ישבן ברזילאי: כמו ג'ניפר לופז וביונסה

(3)
לדרג
תוכן מקודם

אין כמו הסמבה - ו"ישבן ברזילאי" אמנם נחשב אטרקטיבי עבור נשים רבות. כיצד ניתן לזכות במראה הישבן המיוחל? ומה ייחודי בהחדרת שתל סיליקון לישבן?

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
077-9973549 (מספר מקשר)

במקומות רבים בעולם, בעיקר באמריקה הלטינית, האנטומיה של הגוף גורמת לכך שעמוד השדרה הגבי-מותני בולט קדימה, דבר אשר מבליט את מראה העכוז, תופעה הידועה גם כ"ישבן ברזילאי".

מהו ניתוח לעיצוב והרמת ישבן?

במדינות דרום אמריקאיות רבות. הריקוד הנשי הפופולרי מבוסס על מבנה העכוז (בניגוד, למשל, לאזורים אחרים שבהם הריקוד הנשי מבוסס על מבנה החזה או הבטן). כך, במקומות אלה, יופייה של אישה "נשפט", אנטומית, על בסיס מראה זה - ונשים רבות פונות לניתוח הרמת ישבן, על מנת לשפר את מראה גופן. לעתים קרובות, נשמע על נשים במדינות אלה, אשר מסיבות כאלה או אחרות אינן בעלות מבנה אנטומי כזה, אין להן כסף לביצוע ניתוח להרמת הישבן, ולכן הן ילבשו תחתונים מרופדים עם סיליקון, שיבליטו את העכוז.

בהרבה מדינות אחרות בעולם - וישראל ביניהן, נשים שואפות שיהיה להן עכוז דרום אמריקאי, או "ישבן ברזילאי"; ולשם כך, הן מגיעות לניתוח לעיצוב העכוז. פרט לכך, סיבה מרכזית נוספת לביצוע ניתוח זה: נשים שעברו ניתוחים בריאטריים, שהובילו לירידה דרסטית במשקל - ולצניחת הישבן והתרוקנותו, כמו שאר אזורי הגוף. סיבה שלישית מרכזית: נשים אשר נולדו עם ישבן שטוח - ומעוניינות בהרמתו ומילויו.

בהרבה מדינות בעולם נשים שואפות שיהיה להן עכוז דרום אמריקאי. צילום: שאטרסטוק
בהרבה מדינות בעולם נשים שואפות שיהיה להן עכוז דרום אמריקאי. צילום: שאטרסטוק

מהן האפשרויות הטיפוליות לעיצוב העכוז? לאיזה גילאים אפשרויות אלה מיועדות?

עבור אוכלוסיית הנשים הצעירות, שלא עברו ניתוחים בריאטריים או ירידה במשקל - וכל רצונן למלא את העכוז, על מנת להבליטו, קיימות מספר שיטות מומלצות לטיפול. השיטה הפשוטה ביותר: הזרקת חומצה היאלורונית במרפאה. תוצאות השיטה מידיות, השיטה מבוצעת במרפאה - וללא ניתוח; וחסרונה בכך שתוצאותיה זמניות - ומחזיקות כשנתיים.

השיטה השנייה המומלצת לאוכלוסייה זו היא מילוי העכוז בשומן טבעי, הנלקח ממקום אחר בגוף האישה. כמעט לכל אישה יש מקור ללקיחת שומן טבעי - למשל, דופן הבטן או פנים הירכיים. השומן הטבעי, הנלקח מאזורים אלה, מעובד ומוזרק לתוך העכוז. פרוצדורה זו מבוצעת בחדר ניתוח - ויתרונה המרכזי: שימוש בחומרים טבעיים מגוף האישה. גם כאן, החיסרון העיקרי הוא אורך הזמן שבו התוצאות נשמרות; במקרה זה, מדובר במספר שנים.

השיטה השלישית, שהיא הנפוצה ביותר בדרום אמריקה: החדרת שתל סיליקון לתוך העכוז. בשיטה זו, המבוצעת כהליך כירורגי, התוצאה נשמרת לשנים רבות.

מה לגבי אוכלוסיות בוגרות יותר, או כאלה שחוו ירידה דרסטית במשקל?

ככל שמתקדמים בגיל, או כאשר מדובר באוכלוסייה של נשים שעברו ניתוחים בריאטריים, חלה גם התרוקנות של הישבן, נוסף על צניחתו; ובנוסף, התרוקנות וצניחת עור - גם (ובעיקר) באזור הבטן. במצב כזה, נדרש ניתוח לעיצוב ישבן מסוג אחר, בעל היקפים אחרים וממדים אחרים.

לאישה שעברה את השינויים הגופניים הללו, יומלץ לבצע מתיחת בטן היקפית, שמטרתה כפולה - גם למתוח את הבטן, לאחר הירידה במשקל; וגם להרים את העכוז. פרוצדורה זו כוללת גם החדרת שתל לשריר העכוז ו/או מילוי שומן טבעי. אם צניחת העכוז אינה מלווה בהתרוקנות משמעותית, מספיקה הרמה של הישבן. לעומת זאת, אם הצניחה מלווה בהתרוקנות, הניתוח יכלול גם מילוי של הישבן באמצעות שומן טבעי או החדרת שתל סיליקון.

ישנן שלוש שיטות מומלצות למילוי העכוז והבלטתו. צילום: שאטרסטוק
ישנן שלוש שיטות מומלצות למילוי העכוז והבלטתו. צילום: שאטרסטוק

מהי דיאפיטיליציה?

כאשר מדובר במטופלות מבוגרות יותר, בגיל 50-60, שאין להן בעיה בטנית, אלא רק צניחה של החלק התחתון של העכוז בעקבות הגיל, מרבית המטופלות לא ירצו שתל סיליקון. במצב זה, נבצע דיאפיטיליציה, שהיא פרוצדורה הכוללת קילוף העור השטחי וסיבוב העור העמוק פנימה - על מנת ליצור לעכוז נפח וריפוד. שיטה זו ניתן לשלב לפעמים עם החדרת שתל ו/או מילוי שומן טבעי, מה שפוטר את המטופלת מצלקת בגבול העליון של העכוז והגב התחתון, משום שהצלקת נותרת בקפל העכוז (הגבול התחתון שלו).

בעבר - ואצל כירורגים פלסטיים רבים גם כיום - השיטה המקובלת היא החדרת שתל הסיליקון מעל השריר. שיטה זו עשויה לגרום לסיבוכים רבים - כגון: זיהום, סרומה; והכי חשוב - מראה לא טבעי של העכוז.

לעומת זאת, קיימות שיטות מתקדמות יותר הכוללות החדרה של שתל הסיליקון אל תוך השריר עצמו - במקום מעליו. שיטה זו מאפשרת להביא לתוצאות בעלות מראה טבעי לגמרי של הישבן, ומפחיתה באופן ניכר את הסיכוי לסרומה ולזיהום. חשוב לדעת כי נדרשת מומחיות גבוהה לבצע שיטה זו של החדרת שתל הסיליקון אל תוך השריר.

איזה הכנות נדרשות לכל אחד מההליכים השונים לעיצוב הישבן? תוך כמה זמן ניתן לחזור לשגרה?

אם מדובר בהזרקת חומצה היאלורונית, לפני הניתוח יש לקחת אנטיביוטיקה ולהפסיק לקחת מדללי דם. ההליך עצמו אינו ניתוחי - הוא נעשה במרפאה ונמשך כרבע שעה. בסופו של התהליך, חוזרים לשגרה - באותו היום.

כאמור, מילוי שומן טבעי נעשה בחדר ניתוח, בהרדמה מקומית. בכל ניתוח פותחים בהזרקת תמיסה ייחודית - המבטיחה תחושת כאב מועטה במיוחד לאחריו, מונעת דימום ומאפשרת הפרדה קלה של העור. לאחר מכן, שואבים שומן מהירכיים או מדופן הבטן, מעבדים אותו ומזריקים לאזורים המיועדים בישבן, על פי התכנון מראש. במילוי ישבן, החזרה לשגרה היא ביום למחרת - וההחלמה על פי רוב אינה כוללת כאבים. על מנת לשמור על תוצאות הניתוח, המטופלת נדרשת ללכת עם מחוך מיוחד, למשך כחודש.

הליך החדרת שתל לשריר העכוז הוא הליך ניתוחי בן כשעה וחצי - עד שעתיים וחצי, הנעשה בהרדמה כללית וכולל שימוש בחיתוך, המבטיח כי הצלקות שלאחר הניתוח יוסתרו בין העכוזיים. לאחר הניתוח, המטופלת תידרש ללבוש מחוך ייחודי במשך 3 שבועות - ויומלץ לה לישון עם כרית סיליקון במיטה ולא על הישבן; וזאת, כדי למנוע עיוותים של תוצאות הניתוח. החזרה המלאה לשגרה, אחרי ניתוח החדרת שתל, מתרחשת לאחר כשבועיים מתום הניתוח. ניתוח זה גורם לתחושת כאב למשך כשבוע - ומומלץ לקחת משככי כאבים, כדי להתמודד עמה.

ד"ר יוסוף נאסר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל רשת מרפאות בצפון הארץ ובמרכז הארץ - ברמת החייל.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום