בת 30? זה הזמן לבוטוקס!

(0)
לדרג
תוכן מקודם

האם טיפולים להצערת הפנים מיועדים רק לנשים מבוגרות, לאחר שהקמטים כבר הופיעו? מתברר שדווקא צעירות יכולות להפיק את המקסימום מהטיפולים החדשניים

רופא כירורג ,מומחה לכירורגיה כללית
077-2310938 (מספר מקשר)

העובדה שסימני ההזדקנות של עור הפנים מופיעים לרוב סביב הגילאים 30-35 ומעלה מבלבלת רבים מאתנו וגורמת לנו להניח הנחה שגויה, לפיה רק בגיל זה מתחיל תהליך ההזדקנות של העור.

עם זאת, בפועל - אותם קמטים, כתמים (כתמי שמש, כתמי גיל, נמשים), פגמים בעור (צלקות, נקבוביות מורחבות) ועור נפול וצנוח - הם תוצאה של תהליך שהחל, לכל הפחות, עשור בטרם הסימנים הללו נחשפו.

הזרקות בוטוקס. חשוב להבחין בין סוגי ההזרקות. צילום: שאטרסטוק
הזרקות בוטוקס. חשוב להבחין בין סוגי ההזרקות. צילום: שאטרסטוק

האמנם?! האם בגיל 25 העור כבר מתחיל להזדקן?

אכן כך! במרבית המקרים, החל מגיל 25, מתחיל תהליך ההזדקנות של העור, כאשר הגוף מפסיק לייצר אלסטין וקולגן - אותם חומרים האחראים על גמישות העור. תהליך ההזדקנות, בשילוב הרגלי חיים (עישון, צריכת אלכוהול וחשיפה לשמש), נטייה גנטית וכוח המשיכה - גורמים לעור להזדקן בהדרגה. ביטויי ההזדקנות - כל אותם פגמים המצטברים על פני העור עם השנים - מופיעים בעיתוי כזה או אחר.

החדשות הטובות הן שאם פועלים בזמן, ניתן להאט ולמתן את ההשפעות של הגנטיקה, ההזדקנות והרגלי החיים של העור. ולמעשה, לדאוג מבעוד מועד לעור פנים צעיר, יפה וחלק - גם בגיל מבוגר. הסוד טמון בנקיטת פעולות מתאימות, במסגרת חלון ההזדמנויות הקיים - מי שתתחיל עם טיפולים להצערת עור הפנים במועד ולא תתמהמה ותשתהה, תוכל ליהנות מתוצאות מיטביות של הטיפול, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

מהו חלון ההזדמנויות לטיפולי אנטי אייג'ינג לפנים?

ככלל, ככל שמתחילים מוקדם יותר - כך עדיף. לא מומלץ לחכות למצב בו סימני ההזדקנות כבר מופיעים על הפנים. נשים בגיל 25-30 צריכות להגיע למומחים לרפואה אסתטית - ולקבל ייעוץ לגבי תכנית הטיפולים שמתאימה להן.

כל הטיפולים החדשניים הקיימים הינם טיפולים סופר יעילים. ואם מתחילים לבצע אותם בזמן, משיגים תוצאות טובות, הן בטווח הקצר - מילוי קמטים, טשטוש קמטים (תוצאות שנשמרות לתקופה מסוימת); והן בטווח הארוך - תהליכים המתרחשים בעקבות הטיפולים, מאטים את תהליך ההזדקנות של העור ומניעים תהליכי שיקום וריפוי, המסייעים לריענון העור ולהאטת תהליכי הזדקנות טבעיים והדרגתיים. במילים אחרות: מי שעוברת טיפולים מתאימים בגיל מוקדם - תיהנה מעור צעיר, חלק ומוצק יותר, לאורך יותר זמן.

חשוב לדעת כי ישנו מגוון נרחב ביותר של טיפולים חדשניים, סופר יעילים - התורמים למראה עור פנים צעיר יותר. כדי ליהנות מתרומתם ויתרונותיהם הרבים, חשוב לא רק להתחיל בטיפולים בזמן, אלא חשוב גם לבחור את הטיפול המתאים, מתוך קשת הטיפולים הנרחבת הקיימת.

איזה טיפולים להצערת עור הפנים קיימים?

ניתן לבצע חלוקה גסה, בין שלושה סוגי טיפולים, להצערת עור הפנים.

הסוג הראשון הוא טיפול פולשני ביותר - ניתוח מתיחת פנים. זהו טיפול דרסטי, המתאים למי שאיננה יכולה להסתייע בטיפולים פחות קיצוניים ועור פניה וצווארה חרושי קמטים, נפולים וצנוחים. במקרה כזה, יכול להועיל רק ניתוח מתיחת פנים. עם זאת, במקרים אחרים (וישנם הרבה מקרים כאלה, ודאי בין הגילאים 30 עד 55) - ניתן להסתייע בטיפולים פחות דרסטיים, שיתרמו לשיפור מראה עור הפנים והצוואר, באופן משמעותי.

הסוג השני של הטיפולים כולל הזרקות - הזרקות בוטוקס ו/או הזרקות של חומרי מילוי: חשוב להבחין בין סוגי ההזרקות ולהבין את תהליכי הטיפול השונים.

הסוג השלישי של טיפולי הצערת עור הפנים נקרא "מזו-חוטים" - ויש המכנים אותו גם מתיחת פנים, על ידי חוטים.

מהן הזרקות של בוטוקס? למה הן משמשות?

בוטוקס הוא רעלן סינתטי, המוזרק לאזורים מסוימים בפנים - ומשתק בצורה סלקטיבית ומדויקת את פעילות השרירים. כאשר אנו מכווצים את שרירי הפנים, נוצרים קמטוטים שנחרתים בפנינו; והופכים עם הזמן לתלמי קמטים עמוקים. נהוג להזריק את הבוטוקס במצח ובצדי העיניים; ועקב ההזרקה, מתקבל עור חלק וחף מקמטים, המצויים באזורים אלה. תוצאות הטיפול נהדרות ונשמרות לתקופה הנמשכת בין שלושה חודשים לבין חצי שנה.

הזרקת חומצה היאלורונית מהווה טיפול יעיל ביותר ללא החלמה. צילום: שאטרסטוק
הזרקת חומצה היאלורונית מהווה טיפול יעיל ביותר ללא החלמה. צילום: שאטרסטוק

מהן הזרקות למילוי קמטים?

הזרקות למילוי קמטים הן הזרקות של חומצה היאלורונית, לאזורים בפנים - בהם נדרש לבצע מילוי והרמה של העור. את חומרי המילוי מזריקים בצדי הפה (לשם טשטוש קמטי הבעה), באזורי הרקות (כדי למלא שקעים הנוצרים באזור עקב צניחת עור); וניתן אף לעצב באמצעות חומרי מילוי את עצמות הלחיים ואת עצמות הסנטר.

הזרקות חומרי מילוי מהוות טיפול יעיל ביותר, שלא מחייב החלמה - טיפול קצר שמסב אי נוחות מינימלית; ומיד לאחריו, ניתן לחזור לשגרה. תוצאות הטיפול נשמרות - לשנה ואף יותר.

מהו טיפול ב"מזו חוטים"?

זהו טיפול המסייע לחידוש עור הפנים - ותורם לקבלת מראה רענן יותר של העור. בניגוד למה שרבים חושבים, לא מדובר בחוטים שמוחדרים לעור - ומותחים אותו, אלא בחוטים המוחדרים לעור ופוצעים את השכבות העמוקות של העור, כדי לייצר תהליך של החלמה והבראה, המסייע לחידוש העור.

טיפול זה מתאים מאד לאזורי הצוואר והפנים; ובמסגרתו, החוטים המוחדרים לעור מגרים מנגנון טבעי בגוף האדם, המערב זרימת דם מוגברת, יצירת אלסטין וקולגן, הבראה והתחדשות של התאים - כשכל אלה גורמים לחידוש עור הפנים ולקבלת מראה צעיר של עור חלק יותר.

על פי רוב, טיפול מזו חוטים כרוך בשלושה מפגשים, בהפרש של חודש בין מפגש למפגש; תוצאות הטיפול נראות לאחר תקופה של שלושה חודשים לערך. התוצאות נשמרות לשנה - ואף יותר.

האם הטיפולים הללו מחליפים את ניתוח מתיחת הפנים?

לא בהכרח. אם מתחילים בזמן, טיפולים אלה יכולים לדחות את הצורך בניתוח. כמו כן, פעמים רבות נהוג לשלב בין הניתוח לבין הטיפולים הללו - לשם קבלת תוצאות מיטביות.

לסיכום: תהליך הזדקנות העור מתחיל סביב הגילאים 25-30, מספר שנים לפני שניתן להבחין בתוצאותיו. מומלץ להתחיל לטפל בו מוקדם ככל הניתן - ועל ידי כך, להשיג תוצאות אופטימליות.

ד"ר מיכאל וייס הוא כירורג מומחה בכירורגיה כללית ובעל הסמכה ברפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום