרון משמעותי.

יתרונות אלה הם יתרונות של הרבה מטיפולי האנטי אייג'ינג החדשים שקיומם הביא למהפכה בתחום טיפולי האנטי אייג'ינג.

ילו יתרונות נוספים יש לטיפולי האנטי אייג'ינג החדשים?

ראשית: יכולת התאמה אישית - עם מגוון כה נרחב של טיפולים, ניתן להתאים מעטפת טיפולים אישית, לכל מטופלת לפי צרכיה - ולהגיע להישגים נהדרים, לאורך זמן.

שנית: המגוון הרחב של הטיפולים מאפשר מתן מענה כוללני. הטיפולים הקיימים של התחדשות העור משתלבים נהדר עם טיפולים לטשטוש קמטים, כגון: הזרקות של חומרי מילוי ו/או בוטוקס. מעטפת טיפולים אישית תכלול גם פעולה פנימית של הצערת עור הפנים, הזנתו וחידושו; והטיפולים של הזרקות הבוטוקס וחומרי המילוי - יובילו לטשטוש הקמטים. השילוב בין כל אלה הוא שילוב אופטימלי, שיסייע להשיג מראה עור נהדר.

לסיכום: טיפולים פרא רפואיים להצערת עור הפנים מטפלים בשורש הבעיה ובכך מאפשרים הגעה לתוצאות טובות יותר, עמידות לאורך זמן, ללא צורך בתקופת החלמה. זאת לעומת הזרקות, שמטשטשות את הבעיה אבל לא מיועדות לפתור את הגורם לה.

אנט אוחנה היא קוסמטיקאית פרא רפואית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום