נולדו יחד - ילדו יחד

(0)
לדרג

לידה כפולה ומכופלת: אחיות תאומות, ילדו אתמול במקביל את ילדן הראשון בהדסה הר הצופים. "לאורך כל החיים חווינו חיבור", הן מספרות, "מרגש שנגדל את הילדים שלנו יחד"

מאת: מערכת zap doctors

כשהתאומות אפרת ונחמה, בנות ה-24, החליטו כי ילדו את ילדן הראשון בבית החולים הדסה הר הצופים, הן לא ידעו שזה יקרה בדיוק באותו היום ואף ששתיהן יגיעו לבושות באותו הבגד לחדר הלידה. וכך, רצה הגורל ואתמול הפכו שתיהן במקביל לאימהות טריות וזכו לחוויה מפתיעה ומרגשת במיוחד.

"אני ילדתי ראשונה", מספרת בחיוך אפרת, "וזו הייתה חוויה ארוכה מאוד. למזלי, הצוות כאן פשוט עטף אותי והיה מאוד קשוב לאורך כל הלידה, כשאמא שלי איתי כמובן, עד ללידת בני".

בעוד אמה של אפרת תומכת בבתה האחת, הגיעה גם בתה השנייה לבית החולים, עקב צירים שאותתו על הלידה המתקרבת. "כשאחותי ילדה, פשוט הרגשתי שזה יהיה גם היום שלי", מספרת נחמה בהתרגשות.

נחמה ואפרת עם התינוקות. צילום: דוברות הדסה
נחמה ואפרת עם התינוקות. צילום: דוברות הדסה

נחמה ואפרת היו בדיוק באותו שלב בהריון. "אמא שלי התקשרה לדבר איתי על הלידה של אפרת ואני מספרת לה שגם אני עם צירים מתקדמים. זה היה מצחיק, לא דמיינו שכך יהיה. אבל לאורך כל החיים אני ואפרת חווינו חיבור כזה, אנחנו מאוד-מאוד קרובות והמון פעמים כשהיא הרגישה כאב אני הרגשתי גם, היו לנו טלפתיות ומחשבות זהות. והנה, ההרגשה שלי הייתה נכונה גם הפעם - עוד באותו לילה ילדתי את בתי.

האחיות, אמהות טריות לראשונה בחייהן, סיפרו כי גם הגיעו ללידה במקרה באותה החולצה. הצוות המדהים שהיה צמוד אלינו פשוט התבלבל לרגע, מי היא היולדת שמופיעה לנגד עיניהם שוב ושוב... טיפל בנו אותו הרופא וטיפלו בנו מיילדות באותה המשמרת, ועד עכשיו כולם מתעניינים ודואגים לנו במכופל. יש כאן אווירה ביתית ואינטימית, מרגישים קירבה אמתית שקיימת בין היולדות לצוות. זה מרגש שנגדל את הילדים שלנו יחד, בדיוק מאותה נקודת התחלה, סיכמו בחיוך.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום