סרטן השד: כדאי לאכול סויה

(0)
לדרג

נשים, שימו לב: מחקר חדש מצא כי צריכת מוצרי מזון המכילים סויה אינם מזיקים לנשים הסובלות מסרטן השד, והם אף עשויים להפחית את הסיכון לתמותה עקב המחלה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Cancer עולה כי מאכלי סויה אינם מזיקים לנשים עם סרטן השד, והם אף עשויים להועיל להן. הממצאים החדשים מעידים כי צריכה תזונתית רבה יותר של איזופלבונים מלווה בסיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה באוכלוסיה זו.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין צריכה תזונתית של איזופלבונים, הפיטואסטרוגן המרכזי בסויה, עם תמותה מכל-סיבה במדגם שכלל 6,235 נשים עם סרטן שד, שנכללו במאגר Breast Cancer Family Registry. צריכה תזונתית נבחנה על-בסיס שאלוני תזונה עבור מדגם Hawaii-Los Angeles Multiethnic Cohort שכלל 5,178 נשים שדיווחו על דיאטה לפני אבחנה ו-1,664 נשים שדיווחו על הרגלי תזונה לאחר אבחנה.

במהלך מעקב של 113 חודשים (כ-9.4 שנים), תועדו 1,224 מקרי תמותה. החוקרים זיהו ירידה של 21% בשיעורי התמותה מכל-סיבה בנשים ברבעון העליון לעומת התחתון של צריכת איזופלבונים בתזונה (1.5 ומעלה לעומת פחות מ-0.3 מ"ג ביום). הקשר בין שיעורי תמותה מופחתים עם צריכה רבה יותר היה מוגבל לנשים עם גידולים שליליים לקולטנים להורמונים ולאלו שלא קיבלו טיפול הורמונלי לממאירות. עם זאת, האינטראקציות לא היו מובהקות סטטיסטית.

החוקרים מדגישים כי ממצאי המחקר נוגעים למוצרי מזון המכילים סויה ולא לתוספי סויה וכי בשלב זה לא ניתן להמליץ על נטילת תוספים אלו לנשים עם סרטן שד.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום