מדרסים: לשים קץ לכאבי הגב

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כאבי גב נובעים מחוסר איזון בשרירי הגב, המושפעים מדריכה בלתי נכונה על כף הרגל. שילוב פיזיותרפיה ומדרסי ניו סטפ (new step) יחולל פלאים. צרכנות רפואית

ספקי ציוד אורטופדי
077-2307838 (מספר מקשר)

במקרים רבים, מקורם של כאבי גב הינו חוסר איזון בשרירי הגב: כאשר הם חזקים יותר בצד אחד וחלשים יותר בצד שני. חוסר איזון זה הוא תוצאה של מנח בלתי נכון של שלד הגוף, הנובע ממנח לא נכון של כף הרגל ומחלוקה לא מאוזנת של המשקל, המושם על כפות הרגליים, בעת הדריכה. חוסר האיזון בדריכה נובע משימוש חלקי ולא אופטימלי בנקודות המגע השונות, המצויות בשטח כף הרגל. הדבר מוביל להטיית מנח הגוף.

במקרים רבים, מדובר בתופעה מתפתחת, המתחילה בגיל ההתבגרות או עקב טראומה כלשהי, ההולכת ומחמירה לאורך החיים - ככל שהגוף "לומד" את המדרך החלקי והופך אותו לשגרה.

חוסר איזון בדריכה עלול להוביל לכאבים בגב התחתון. צילום: שאטרסטוק
חוסר איזון בדריכה עלול להוביל לכאבים בגב התחתון. צילום: שאטרסטוק

מהם התסמינים לבעיות הנובעות מחוסר איזון - בשרירי הגב ומנח כף הרגל?

חוסר האיזון מוביל לכאבים בגב התחתון, המוקרנים לאחת הרגליים או לשתיהן; לעייפות בלתי מוסברת; קשיים בנשימה; דורבן בעקב; כאבי ברכיים בלתי מוסברים; כאבים בגב העליון; שיעול; ולעתים קרובות, גם כאבים בכתף או בזרוע, תחושת אי נוחות בעורף, כאבי ראש וסחרחורות. במקרים של מתח נפשי, מאמץ או התקררות - נגרמות גם התכווצויות שרירים. במרבית המיקרים, אחד מהתסמינים הללו יהיה מרכזי ומורגש יותר - ובבדיקה יתגלו גם כל השאר.

מהן אפשרויות הטיפול הקונבנציונלי בבעיות גב?

בדרך כלל, אדם הסובל מכאבים בגבו יתחיל בביקור אצל רופא המשפחה, אשר יפנה אותו לאורתופד. על פי רוב, הטיפול הראשוני יהיה בכדורים נגד כאבים; ולאחר מכן, כדורים חזקים יותר. בהמשך, יינתנו זריקות וטיפול במרפאת כאב עם אפידורל; לבסוף, מטופלים רבים מגיעים לניתוח.

מהן אפשרויות הטיפול ברפואה משלימה?

לרפואה המשלימה הצעות טיפול רבות: דיקור, כירופרקטיקה, רפואה טבעית ועוד.

מהי אופציית הטיפול המועדפת?

הבחירה בסוג הטיפול תהיה תלויה במודעות של המטופל ובהרגלי הטיפול שלו. יחד עם זאת, כל אפשרויות הטיפול שהוצגו לעיל - הן קונבנציונליות והן רפואה טבעית או משלימה - מטפלות בסימפטומים ובכאבים בלבד; ולא במקור הבעיה.

מהו הטיפול הפותר את מקור הבעיה?

טיפול פיזיותרפי הוא המתאים ביותר לטיפול במקור הבעיה. פיזיותרפיה מייצרת איזון מחדש של שרירי הגב, על ידי טיפול בבעיית חוסר האיזון במנח כפות הרגליים.

כיצד מונעים את הישנות הבעיה ומשמרים את תוצאות הטיפול הפיזיותרפי?

על מנת לשמור על תוצאת הטיפול, מומלץ לעשות שימוש במדרסים - כטיפול המשך. בדיקה ממחושבת ייחודית מאפשרת לאתר במהירות ובאופן מדויק: היכן מצויים חוסר האיזון והא-סימטריה, בחלוקת המשקל המושם על כפות הרגליים - ולאפשר בניית מדרסים, המותאמים אישית לצרכים הפתולוגיים הייחודים של כל מטופל.

פיזיותרפיה מייצרת איזון מחדש של שרירי הגב. צילום: שאטרסטוק
פיזיותרפיה מייצרת איזון מחדש של שרירי הגב. צילום: שאטרסטוק

מהי ייחודיות הטיפול, במדרסי ניוסטפ?

מדרסי ניוסטפ מיוצרים בעבודת יד, בהסתמך על תוצאות האבחון - ובהתאם לגובה ולמשקל של המטופל. המדרסים מיוצרים מחומר שהינו בולם הזעזועים החזק ביותר בעולם, הבולם את הזעזועים הנגרמים בעת הליכה ו"מחנך" את הרגל ליציבה נכונה. מדרסים המיוצרים מחומר זה דקים במיוחד, גמישים ואינם מפריעים להליכה.

המדרסים המותאמים אישית בנויים כך שיכוונו את כל הפרקים, הגידים והשרירים של כף הרגל לפעול בעת הדריכה. המדרסים דואגים לשמירה על האיזון בחלוקת המשקל של הגוף על שתי כפות הרגליים, למיקסום שטח הדריכה - וליצירת מדרך אופטימלי, שימנע את הישנות הבעיות בגב.

מדרס גמיש כזה, הנותן אפשרות לשרירים, לפרקים ולגידים של כף הרגל לעבוד - ומחלק את המשקל באופן שווה, גם מסלק ומונע מראש את הישנות בעיית העייפות. זאת, משום שככל ששטח הדריכה גדול יותר, מאמץ השרירים יורד - ועמו פוחתים גם העייפות וכיווצי השרירים.

מהי תקופת הטיפול במדרסים?

בשל גמישותם, המדרסים המותאמים אישית לא רק שומרים על מדרך אופטימלי - אלא הם גם מלמדים את השרירים, הפרקים והגב מנח ויציבה נכונה. אחרי כשנתיים, מורגש כבר שינוי גדול בחלוקת המשקל: הגוף לומד בעצמו את מנח השלד הרצוי, וב-60% מהמקרים, המטופל לא יזדקק יותר לשימוש במדרסים.

לסיכום: פיזיותרפיסטים יודעים כי לשיטת הטיפול שלהם יש יתרונות, בכל הקשור לשיפור איכות חייו של המטופל - יתרונות שאין לרפואה המערבית הקונבנציונלית (כמו גם לרפואה המשלימה). חשוב לזכור כי מומלץ לעשות שימוש במדרסים, כטיפול המשך, על מנת לשמר את תוצאות הפיזיותרפיה - וללמד את הגוף להימנע בעצמו מהישנות הבעיה.

לוסיאן אמסלם הוא פיזיותרפיסט מומחה, המטפל בבעיות עמוד השדרה, ממציא מדרסי ניו סטפ.

סייע בהכנת הכתבה: יותם בן מאיר, כתב zap doctors.

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום