סוף למשבר בהדסה?

(0)
לדרג

שר הבריאות יעקב לייצמן העביר למחלקה ההמטואונקולוגית ילדים בבית החולים הדסה מסמך הנחיות לפתרון המשבר במהלכו הגישו רופאי המחלקה הבכירים את פיטוריהם

מאת: מערכת zap doctors

האם המשבר במחלקה ההמטואונקולוגית ילדים בבית החולים הדסה לקראת סיום? בימים האחרונים חלה התקדמות בניסיונות לפתור את הקרע העמוק שנוצר במהלך החודשים האחרונים בין הנהלת בית החולים לבין הרופאים הבכירים במחלקת המטואונקולגיה ילדים, על רקע ההחלטה להעביר את ניתוחי ההשתלה האונקולגיים לילדים אל המחלקה למבוגרים. בתחילת חודש יוני אמורה להיכנס לתוקפה התפטרות צוות של שישה רופאים בכירים במחלקה ההמטו-אונקולוגית, וילדי המחלקה חולי הסרטן צפויים להישאר ללא מענה רפואי מיטבי.

במסמך שהעביר שר הבריאות יעקב לייצמן אל מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין ביום ג' האחרון (23.5), מציין השר לייצמן כי אף שבשנים האחרונות הטיפול בילדים נעשה גם במחלקות למבוגרים, יש להקפיד על הפרדת המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים מהפעילות למבוגרים באופן שיבטיח טיפול מיטבי בילדים שעוברים השתלות מח עצם וכי השתלות אלה צריכות להתבצע אך ורק על ידי רופאי ילדים שהם מומחים להמטואונקולוגיה ילדים, ועברו הכשרה ייעודית להשתלות בילדים.
כמו כן, הוסיף השר כי המענה להשתלות אלה צריך להיות על פני כל שעות היממה כולל בשעות התורנות ובסופי השבוע.

מעבר לכך מפורטים במסמך ההנחיות דגשים נוספים עבור בית החולים ואלו עיקרם:

יש לקיים הפרדה ברורה בתוך המחלקה בין פעילות הילדים למבוגרים, לרבות הפרדה פיזית.

כפי שהיה עד כה, הצוות הסיעודי יהיה בעל הכשרה בתחום ההמטואונקולוגיה ובעל ניסיון בטיפול בילדים.

המעטפת הטיפולית במחלקה צריכה להיות ייעודית לילדים, כולל צוות חינוכי, עבודה סוציאלית ותמיכה רגשית שתינתן על ידי צוות עם מיומנות בטיפול בילדים. עמותות המתנדבים ימשיכו ללוות את הילדים כפי שנהוג היה במחלקה מאז ומתמיד.

מעקב אחר חולים ומבריאים באשפוז יום ובמרפאה יהיה בפיקוח של צוות המשתילים בילדים.

הרופא האחראי במחלקה ההמטואונקולוגית ילדים יהיה בכל עת רופא ילדים המומחה בהמטואונקולוגיה ילדים, והוא יפקח על כלל הצוות הרפואי והסיעודי. ההנחייה היא לשאוף לשמירה על רצף מטפלים של צוות רפואי וסיעודי המוכר לילדים ולהימנע ככל האפשר מתחלופה של אנשי צוות. גם הפעילות במרפאות ובאשפוז היום תהיה באחריות רופא מומחה בהמטואונקולוגית ילדים, וגם המענה בעת תורנות ובסופי שבוע ימשיך להתקיים כפי שהיה נהוג במחלקה עד כה, דהיינו כונן מומחה בהמטואונקולוגית ילדים ותורן ממחלקת ילדים.

עוד צוין במכתב כי משרד הבריאות עוקב אחר בית החולים וימשיך לסייע להיערך לכל תרחיש בנוגע לרופאי המחלקה, כך שעבודת המחלקה ההמטו-אונקולוגית תימשך באופן מלא, על כל חלקיה, גם אם חלק מהרופאים יפסיקו לעבוד בה, ובמידת הנדרש יוציא המשרד הנחיות נוספות בעתיד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום