טיפול שמרני בכאבי צוואר: מתיחה דינמית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הצוואר כואב לכם בעקבות: "צליפת שוט", חיים מודרניים של עבודה תובענית וישיבה ממושכת מול מחשב, או משליחת מסרונים ושימוש בטלפונים ניידים? רגע לפני שתקומו להתמתח, תכירו את מכשיר Cervico 2000. הקץ לכאבים. צרכנות רפואית

רופא אורטופד ,מומחה לכירורגיה אורתופדית
077-9977288 (מספר מקשר)

כאבי צוואר ושכמות נפוצים ושכיחים בקרב למעלה מ-90% מאוכלוסיית העולם. חלק גדול מהכאבים נובעים מתנועות לא נכונות, מסביבה ארגונומית לא מיטיבה או מול מחשב, טלוויזיה ושימוש בפלאפונים. במקרים חמורים יותר, יהיו כאבי הצוואר נגזרת של פגיעה בתאונת דרכים, בלט דיסק או פריצת דיסק, מחלות שונות או תוצאה של פגמים מולדים.

מהם הגורמים לכאבי צוואר?

הצוואר הוא החלק העליון של עמוד השדרה, שבנוי מחוליות, דיסקים בין-חולייתיים, חוט השדרה ועצבים; ונתמך במערכת של שרירים, רצועות וגידים - המאפשרים לו לשאת את משקל הראש, תוך שמירה על גמישות וטווח תנועה רחב. פגיעה באחת המערכות, עלולה להוביל לכאבי צוואר ולהגבלה בתנועתיות.

בין הגורמים הנפוצים לפריצת דיסק צווארי: מתיחת שריר, כתוצאה מעומס יתר על שרירי הצוואר (למשל: מעבודה ממושכת ליד המחשב), פגיעה בתאונת דרכים ("צליפת שוט"), נפילה, סחיבות, משאות, ואפילו הרמת ילדים קטנים, תנועה לא זהירה או פעילות ספורטיבית.
ישיבה לא נכונה מול מחשב גורמת לחלק גדול מכאבי הצוואר. צילום: שאטרסטוק ישיבה לא נכונה מול מחשב גורמת לחלק גדול מכאבי הצוואר. צילום: שאטרסטוק

מהן דרכי הטיפול בכאבי צוואר?

טיפול תרופתי - ברוב המקרים, כאבי הצוואר מטופלים באמצעות תרופות או זריקות נוגדות דלקת ו/או נגד כאבים.

טיפול שמרני - בנוסף, נהוג להקל על הבעיה באמצעות טיפולים שמרניים שונים, כגון פיזיותרפיה וכירופרקטיקה.
שיטה נוספת, לטיפול בבעיות צוואר שמקורן בחוליות, היא מתיחה דינאמית - שמטרתה להקל על הכאב, לשחרר את הלחץ הנובע מבלט הדיסק או פריצת הדיסק ולהגדיל את טווח התנועה של המטופל. כל מכשירי המתיחה השונים הקיימים בשוק הינם מכשירים פאסיביים, שכן הם מאלצים את המטופל לשכב כשהוא רתום למכשיר ללא יכול תזוזה.

טיפול כירורגי - בחלק מהמקרים, מופנים המטופלים לניתוח, שבו מוציאים את הדיסק הבעייתי (עם/ בלי קיבוע). למרות שמדובר בניתוח זעיר פולשני הניתוח הינו בעל סיכונים וסיבוכים ולכן, ההמלצה היא להימנע ממנו. ולהותיר התערבות כירורגית כאופציה אחרונה כאשר שיטות אחרות נוסו ללא הצלחה.
Cervico 2000. פועל על עיקרון ביצוע מתיחה דינמית. צילום: המכון לטיפולי גב Cervico 2000. פועל על עיקרון ביצוע מתיחה דינמית. צילום: המכון לטיפולי גב

מהו הטיפול מתיחה דינמית באמצעות Cervico 2000 ומדוע הוא נחשב כאופציה יעילה?

החידוש האחרון והמתקדם ביותר בתחום, הוא מכשיר Cervico 2000, שפותח על ידי הח"מ (ד"ר אריה גרובר), מאושר על ידי ה-FDA האמריקאי ומיוצר בישראל.

המכשיר פועל על עיקרון ביצוע מתיחה דינמית, כאשר המטופל יושב (ולא שוכב), כשהוא חופשי בכל פלג גופו התחתון והעליון ומסוגל לבצע גם תרגילי פיזיותרפיה באופן עצמאי, תוך כדי הטיפול - מה שמשפר את זרימת הדם לצוואר הפגוע ומאפשר מתיחה תלת ממדית, בהתאם לאנמנזה של המטופל.

המכשיר איננו "מסתפק" בהקלה על הכאבים, אלא מטפל במכלול הכאב על ידי הרחבת המרווח הבין חולייתי. ובנוי כך שניתן להתאים את גודלו לכל מטופל, בהתאם לצורך. המכשיר ידידותי, קל לתפעול - ומאפשר להתאים סדרת טיפולים קצרה ואפקטיבית למטופל, ללא צורך באשפוז, תרופות או היעדרות מהעבודה.

משך כל טיפול כ-20 דקות, במהלכן יכול המטופל להמשיך בעיסוקיו (למשל: עבודה מול מחשב, קריאה וצפייה מול טלוויזיה). משך ותדירות סדרת הטיפולים משתנה - ומותאם באופן אישי לכל מטופל. חולים כרוניים אף יכולים ליהנות מאורח חיים שגרתי, באמצעות טיפול אישי ועצמאי, עם המכשיר בבית.

סרטון אודות הטיפול במכשיר Cervico 2000:

האם המתיחה עלולה לגרום לנזק בצוואר?

המכשיר אינו יכול לגרום לנזק, אך יש להשתמש בו אך ורק בהתאם להתוויות הרפואיות הרשומות לגביו ובהדרכה רפואית.

לסיכום: מכשיר Cervico 2000 מיועד לכל מי שסובל מכאבים עקב בלט דיסק או פריצת דיסק צווארי; פריצות דיסק בעמוד שדרה צווארי; כאבי צוואר על רקע שינויים דגנרטיביים או פיסיקאליים; טורטיקוליס (פיתול צוואר - מנח אסימטרי של הצוואר); פגיעות הידועות כ"צליפת שוט"; הצרות התעלה, בשל פריצת דיסק; נימול בידיים ובאצבעות - עקב לחץ; ובעקבות פגיעות ספורט.

ד"ר אריה גרובר הוא אורתופד מנתח, מנהל מרפאות מדיפרקט וטיפולי גב וצוואר.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום