מהו הניתוח הפלסטי הכי מבוקש?

(0)
לדרג

סקר חדש: שאיבת שומן דחקה את ניתוחי האף והחזה מהצמרת ודורגה כניתוח הפלסטי הפופולארי בישראל. בקרב מפחיתי משקל עולה הביקוש למתיחת בטן והסרת עודפי עור

מאת: מערכת zap doctors

הניתוח הפלסטי הפופולארי ביותר בישראל, בקרב גברים ונשים ביחד, הוא שאיבת שומן - 27.1%, אחריו: ניתוח אף - 23.1%, ניתוח חזה - 15.9%, הרמת עפעפיים - 11.9%, מתיחת פנים או צוואר - 10.8% ומתיחת בטן וזרועות - 9%.

כך עולה ממצאי סקר חדש, שנערך על ידי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בקרב 508 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה במדגם ארצי מייצג המשקף את האוכלוסייה היהודית הדוברת עברית בישראל באמצעות מכון איפסוס מחקרי שוק.

גברים ניתוח אף, נשים שאיבת שומן

הסקר מצא כי ניתוחים פלסטיים כבר מזמן אינם נחלת הנשים בלבד ו-40% מהגברים היו שוקלים לעשות ניתוח פלסטי.

הניתוחים הפופולאריים בקרב גברים הם ניתוח פלסטי באף (34%), שאיבת שומן (33%), הרמת עפעפיים (11%).

באשר לנשים, מסתבר כי 68% מהן לא היו כנראה מסרבות לניתוח פלסטי. הניתוחים הפופולאריים בקרב נשים הם: שאיבת שומן (24%), ניתוח חזה (23%), ניתוח אף (17%), מתיחת פנים או צוואר (15%), הרמת עפעפיים (12%).

הסקר שבדק את עמדות הציבור ביחס לניתוחים פלסטיים מצא כי ניתוח מתיחת בטן והסרת עודפי עור בזרועות, שרלוונטי בעיקר לאנשים שירדו משמעותית במשקל או לנשים אחרי לידה, מעסיק יותר גברים מאשר נשים. מבין אלו ששוקלים לעשות ניתוח פלסטי וציינו כי הם מעוניינים במתיחה והסרת עודפי העור, 10% הם גברים לעומת 8.4% שהן נשים.

ניתוח זה כנראה מעסיק יותר את הצעירים שכן 11.5% מבני הגילאים 18-25 ציינו שהם מעוניינים בו לעומת רק 5.5% מבני 26-39. עודפי העור גם מטרידים באופן משמעותי יותר את הדתיים - 17.8% שוקלים ניתוח זה, לעומת 7.8% חילונים וכן 6.6% מסורתיים.

ד"ר יורם וולף, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הסביר כי: "אם בעבר מתיחת בטן הייתה נחלתן של נשים אחרי לידה, מראים תוצאות הסקר כי ניכרת מגמה ישראלית של ניתוחי פוסט - השמנה וגברים מבקשים פתרון כירורגי להתמודדות עם עודפי העור בבטן ובזרועות. את העובדה כי כשליש מהגברים היו רוצים לעשות ניתוח אף יש לקשר ככל הנראה לעידן הרשתות החברתיות וצילומי הסלפי שבגללם גברים מביטים בתמונתם מספר פעמים ביום ממש כפי שנשים מסתכלות במראה. בכל מקרה, חשוב לדעת כי ניתוח פלסטי יכול לחולל שינוי דרמטי, אך יחד עם זאת חשוב שהציפיות של המטופלים יהיו מספיק ריאליות ויאפשרו לנו אנשי המקצוע לבצע ניתוח בטיחותי. "

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום