ניתוח למתיחת פנים: מה חדש?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הגיל נותן את אותותיו במיוחד בעור הפנים. לעתים ניתן להסתפק בבוטוקס ובמילוי פנים. אבל על מנת להשיג תוצאה איכותית ועמידה יותר, כדאי לשקול ניתוח למתיחת פנים

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
077-9973549 (מספר מקשר)

עור הפנים מידלדל ומתקמט בחלוף השנים. בשלב מסוים, גם טיפולים שמרניים, כגון בוטוקס או מילוי פנים, כבר אינם מספיקים על מנת להחזיר לעור את גמישותו ומראהו הצעיר - ונדרשת התערבות רדיקלית, באמצעות ניתוח למתיחת פנים. התוצאות של ניתוח זה, מצוינות: ניתוח באורך שעתיים מאפשר "להצעיר" מטופלת ב-20 שנה; תוצאות הניתוח אינן נראות כלל - והסביבה כלל אינה יכולה לשער כי מדובר בתוצאות של טיפול ניתוחי. יחד עם המראה הצעיר, מוחזרים למטופלת הביטחון העצמי, האושר והיכולת לחזור ולחייך שוב - ללא קמטים.

ככל שהשנים חולפות, השפעת הגיל ניכרת על עור הפנים. צילום: שאטרסטוק
ככל שהשנים חולפות, השפעת הגיל ניכרת על עור הפנים. צילום: שאטרסטוק

מי זקוק לניתוח למתיחת פנים? מדוע דווקא ניתוח?

ככל שהשנים חולפות, השפעת הגיל ניכרת על עור הפנים. השפעת הזמן מביאה לכך שעור הפנים מאבד מגמישותו: היווצרות עודף עורי בעפעף העליון, שקיות שומן בעפעף התחתון, קמטים במצח, העמקה של הקפל בצדי הפה, סנטר כפול ותזוזה של הגבות.

נשים צעירות יותר יפנו לטיפולים שמרניים, כגון בוטוקס או מילוי פנים, אך ככל שהזמן עובר, נדרשות התערבויות רדיקליות יותר - כמו ניתוח למתיחת פנים.

מהן ההכנות הנדרשות לקראת הניתוח?

כמו בכל ניתוח פלסטי, נדרשות מספר פגישות ייעוץ - ותיאום ציפיות. במקרה של מתיחת פנים, בבדיקה הראשונה סורק הרופא את כל אזור הפנים, מהמצח ועד הצוואר - וממפה את הבעיות השונות הדורשות טיפול. במהלך הבדיקה הראשונה, נבדוק האם יש צורך במתיחת קמטי המצח? האם הגבות צנחו - ויש להחזירן למקומן, מעל לרכס הגרמי? האם נוצרה הצטברות עור מיותר בעפעף העליון, או שנוצרו שקיות שומן שיש לרוקן בעפעף התחתון?

עוד נבדוק האם חלה צניחה של הלחיים - והאם יש צורך למלא אותן בתוכן? האם הקפל בצדי הפה והאף העמיק, ואצל נשים מעשנות - האם נוצרו קמטים בולטים בשפה העליונה? בהמשך, נבדוק האם יש צניחה של קו הלסת והאם זווית הלסת-צוואר נותרה במראה הטבעי שלה - כלומר, 90 מעלות - או שמא, בעקבות צניחת עור הצוואר, הזווית גדלה ל-180 מעלות? כמו כן, נבחן האם נוצר סנטר כפול, שיש לטפל בו? והאם עור הצוואר מתוח או שגם הוא הידלדל?

לבסוף, נבדוק את טקסטורת השטח של כל עור הפנים - ונאתר קמטים וקמטוטים, הדורשים התייחסות.

כך מושג פרופיל טרום ניתוחי מלא של הפנים, המסייע לרופא לתכנן כראוי את הניתוח, ומאפשר למטופלת להבין מה האפשרויות העומדות בפניה.

מדוע נדרש אבחון מעמיק כזה?

הבדיקה הכוללת הזו מאפשרת לרופא לאבחן את כל התופעות הדורשות טיפול. לאחר מכן, מתייצבים עם המטופלת מול המראה, כדי להבין מהן הציפיות שלה מתוצאות הניתוח - ולא פחות מכך, כדי לתאם עמה ציפיות ריאליות, לגבי תוצאות אלה. במידת הצורך, הרופא המטפל ימתן פנטזיות לא ריאליות - ולעיתים אף יפסול אפשרות של ציפיות מוגזמות כאלה או אחרות.

בעקבות האבחון ותיאום הציפיות, קובעים את התוצאות הרצויות. בפגישה נוספת, המטופלת מקבלת הסבר נוסף על העומד לקרות. הרופא מצלם סרט וידאו, במטרה לאתר פגמים טרום ניתוחיים, שלא ניתן לאתר בצילום רגיל - כלומר, כזה המאפשר לאתר פגמים דינמיים, הנוצרים בעת דיבור או חיוך, שלא ניתן לאתר בצילום סטילס רגיל. בפגישה זו, הרופא אף מצייר את מפת הניתוח והתוצאות הסופיות - ומציג אותה למטופלת.

האם ישנן הוראות שיש לבצע לפני הניתוח?

כל המטופלות נדרשות להפסיק לקחת מדללי דם ותוספי מזון וויטמינים - לפני הניתוח. מעשנות יתבקשו להפסיק לעשן חודש לפני הניתוח; ומי שעומדת בפני ניתוח עפעפיים תידרש לעבור בדיקה אצל רופא עיניים.

כיצד מתבצע הניתוח?

הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית, טשטוש או הרדמה מלאה - בהתאם לפרופיל המטופלת והחלטתה. בכל ניתוח פותחים בהזרקת תמיסה ייחודית, המאפשרת הפרדה קלה וללא דימום של עור הפנים, ומבטיחה תחושת כאב מועטה במיוחד לאחר הניתוח. התמיסה מורכבת משלושה אלמנטים - מלח, המאפשר את ההפרדה הקלה של העור; חומר מכווץ כלי דם, למניעת דימום; ולידוקאין, המונע את הכאבים לאחר הניתוח.

לאחר הזרקת התמיסה, מבצעים 3 חורים בגודל מילימטר: חור אחד בקפל הסנטר; ושניים נוספים, מתחת לתנוכי האוזניים. דרך חורים אלה, מבצעים את שאיבת השומן מהצוואר ואת גירוד העור מבפנים, המאפשרים לבנות מחדש את הזווית בין הסנטר לצוואר - ולמתוח את העור, שהידלדל עם עבור הזמן.

לאחר מכן, מבצעים חיתוך של אזורי העור השונים, בנקודות שבהן הצלקות ייוותרו בלתי נראות - במצח, קרוב ככל האפשר לסיבי השיער; באוזן, מתחת לתנוך ומאחורי האוזן; וממשיכים, לפי הציור שתוכנן מראש, עד לגבול האזור המיועד למתיחה - בהתאם לצרכים שהוחלט עליהם מראש.

לאחר הפרדת העור, מניחים תפרי פליקאציה דו מוקדית - בלחיים (על מנת להרים את הלחי) ובצוואר (על מנת לחדד ולמתוח את האזור שבין הפנים לצוואר).

ומה אם נדרשים טיפולים אחרים, בנוסף למתיחה?

במקרה של מילוי שומן טבעי, נבצע זאת לקראת סוף הניתוח, לפני החבישה. אם הוחלט על טיפול בקמטי עישון בשפה העליונה, שהם קמטים נוקשים במיוחד, נשייף אותם עם סכין שיוף יהלום.

במקרה של ניתוח עפעפיים, נתחיל אתו קודם - ורק אחר כך נעבור לניתוח המתיחה. בניתוח עפעפיים עליונות, נוציא את עודפי העור שנוצרו - ובניתוח עפעפיים תחתונות, נרוקן את שקיות השומן. זאת, עד שנגיע לתוצאה הרצויה ששרטטנו מראש. בשני המקרים, לאחר הטיפול, נניח תפרים פנימיים ייחודיים שפותחו על ידי, להשגת תוצאות מקסימליות - ולשמירתן. למשל, בניתוח עפעף תחתון, התפר הפנימי הייחודי ממזער את הסיכון לצניחת עפעף - לאחריו.

הרמת גבות מתבצעת באמצעות חתך כמעט בלתי נראה, בשיעור 1-2 ס"מ בקו השיער, משם נכנסים - ומרימים את הגבות. מתיחת מצח בעל קמטים עמוקים מתבצעת על ידי חתך בי קורנלי.

בטרם הניתוח יש לבצע אבחון מעמיק ולצייר את מפת הניתוח. צילום: שאטרסטוק
בטרם הניתוח יש לבצע אבחון מעמיק ולצייר את מפת הניתוח. צילום: שאטרסטוק

מהן ההוראות לאחר הניתוח? האם נדרש טיפול נוסף?

בסוף הניתוח, המטופלת מועברת להתאוששות של חצי שעה - ומשם לאשפוז של לילה. למחרת, החבישה מורדת, הנקזים מוצאים, השיער והפנים עוברים שטיפה - והמטופלת משתחררת לביתה ללא שום צורך בחבישה.

לאחר השחרור, המטופלת נדרשת ל-4 ביקורות לפחות - שבוע לאחר הניתוח; ולאחר מכן, אחת לחודש - במשך שלושה חודשים.

בשבוע הראשון, המטופלת מתבקשת להימנע לחלוטין מחשיפה לשמש ולקחת אנטיביוטיקה. משככי כאבים ניתנים לפי הצורך, אך ברוב המקרים אין בהם צורך כלל, בשל שיטת הניתוח הייחודית, המונעת היווצרות טראומה לרקמות - ומכאן, גם מפחיתה כאבים באופן משמעותי.

לאחר שבוע, ניתן כבר לצאת מהבית; סביר להניח שבתוספת מייק אפ, מאחר שהעור עדיין מצוי בהליך החלמה. לאחר שבועיים, התוצאות נראות בבירור. המטופלות מקבלות פידבקים חיוביים מהסובבים אותן - ורבות מהן מספרות שאומרים להן "את נראית טוב", "מה עשית?", "את נראית פורחת" - מבלי שאף אחד משער שמדובר בניתוח מתיחת פנים. בשלב זה, המראה הוא טבעי לגמרי, הפצעים הניתוחיים אינם נראים - ואין שום סימן המצביע על כך שנעשה ניתוח בכלל.

האם נדרשת ביקורת נוספת במרפאה? לכמה זמן מחזיקות תוצאות הניתוח?

על מנת לשמר את התוצאה באופן מקסימלי, יש לערוך ביקורת במרפאה - אחת לשנה. לעתים, ייתכן שבעת ביקור זה נוסיף מעט בוטוקס או מילוי, על מנת לשמר את התוצאה הראשונית -ולתחזק אותה.

ההוראות לשמירה על התוצאה כוללת איסור מוחלט על עישון, תזונה נכונה ופעילות גופנית. אם הוראות אלה נשמרות בקפדנות, תוצאות הניתוח יישמרו באופן מלא לתקופה של 9-10 שנים.

מה ייחודי לשיטה הניתוחית הזו?

שיטה זו שפיתחתי כוללת פגיעה מינימלית ברקמות; וחיתוך באזורים שבהם הצלקות בלתי נראות, המראה של הפנים לאחר המתיחה הוא טבעי לגמרי; לא ניתן לנחש שהמטופלת עברה ניתוח. הצלקות מוסתרות היטב - ומחלימות מהר ויפה; זמן הניתוח קצר, יחסית לשיטות אחרות; וכתוצאה מכך ומהפגיעה המינימלית ברקמות - זמן ההתאוששות וההחלמה מהיר וקצרים יותר.

ד"ר יוסוף נאסר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל רשת מרפאות בצפון הארץ ובמרכז הארץ - ברמת החייל.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום