הקיץ בפתח: הצערת הצוואר והמחשוף

(0)
לדרג
תוכן מקודם

נשים רבות מעוניינות במראה צעיר בצוואר ובדקולטה (מחשוף), במיוחד לקראת הקיץ. הטיפול בחומרי מילוי זול יותר מטיפולים אחרים - ומעניק תוצאה טובה יותר

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2308174 (מספר מקשר)

הדגש בטיפולים אסתטיים ניתן במרבית המקרים לעור הפנים ולכפות הידיים. עם זאת, חשוב לזכור כי אזור הצוואר והדקולטה (המחשוף) מהווים שער נוסף למראה של נשים - ויש חשיבות רבה לטיפול באזורים אלה. קיימות אפשרויות טיפול רבות - והנפוצה ביותר היא הזרקת חומרי מילוי, שעלותם נמוכה יחסית (התוצאות המתקבלות טובות לא פחות מהתוצאות המתקבלות באפשרויות אחרות).

במאמר זה, נסקור את הטיפולים השונים שניתן לבצע להצערת הצוואר והדקולטה.

אזור הצוואר והדקולטה מהווים שער נוסף למראה של נשים. צילום: שאטרסטוק
אזור הצוואר והדקולטה מהווים שער נוסף למראה של נשים. צילום: שאטרסטוק

מה גורם להזדקנות אזור הצוואר והמחשוף (הדקולטה)?

אזור המחשוף (הדקולטה) והצוואר, ממש כמו אזור הפנים וכפות הידיים נמצא במוקד המבט. כמו עור הפנים והידיים, כך גם עור הצוואר והדקולטה מזדקנים עם הזמן, מאבדים מגמישותם, ומופיעים בהם קמטים - כתוצאה מאובדן הלחות, נזקי שמש, נזקי יובש ונזקי הגיל השונים.

אובדן הגמישות, היווצרות קמטים ושינויים בצבע העור הינם, בין היתר, תוצאה של התפרקות החומצה ההיאלורונית המצויה בעור באופן טבעי והיעלמות הדרגתית שלה, כתוצאה של כלל תהליכי ההזדקנות של הגוף.

מה מטרת הטיפולים להצערת הדקולטה והצוואר?

כמו כל הטיפולים האסתטיים, המטרה בהצערת אזור הצוואר והדקולטה היא לאפשר למטופלת להיראות טוב יותר, על ידי הפיכת העור לגמיש ובעל מראה צעיר יותר והפחתת הניראות של נזקי הגיל על העור.

מהו הטיפול האסתטי המומלץ והנפוץ, לצורך הצערת אזור הצוואר והדקולטה?

האפשרויות השונות לטיפול כוללות פיליניג כימי, טיפול בלייזר ובאולטרסאונד, הזרקה של חומצות היאלורוניות (חומרי מילוי), הזרקת בוטוקס והזרקת שומן עצמי. מכל השיטות, השיטה הנפוצה ביותר היא הזרקת חומרי המילוי.

הטיפול בפילינג כימי עושה שימוש בחומצות מסוגים שונים, תוך יצירת כוויה שטחית או בינונית בשכבת העור העליונה. הכוויה גורמת לעור לייצר תאי עור בריאים וצעירים יותר, הנחשפים אחרי קילוף שכבת העור - ומאפשרים מראה צעיר יותר.

מטרת הטיפול בלייזר ובאולטרסאונד היא לעודד היווצרות של קולגן, חומר טבעי המצוי בגוף ובעור ואחראי על הגמישות, הנפח והמראה הצעיר של העור. עם התקדמות הגיל, הגוף מייצר פחות ופחות קולגן, מה שיוצר קמטים וגמישות מופחתת של העור. גלי הלייזר או האולטרסאונד מגיעים לעומק תת עורי מסוים, מחממים את האזור - ומעודדים ומזרזים צמיחת קולגן חדש.

השימוש בטכנולוגיה מתקדמת מאפשר תוצאות מהירות במיוחד. יחד עם זאת, עלות הטיפול בלייזר ובאולטרסאונד היא עלות גבוהה - הן בשל מספר הטיפולים הנדרש (שלא ניתן תמיד לצפות את כמותם מראש) והן בשל הציוד היקר והמורכב, הנדרש לשם ביצועו. נוסף על כך, טיפול בלייזר דורש תחזוקה אינטנסיבית יותר, משום שהתוצאות אינן נשמרות לאורך זמן.

שיטה נוספת, שהשימוש בה אינו נפוץ בשל עלותה, היא השתלת שומן עצמי - במהלכה שואבים שומן ממקום אחר בגוף, מעבדים אותו ומזריקים בכמויות קטנות, לתוך אזור הדקולטה והצוואר.

לבסוף, הטיפול בבוטוקס, הנפוץ באזור הפנים, יעיל פחות לטיפול באזור הדקולטה. זאת, משום שהבוטוקס גורם לשיתוק של השרירים האחראים להיווצרות הקמטים - אבל מספר השרירים באזור הדקולטה קטן יחסית; השרירים שהבוטוקס פועל עליהם מהווים גורם משני, להיווצרות קמטים באזור זה.

מהו הטיפול בחומצות היאלורוניות?

החומצות ההיאלורוניות (חומרי מילוי) ממלאות את הקמטים באזור הדקולטה והצוואר, בתהליך כפול. מצד אחד, הן גורמות למים ולנוזלים אחרים להיאגר סביבן - הלחות מוחזרת והקמטים מקבלים נפח ומתמלאים. במקביל, הזרקת חומרי המילוי מזרזת היווצרות קולגן והחומצה ההיאלורונית הטבעית של הגוף, כך שהטיפול מחזיק מעמד לתקופה יחסית ארוכה יותר.

לטיפול באזור הצוואר והדקולטה, החומצות הנפוצות ביותר קרויות skin boosters. הטיפול בחומרי מילוי כולל שלב ראשון, בו נעשים שלושה טיפולים, בהפרש 2-4 שבועות. לאחר תשעה חודשים בממוצע, צריך לחזור על טיפול אחד לצורך תחזוקה. זאת, לאורך כל החיים.

הזרקת חומרי מילוי היא השיטה הפשוטה והקלה ביותר לביצוע. צילום: שאטרסטוק
הזרקת חומרי מילוי היא השיטה הפשוטה והקלה ביותר לביצוע. צילום: שאטרסטוק

מדוע הטיפול בחומרי מילוי הוא הטיפול הנפוץ ביותר?

הזרקת חומרי מילוי היא השיטה הפשוטה והקלה ביותר לביצוע. עלותה נמוכה ביותר - ותוצאותיה מהירות יחסית וטובות לא פחות מכל שאר השיטות. החיסרון העיקרי של חומרי מילוי הוא הסיכון לתגובה אלרגית (אף על פי שהוא נדיר). מאחר שחומרים אלה מיוצרים במעבדה ומנסים לחקות חומר שנמצא בגוף, נוצר הסיכון לתגובה אלרגית. עם זאת, מדובר במקרים נדירים, שגם בהם הסיכון אינו גבוה - משום שהחומר מתפרק עם הזמן. והאלרגיה חולפת במקביל להתפרקות החומר.

מהו זמן ההחלמה? מתי מתחילות להיראות התוצאות?

על פי רוב, הטיפולים מבוצעים כלל ללא הרדמה. לעיתים, תלוי במטופלת - בעיקר בטיפול בפילינג והזרקת חומצות היאלורוניות - ייעשה שימוש במשחה מאלחשת, באופן מקומי.

כמעט בכל השיטות, עלולים להופיע אודם, נפיחות וגירוד באזור המטופל, לתקופה של עד 72 שעות. בשימוש בחומרי מילוי, עשויים גם להיווצר שטפי דם מקומיים, באזור ההזרקה - הנספגים גם הם, תוך פרק זמן קצר מאוד.

הטיפולים קצרים ומיד לאחריהם, ניתן לחזור לעבודה. ביומיים שלאחר הטיפול, יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת וחשיפה לחום או קור קיצוניים. לאחר יומיים, ניתן לחזור לפעילות רגילה, ללא שום מגבלה.

לסיכום: אף על פי שהוא זול יותר, אין הדבר מעיד על חיסרון כלשהו של הטיפול באמצעות הזרקת חומרי מילוי. הסיבה המרכזית לעלות הנמוכה היא שאין צורך לעשות שימוש במכשור מתקדם ויקר - והטיפול הוא בעל תוצאות מהירות יחסית ומאפשר תחזוקה שוטפת, במרווחי זמן גדולים יותר. יחד עם זאת, מומלץ ביותר להתייעץ עם הרופא המטפל - ולבחור יחד עמו את השיטה המתאימה ביותר לכל מטופלת, בהתאם לצרכיה ומצב עורה.

ד"ר רומן ז'ורינצקי הוא מומחה ברפואת אף אוזן גרון ועוסק ברפואה אסתטית.

סייע בהכנת הכתבה: יותם בן מאיר, כתב zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום