טיפול חדש בהתקרחות

(0)
לדרג

תקווה חדשה לקרחים? בקריה הרפואית רמב"ם בחיפה החלו בטיפול חדש לסובלים מהתקרחות, על ידי הזרקת חומרים שהופקו מטסיות הדם של המטופל אל האזורים הייעודיים בקרקפת. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

התקרחות היא בעיה לא פשוטה ממנה סובלים גברים ונשים כאחד. לאחרונה הגיע לקריה הרפואית רמב"ם טיפול חדש לבעיה, המבוסס על חומרים המופקים מטסיות דם הנשאבות מדמו של המטופל עצמו. הטיפול, שתופס תאוצה בשנים האחרונות בכל העולם, נחשב לבטוח ובעל תוצאות טובות, כאשר רמב"ם הוא אחד המקומות היחידים בארץ בהם ניתן השירות. בראש המרפאה המבצעת את הטיפולים עומד פרופ' עמוס גילהר, העוסק בתחום חקר העור, השיער ועור הזקנה מזה עשרות שנים, וכן ד"ר אביעד קרן, חוקר הטכניון ורמב"ם.

השיטה החדשה (פלסטמה עשירה בטסיות בעגה המקצועית או PRP) מבוססת על טיפולים הניתנים בהצלחה כבר שנים רבות בתחום של רפואת שיניים ובעיות אורתופדיות, ומנצלת את יתרונות הסרום הקיים באופן טבעי בדמנו. במסגרת הטיפול נשאבת כמות דם קטנה מן המטופל, ממנה מבודדים לאחר מכן את אותו הסרום העשיר בחלבונים ובגורמי צמיחה. הפלסטמה, אותה מכינים לטובת הטיפול שמתבצע באמצעות הזרקתה בחזרה אל תאי העור, מפעילה את אותו מנגנון טבעי ולמעשה מעודדת את הגוף להתחיל בתהליך הריפוי של הרקמות שניזוקו.

על פי מחקרים ופרסומים מדעיים מהשנים האחרונות, הצלחת הטיפול כמסייע לחידוש הצמיחה של זקיקי שיער בקרקפת הוכחה באופן מובהק. הטיפול מכיל תאי דם עצמיים, ולכן הינו בטוח לחלוטין, כפי שעולה ממחקרים שנעשו ומהניסיון הטיפולי בעולם. תוצאות הטיפול הפכו אותו ליותר ויותר פופולרי בתחום הרפואה האסתטית בשנים האחרונות והוא בשימוש נרחב במדינות רבות כגון: ארה"ב, יפן, בריטניה, איטליה, צרפת ומדינות נוספות.

הטיפול בשיטה הינו פשוט וללא התערבות כירורגית. הפלסטמה הנאספת מדמו של המטופל מוזרקת ישירות אל האזורים הייעודיים בקרקפת, תחת אלחוש, ובאמצעות מחטים דקים המתאימים להליך. משך תהליך ההזרקה הינו קצר, הוא נעשה באופן שטחי ואינו מכאיב.

להשגת תוצאות מיטביות יש צורך במספר טפולים. יש לציין כי הזרקת הפלסטמה תתבצע לאחר אבחון מצב המטופלים, ומתן הסבר מפורט על הטיפול ותוצאותיו האפשריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום