ה-FDA: תרופות מזויפות לסרטן

(0)
לדרג

בעידן של רשתות חברתיות ואינטרנט אנו מוצפים בפרסום ובשיווק של מוצרים חדשים כולל כאלו המתיימרים לטפל במחלת הסרטן. כעת, מזהיר ה-FDA את ציבור הצרכנים

מאת: מערכת zap doctors

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מזהיר את הציבור מפני שלל מוצרים רפואיים ומכשירים לטיפול במחלת הסרטן, המוצעים באינטרנט וברשתות החברתיות, למרות שאינם אושרו על ידי ה-FDA בטרם שיווקם ומכירתם.

לדברי גברת ניקול קורנספן, קצינת בטיחות הצרכנים של ה-FDA, התופעה נמצאת בעלייה באינטרנט וברשתות החברתיות, כמו פייסבוק ואינסטגרם, והפיתוי הוא גדול, בעיקר עבור אדם חולה, מפוחד ומיואש שמחפש הזדמנויות למצוא תרופה מהירה למחלתו.

מוצרים רפואיים לגיטימיים, כגון תרופות ומכשירים המיועדים לטיפול בסרטן חייבים לקבל אישור או אישור של ה-FDA לפני שהם משווקים וממכרים. תהליך הבדיקה של ה-FDA מבטיח כי מוצרים אלה הם בטוחים ויעילים עבור השימושים המיועדים שלהם.

התרופות המזויפות המצויות בשוק מגיעות בצורות רבות, כמו גלולות, כמוסות, אבקות, קרמים, תה, שמנים וערכות טיפול. לעתים קרובות הן מפורסמות כטיפולים "טבעיים" ופעמים רבות נמכרות כתוספי מזון. מוצרים אלה עשויים להיראות בלתי מזיקים, אך הם עלולים לגרום נזק רב ולהפריע לטיפולים מוכחים ומועילים במחלה. בהעדר אישור ה-FDA או אישור בטיחות תרופתי אחר, חומרים אלה עלולים להכיל חומרים מסוכנים.

אזהרה זו מתייחסת לטיפולים המיועדים לבני אדם, אך גם עבור אלו המיועדים לחיות מחמד. גברת קורנספן מוסיפה כי יותר ויותר תרופות מזויפות לריפוי סרטן אצל חתולים וכלבים מתפרסמות באינטרנט וברשתות החברתיות, והן פונות לאנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם להוציא סכומים גדולים לטיפול בסרטן בחיות המחמד שלהם בבית החולים לבעלי חיים.

כעת, בנוסף לאזהרת הצרכנים מפני ממוצרים לא בטוחים אלה, נוקט ה-FDA פעולה ובחודש אפריל האחרון שלח מכתבי אזהרה ל-14 חברות, וייעץ להם לשנות או להסיר את הפרסומים לתרופות המזויפות באתרי האינטרנט שלהם. במידה וחברות אלו לא ישתפו פעולה, ה-FDA עשוי לנקוט צעדים משפטיים נוספים כדי למנוע ממוצריהם להגיע לצרכנים.

לסיכום, מפרסמים ה-FDA כמה דגלים אדומים אליהם יש להתייחס כשנתקלים בפרסום אודות תרופות לסרטן - ויכולים להעיד כי מדובר בזיוף:

תרופות שמתיימרות לטפל בכל סוגי הסרטן.

תרופות שמוגדרות כמרפאות סרטן.

תרופות או תכשירים שמחסלים באורח פלא תאים סרטניים וגידולים או כאלה שמבטיחים לכווץ גידולים ממאירים.

תרופות שמחסלות באופן סלקטיבי תאים סרטניים (תוקפות תאי סרטן, ומשאירות תאים בריאים שלמים).

תרופות ותכשירים הטוענים כי הם יעילים יותר מאשר כימותרפיה.

כמו כן, במידה וחולה מעוניין להצטרף למחקר או לקחת חלק בניסויים קליניים, מומלץ שישוחח עם הרופא המטפל לפני כן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום