סובלת ממיגרנות? בדקי לחץ דם

(0)
לדרג

מתוצאות מחקר חדש עולה כי נשים הסובלות ממיגרנה מצויות בסיכון ליתר לחץ דם. עוד עולה מהתוצאות, כי הקשר בין השניים חזק בעיקר כאשר מדובר במיגרנות ללא אאורה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בנשים הסובלות ממיגרנה, בעיקר מיגרנה ללא אאורה, ייתכן סיכון מוגבר ליתר לחץ דם, כך עולה מתוצאות ניתוח חדש של נתונים שעלו ממחקר Women's Health Study.

המחקר החדש מבוסס על אוכלוסיית הנשים שלקחה חלק במחקר Women's Health Study, שכלל בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת כ-40,000 נשים בגילאי 45 שנים ומעלה, שעבדו במערכת הבריאות בארצות הברית, ללא היסטוריה של מחלות לב וכלי דם, סרטן או מחלות משמעותיות אחרות. המחקר הסתיים במרץ 2004, אך המעקב התצפיתי המשיך.

בתחילת המחקר, הנשים נשאלו אם סבלו ממיגרנות, כולל נוכחות אאורה. על-בסיס התשובות הם סווגו לקבוצת נשים ללא היסטוריה של מיגרנה, מיגרנה פעילה עם אאורה, מיגרנה פעילה ללא אאורה או מיגרנה בעבר. הנשים היו במעקב למשך 12.2 שנים.

בתחילת המחקר, קבוצת הנשים עם לחץ דם תקין כללה 29,040 משתתפות עם נתונים אודות מצב המיגרנה. מבין אלו, 23,819 נשים שללו היסטוריה של מיגרנה, 1,516 דיווחו על מיגרנה פעילה עם אאורה, 2,292 דיווחו על מיגרנה פעילה ללא אאורה ו-1,411 נשים דיווחו על מיגרנה בעבר. החוקרים זיהו עוד 15,176 מקרים של יתר לחץ דם.

בהשוואה לנשים ללא מיגרנה, אלו עם מיגרנה פעילה, עם או בלי אאורה, נטו להיות מעט צעירות יותר ועם שכיחות גבוהה יותר של כולסטרול גבוהה. בקבוצה זו תועדה שכיחות גבוהה יותר של נשים שלא עישנו מעולם וצרכו אלכוהול לעתים נדירות/לעולם לא.

בהשוואה לנשים ללא היסטוריה של מיגרנה, באלו עם מיגרנה עם אאורה תועדה עליה של 9% בסיכון ליתר לחץ דם, בעוד שבאלו שסבלו ממיגרנה ללא אאורה נרשמה עליה של 21% בסיכון ליתר לחץ דם, ובנשים ללא היסטוריה של מיגרנה נרשמה עליה של 15% בסיכון זה.

החוקרים לא הצליחו לזהות דפוס ברור באשר לקשר בין עליה בתדירות התקפי מיגרנה ובין סיכון גבוה יותר ליתר לחץ דם.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום