עור הפנים והאקלים הישראלי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

השינויים הקיצוניים במזג האוויר בישראל גורמים ליובש ואדמומיות בעור במהלך עונות המעבר. יש להקפיד על ניקוי, חיטוי וטיפוח עור הפנים. המדריך לשמירה על בריאות העור

שירותי אסתטיקה רפואית
054-2646114

בישראל זכינו במזג אוויר נעים לאורך רוב השנה, אך בחלק לא מבוטל ממנה, אנו חווים מזג אוויר משתנה, אשר מצריך מעור הפנים שלנו להסתגל לתנאי אקלים שונים, בכל יום מחדש. השינויים הקיצוניים במזג האוויר בארץ, גורמים לעור הפנים שלנו ליובש ולאדמומיות במהלך עונות המעבר המתמשכות. לעתים ההזעה המרובה, כאשר נהיה לפתע חם, או שימוש ביותר מדי תכשירי שימון ולחות, גורמים אף להחמרה של תופעות שונות, דוגמת אקנה.

במאמר זה, נביא טיפים לשמירה על עור הפנים, באקלים הישראלי.

חשוב מאוד להקפיד על ניקוי וחיטוי עור הפנים. צילום: שאטרסטוק

מהי השפעת עונות המעבר על העור?

כאמור, מזג האוויר הישראלי, הידוע בתהפוכותיו, מייצר שינויי מזג אוויר קיצוניים יחסית, ה"תורמים" ליובש העור שלנו. ההבדלים בטמפרטורות, הרוח והיובש הקיצוני - שמלווה בעיקר בעונות מעבר - גורמים ליובש רב ואדמומיות בעור הפנים.

באקלים הישראלי, בו ביום אחד יכול להיות קר מאוד ויבש; וביום למחרת, חם ולח - מומלץ לטפח את העור בכל עת ולבחור בטיפול הולם לעור הפנים.

מהן הסיבות לעור יבש ורגיש, באקלים הישראלי?

ישנן מספר סיבות לעור רגיש ויבש, באקלים הישראלי. בעונת המעבר בין הסתיו לחורף, למשל, אנשים נוטים להיות חולים יותר. הצטננויות ותכשירים נגד נזלת, גורמים גם הם ליובש. במהלך החורף הישראלי, שאמנם לא נמשך הרבה - אך הוא מאופיין בקור, רמת לחות נמוכה יחסית, רוח ויובש ניכר - העור נוטה להתייבש יותר.

לעומת זאת, בתקופת המעבר בין האביב לקיץ, צצות אלרגיות שונות - הגורמות לסובלים מהן לקנח את האף לעתים תכופות, דבר שיוצר אדמומיות ויובש, בעיקר באזור האף והפה.

בדרך כלל, מזג האוויר התזזיתי מלווה בהפעלה של אמצעי חימום או קירור שונים, כגון: מזגן, הסקה, מפזר חום ועוד. כל אלה גורמים ליובש של העור; וכנגזרת מכך, לפעמים גם לאדמומיות בעור.

מהן ההמלצות לשמירה על העור?

יש להשתמש בתכשירים טיפוליים רלוונטיים לבעיות העור השונות. כל בעיה בעור מצריכה טיפול שונה - וחשוב להכיר כי ישנם תכשירים מסוימים, המטפלים באופן נקודתי (נניח רק בייבוש בלוטות החלב, במקרה של אקנה). תכשירים אלה מלווים בדרך כלל בתופעות לוואי קשות, ביניהן העצמה של היובש בעור - דבר שגם עלול לפגוע באורח החיים.

מעבר לכך, כדי לשמור על עור הפנים שלנו, באקלים שמשתנה לעיתים תדירות, חשוב מאוד להקפיד על ניקוי וחיטוי עור הפנים. מומלץ להקפיד על שטיפת עור הפנים גם בבוקר וגם בערב. מומלץ לבחור בתרחיץ פנים טיפולי איכותי, נטול שומן, שתורם לניקוי עמוק ולהסרת עודף שומנים בעור הפנים, דבר שימנע התפתחויות של חיידקים ודלקות על העור.

כאמור, כל בעיית עור או רגישות עור מסוימת - דורשת טיפול נקודתי וייחודי. שלוש בעיות העור הנפוצות, עליהן ארחיב את דרכי הטיפול באופן פרטני, הינן יובש, אדמומיות בעור ואקנה.


חשוב להזין את העור ולבחור קרם לחות שמתאים לסוג העור. צילום: שאטרסטוק

כיצד נכון לטפל ביובש בעור?

חשוב להזין את העור ולבחור קרם לחות שמתאים לסוג העור. אם מדובר בעור שמן, אז מומלץ להשתמש בתכשיר נטול שומן; ואם מדובר בעור יבש, אז מומלץ להשתמש בתכשיר עתיר שומן. את התכשיר יש למרוח בין פעם לפעמיים ביום, בהתאם לסוג העור.

כיצד ניתן לטפל באדמומיות בעקבות יובש או רוזציאה?

לסובלים מאדמומיות בעקבות יובש או רוזציאה, מומלץ להשתמש בקרם פנים טיפולי נטול שומן, עם מרכיב אנטי דלקתי פעיל, המסייע לטיפול באדמומיות העור.

כיצד מומלץ לטפל בפצעונים או באקנה?

לסובלים מפצעונים או מאקנה, מומלץ לבחור בתכשיר, דוגמת אקניל, המטפל בכל ארבעת הגורמים לפגעי עור: ויסות הפרשת החלב, טיפול בשכבת העור החיצונית, עיכוב התרבות החיידקים ואפקט אנטי דלקתי. בחירה בתכשיר המטפל בחלק מגורמי פגעי העור בלבד, יעכב משמעותית את יעילות הטיפול.

לסיכום: שמירה על עור הפנים, באקלים כמו האקלים הישראלי, מצריכה תחזוק והיגיינה עקביים. נזקי תהפוכות מזג האוויר משפיעים באופן ישיר על עור הפנים - ולכן חשוב לא להתעלם, אלא לטפל באופן שוטף בבעיות השונות, שהצגתי לעיל. כפי שציינתי, בחירת תכשירים שנותנים מענה לכמה בעיות עור היא בחירה עדיפה - גם בשל העובדה שתופעות הלוואי פחות ניכרות; וגם משום שלרוב התכשירים יפתרו מספר בעיות בעור, בו זמנית.

ד"ר להבית אקרמן היא מומחית לרפואת עור, שירותי בריאות כללית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום