הפטיטיס A: עלייה בתחלואה

(0)
לדרג

בעקבות דיווחים על עלייה בתחלואה בדלקת כבד נגיפית מסוג A בקרב האוכלוסייה ההומוסקסואלית, מפרסם משרד הבריאות את המלצותיו להתחסן כנגד המחלה

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה הגיעו למשרד הבריאות דיווחים על עלייה בתחלואה בדלקת כבד נגיפית מסוג A בקרב גברים הומוסקסואלים בישראל. במקביל, התקבלו גם דיווחים אודות עלייה בתחלואה בדלקת כבד נגיפית מסוג A בקרב גברים במדינות אירופה ובארה"ב.

נוכח העלייה המדאיגה בתחלואה, חוזר משרד הבריאות על המלצתו לגברים שמקיימים מגע מיני עם גברים, ואשר לא חלו במחלה ושלא חוסנו בעבר - להתחסן כנגד המחלה.

דלקת כבד נגיפית מסוג A ("צהבת A") הינה מחלה המועברת מאדם לאדם לא רק באמצעות מזון הנגוע בנגיף, אלא גם דרך מגע מיני אוראלי. המחלה מתבטאת בחולשה, בפגיעה בתפקוד הכבד ובצביעה אופיינית של העור בצבע צהוב, וההחלמה ממנה היא ממושכת. המחלה ניתנת למניעה באמצעות חיסון.

משרד הבריאות קורא לגברים שמקיימים יחסי מין עם גברים לפנות לרופא המטפל בקופות החולים או ללשכות הבריאות לקבלת החיסון.

החיסון כנגד צהבת A ניתן ללא עלות וללא תור בשעות קבלת הקהל במרפאות חיסונים בכל לשכות הבריאות ברחבי הארץ למעט לשכת ת"א ובמרפאות המין של משרד הבריאות בתל אביב ובחיפה. בלשכת בריאות תל אביב, בעקבות העלייה בהיארעות מקרי צהבת A בקרב הקהילה הנ"ל, פותחים את מרפאת החיסונים בלשכה פעמיים בשבוע אחר הצהרים, בימים ג' וה' בין השעות 16:00-18:00, החיסון ניתן ללא תשלום וללא זימון מוקדם.

לחצו כאן לפירוט שעות הקבלה בלשכות השונות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום