אנטי אייג'ינג: טיפול בהתאמה אישית

(0)
לדרג

טיפולים בהתאמה אישית נעשים נפוצים בתחומים רבים בעולם הרפואה, כולל בתחום האנטי אייג'ינג. מהם החידושים האחרונים, שיעזרו לנו לשמור על מעיין הנעורים? מדריך

מאת: ד"ר אסתר קורן

תהליך ההזדקנות הטבעי של כל הרקמות בגוף - מתחיל כבר ברגע הלידה. כאשר מדברים על קוסמטיקה ועל טיפולי אנטי-אייג'ינג, חשוב לזכור שהמטרה היא למתן את קצב תהליך ההזדקנות של העור - ולתחזק את הטיפולים ו/או הניתוחים, אך לא ניתן לעצור את ההזדקנות לגמרי, במהלך חד פעמי. טיפולי אנטי אייג'ינג אינם טיפולים חד פעמיים - אלא צריכים להיות מתוחזקים באופן שוטף, על מנת להשיג מראה עור צעיר וחיוני - ולשמור עליו לאורך זמן.

מהן ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום האנטי אייג'ינג?

תחום טכנולוגיית טיפולי האנטי-אייג'ינג עשה כברת דרך עצומה בשנים האחרונות - וכיום יש מגוון רחב של טכנולוגיות, טיפולים וחומרים פעילים, שממתנים את תהליך ההזדקנות, דוחים את הצורך בניתוחים אסתטיים (ליפטינג, מיני ליפטינג, עפעפיים וכו') - ומסייעים לתחזוקה של ניתוחים שבוצעו.

טיפול מזותרפיה של מיקרו נידל משפר את מראה וצבע העור. צילום: שאטרסטוק
טיפול מזותרפיה של מיקרו נידל משפר את מראה וצבע העור. צילום: שאטרסטוק

מדוע התאמה אישית של הטיפול כל כך חשובה?

ריבוי הטכנולוגיות והחומרים הפעילים הוא אמנם ריבוי מבורך; עם זאת, הריבוי גם מחייב את המטפלים לדעת להתאים לכל מטופלת את השילוב הנכון בין הטכנולוגיה לבין החומר הפעיל. זאת, בהתאם לצרכים שלה ולנתונים שלה (גיל/מצב העור וכו').

למשל: יש טיפולים שמטרתם לעבוד ברמה האפידרמלית (שכבת העור העליונה) - שיפור וחידוש של מראה עור, פיגמנטציה, גמישות וכו'. ויש טיפולים שמטרתם לעבוד ברמה העמוקה יותר (הדרמיס) - לעודד ייצור חומרים פעילים, למנוע היווצרות קמטים ולשפר את מראה העור.

מהם הטיפולים החדשים, בחזית הטכנולוגיה של האנטי אייג'ינג?

בין הטכנולוגיות הרבות, ניתן למצוא מכשירים שעובדים על בסיס גלי רדיו או גלי אולטרסאונד בצורות שונות, לייזרים או IPL מסוגים שונים ועוד. לכל מכשיר וטכנולוגיה יש יתרונות וחסרונות. אין מכשיר אחד שעובד על הכל ומתאים לכל בעיה. מבחינה טכנית, קל לעבוד עם המכשירים השונים, אבל מה שיעשה את ההבדל בין טיפול מוצלח - לבין טיפול בלתי מוצלח, הוא הידע של המטפל והיכולת של המטפל להתאים לכל מטופל את המכשיר והחומר שמתאים לו בדיוק.

מהו מכשיר HIFU?

HIFU הוא אחד המכשירים החדישים ביותר, לטיפול בנפילות ובקמטים בפנים ובצוואר. זהו המכשיר היחיד, שעובד ביעילות ברמות העמוקות ביותר של העור, בצמוד לשריר (מקום שאליו יכלו עד כה להגיע רק פלסטיקאים).

המכשיר שפותח בשנים האחרונות עבור תחום הרפואה - מתבסס על אולטרסאונד ותוצאותיו דומות מאוד להזרקות או לשימוש בחוטים, מבלי לבצע פעולות פולשניות. במהלך הטיפול, עושים כוויות נקודתיות ומבוקרות במעמקי העור, המעודדות את חידוש הדרמיס (שכבת העור העמוקה); ובכך, הטיפול מרים את הפנים וממלא קמטים, ללא ניתוח וללא כאבים.

סדרת הטיפולים כוללת בין 2-3 טיפולים בשנה - ומתאימה למי שמעוניינת לתקן ולמנוע נפילה של העור ולמי שמעוניינת לתחזק ניתוחים אסתטיים.

מהי מזותרפיה של מיקרו נידל (מחטים)?

מדובר בטיפול באמצעות מחטים זעירות, שפותחות דרכים בעור ומשפרות את הקשר בין התאים ואת יכולת הספיגה של החומרים הפעילים. ובכך, משפרות את מראה וצבע העור, את מראה הנקבוביות, מורידות פיגמנטציות וקמטוטים עדינים ומסייעות לטיפול בצלקות אקנה.

הטיפול מתאים בכל עונות השנה, לכל סוגי העור - ולכן מומלץ לנשים וגברים צעירים, המעוניינים לשפר את מראה העור ולשמור על הקיים. מכיוון שמטרת המחטים היא להגביר את יכולת הספיגה של החומרים הפעילים, יש חשיבות רבה לבחירה של החומרים המוחדרים בטיפול - ולכן מדובר בטיפול שדורש ידע וניסיון.

גלי רדיו מעודדים יצירה של קולגן, אלסטין וחומצות היאלורוניות. צילום: שאטרסטוק
גלי רדיו מעודדים יצירה של קולגן, אלסטין וחומצות היאלורוניות. צילום: שאטרסטוק

כיצד פועל טיפול בטכנולוגיות גלי רדיו?

גלי הרדיו מחממים את הרקמה באופן אחיד ומעודדים יצירה של קולגן, אלסטין וחומצות היאלורוניות ברקמה העמוקה של העור. גלי הרדיו יכולים לשמש לטיפולי עור שונים (מתאימים במיוחד לטיפול בצלקות אקנה), בהתאם לעוצמה ולסוג הגל.

מה בנוגע לטכנולוגיות להסרת שיער?

בתחום הסרת השיער, כמו בתחומים אחרים, יש סוגים שונים של מכשירים וטכנולוגיות ולא כל מכשיר לייזר או IPL מתאים לכל סוג של שיער. יש לוודא התאמה אישית.

לסיכום: טיפולי אנטי אייג'ינג אינם בבחינת "זבנג - וגמרנו". נדרשת שמירה ותחזוקה שוטפת, כדי לשמור על התוצאות היפות. גם מטופלות שעברו טיפולי הזרקות בפנים או ניתוחים חייבות תחזוקה שוטפת כדי לשמור על התוצאות לאורך זמן. שפע החידושים הטכנולוגיים מאפשר התאמה אישית של הטיפול.

ד"ר אסתר קורן עוסקת ברפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום