כל המחקרים הקליניים במקום אחד

(0)
לדרג

בשורה לחולים המבקשים להשתתף בניסויים קליניים: בימים אלה עלה לאוויר אתר אינטרנט חדש הכולל מאגרים דיגיטלים של כל המחקרים הקליניים שנערכים בישראל

מאת: מערכת zap doctors

יוזמה חדשה של משרד הבריאות תאפשר לציבור הגולשים ברשת האינטרנט לקבל מידע אודות כל המחקרים הקליניים (מחקרים בבני אדם) הנערכים במרכזים הרפואיים בישראל כך, לראשונה, יוכלו מטופלים ובני משפחתם המחפשים מידע אודות מחקרים קליניים ו/או מעוניינים להשתתף במחקר וכן לחוקרים ואנשי מקצועות הבריאות ולציבור הכללי, לקבל את כל המידע בשפה העברית ובאופן נגיש תחת קורת גג אחת. אתר המחקרים הקליניים הוא פרי שיתוף פעולה של מערך הרוקחות והאכיפה והאגף לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות יחד עם מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי.

מהו מחקר קליני?

מחקר קליני הוא ניסוי מבוקר במהלכו המטופלים מקבלים טיפול בהתאם לתוכנית המחקר (ה"פרוטוקול"). הטיפול יכול להיות מתן תרופה, או שימוש באביזר רפואי ויכול שיהיה יישום טכנולוגיה חדשה, פרוצדורה כירורגית או כל טיפול אחר. המחקר הוא חלק בסיסי וחשוב בהליך אישור מוצר רפואי לשימוש נרחב. תרופות וטכנולוגיות חדשות מאפשרות הצלת חיים או שיפור באיכות החיים, מנגד, יש לוודא את בטיחותם של חידושים אלה ולכן הם צריכים להיבדק ביסודיות.

לפני שמציעים למטופלים להשתתף במחקר ולנסות טיפול חדשני, בוחנים את המוצר בתנאים מבוקרים, במעבדה. רק כאשר התוצאות ברורות ונראות מבטיחות, ניתן להתקדם בפיתוח, ולהתחיל במחקר קליני.

לפני שמשרד הבריאות וגופים מקבילים לו בעולם מאשרים שימוש במוצרים חדשים, קיים הכרח לבצע ניסויים קליניים - שיוכיחו את בטיחות ויעילות המוצרים, טרם שיווקם.

איזה מידע ניתן למצוא במאגר?

במאגר ניתן למצוא מגוון רחב של מחקרים קליניים שבוחנים התערבויות (תרופה, שינוי התנהגותי, פרוצדורה) למחלות ומצבים בריאותיים שונים. כל המחקרים המוצגים במאגר אושרו על ידי ועדות הלסינקי במרכזים הרפואיים השונים והמידע עליהם מעודכן על ידי יזמי המחקר.

המידע על המחקר שמוצג במאגר כולל פירוט על המחלה/מצב רפואי, ההתערבות שנבדקת, האופן בו נערך המחקר, קריטריונים להכללה/אי הכללה במחקר וכן את רשימת המרכזים בהם נערך המחקר ופרטי יצירת קשר באמצעותם מטופלים המבקשים להשתתף במחקר יכולים לבדוק את התאמתם ולקבל פרטים נוספים. האתר מתעדכן באופן שוטף. באתר לא מתפרסמות תוצאות מחקרים.

פרופ' איל שוורצברג, מנהל מערך הרוקחות והאכיפה במשרד הבריאות מציין כי: אנו גאים ומתרגשים להציג בפני הציבור הרחב את אתר הניסויים הקליניים שאופיין ופותח עבור מטופלים המבקשים להשתתף בניסויים קליניים. האתר בשפה העברית עם ממשק משתמש ידידותי ונוח למשתמש והוא בשורה אמתית לכל מי שמחפש טיפולים בתרופות ובאביזרים רפואיים חדשניים שעדיין אינם נמצאים זמינים בשוק או טיפולים מוכרים במסגרת מחקרית. האתר הינו ייחודי ומציב את המטופל במרכז.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום