זוגיות, זה שם המשחק

(0)
לדרג

רוצים לעבוד על שיפור הזוגיות, מבלי ללכת לטיפול זוגי? כדאי שתדעו כי משחקים משותפים (לאו דווקא מיניים) יכולים לחולל נפלאות. תכירו: המשחק בשירות הזוגיות

מאת: אולי לוי

החלום שלי הוא כי כל זוג בעולם יחווה, לפחות פעם אחת בחייו, טיפול זוגי - לאו דווקא מכיוון שיש בעיה, אלא בדיוק להיפך: מתוך מקום של חיזוק, יצירת יציבות ומניעה.

כך - בחלום שלי... ולעומת זאת, במפגש עם המציאות: התדמית של טיפול זוגי היא כי נעזרים בו רק כשיש משבר עמוק, רגע לפני פרידה, שברים ופערים קשים; טיפול זוגי? רק כאשר יש "קצרים" מהותיים בתקשורת.

כך או כך, זה ממש לא נכון - לפנות לטיפול זוגי רק במצבי שבר ופערים קשים. יש כל מיני תהליכי טיפול זוגיים, אשר משתנים בהתאם לצרכי הזוג; ובהתאם למקום בו הזוג נמצא, בתוך הקשר. למשל: תהליך ארוך, מול תהליך ממוקד נושא; תהליך זוגי, מול תהליך אינדיבידואלי. השפה הזוגית הטיפולית מתחדדת, תוך כדי תנועה - וכל זוג מגלה את הסגנון שנכון עבורו.

ולפעמים, אפשר גם לעבור תהליך מבלי ללכת למטפל.

שמים חזרה את הפוקוס על פעולות קטנות ונגישות למען הזוגיות. צילום: שאטרסטוק
שמים חזרה את הפוקוס על פעולות קטנות ונגישות למען הזוגיות. צילום: שאטרסטוק

מהו, למעשה, השימוש במשחקים - בשירות הזוגיות?

שימוש במשחקים נפוץ ומוכר בתחומים רבים; השפה המשחקית מאפשרת להקליל נושאים כבדים, להתמודד עם תהליכים מורכבים באופן פשוט - ולהביא לידי ביטוי יכולות הטמונות בנו, בצורה קצת אחרת.

בתחום הזוגי, לצד כלים ומתודות שונות אשר פותחו מתוך כוונה לייצר שיח ולקרב בין בני זוג, מקבל ז'אנר המשחקים הזוגיים זרקור מיוחד. משחקים אלה מגדילים לעשות - ומביאים את המשתמש לרמת אקטיביות מזווית אחרת. עם זאת, מרבית המשחקים נוגעים דווקא באספקט של האינטימיות הזוגית - ואינם נותנים מענה מספק לתחום הרגשי היומיומי, בו מופיעים ה"קצרים" הקטנים.

במאמר זה, נציג במספר נקודות כיצד שימוש במשחקים בזוגיות עשוי לחולל נפלאות.

נוסחה מנצחת - שינוי גדול בפרטים הקטנים

מתוך הבנה שלא תמיד נדרש תהליך טיפולי קלאסי; ומתוך רצון לתת לזוגות את היכולת "לקחת את ההגה" לידיים שלהם ולייצר שינוי בעצמם, יצרתי את המשחק האימוני "המשימה: זוגיות".

משחק זה חוגג את הפרטים הקטנים והנזנחים של היום יום. זהו משחק שמאיר את השגרה ומוסיף נקודות צבע, דווקא במקומות הכי רגילים. ובעיקר, זהו משחק שמכניס המון הומור, קלילות ותנועה לקשר.

יתרון משמעותי נוסף של "המשימה: זוגיות" - הוא שהמשחק איננו מחייב משברים ודרמות, אלא ממש נהדר לזוגות שמורגלים בשגרה ושכחו את הזוגיות, לזוגות שרוצים לרענן את השיח היום יומי ביניהם - ולא בהכרח את חיי המיטה.

המשימות במשחק מסתנכרנות עם השגרה - ומאפשרות לשים את הפוקוס ולחזק את התקשורת הזוגית, בפעולות קטנות ונגישות לאורך היום.

הכנסת הומור וצחוק לקשר שנעשה טכני וגנרי. צילום: שאטרסטוק
הכנסת הומור וצחוק לקשר שנעשה טכני וגנרי. צילום: שאטרסטוק

ערך מוסף - אתם המובילים וההצלחה בידיים שלכם

המשחק מעודד אתכם ליצור חוויות משותפות, מעורר ציפייה ומחדש: המשחק מכניס ריגוש בפרטים הקטנים ועוזר לזוגות לגלות את הזוגיות שלהם מחדש. מעבר לכך: כל זוג מוצא את השפה שלו, דרך המשימות - ומתאים אותן לצרכים האישיים שלו.

כך, הצליחה בחורה לפתוח נושא שלא העזה לגעת בו חמש שנים - ולקבל עליו התייחסות מקבלת ומכילה.

זוג אחר הכניס הומור וצחוק לקשר, שכבר נעשה טכני וגנרי; בני הזוג אפילו הגדילו לעשות והמציאו משימות משל עצמם, רק בשביל להמשיך וליהנות מהחוויה.

גבר אחר סיפר כי גילה על בת זוגו דברים שלא ידע עליה, משך שני עשורים! והוא אף שיתף בתחושת הרעננות והעניין שנוספו לקשר.

רוב המשתתפים, ככולם, ציינו כי העובדה שהם היו אלה שבחרו: מה, איך ומתי - הפכה את המשחק לכל כך מדויק ואפקטיבי עבורם. המשחק סייע בהתגייסות שלהם, לטובת התהליך. הידיעה שהם אלה שמובילים ומחליטים על גורל הזוגיות שלהם, חיזקה אצל כולם את תחושת המחויבות והאמונה כי ניתן לייצר זוגיות חזקה, מהנה ומספקת יותר. משמע: התחושה כי הם יכולים - זה אפשרי.

לסיכום: לאורך הדרך הזוגית, ישנן הרבה נקודות מהן ניתן לעצור ולייצר שינוי. משחק הינו אמצעי נפלא לעשות זאת - באופן מהנה, אפקטיבי ומיוחד.

אולי לוי היא מפתחת שיטת "אוליסטי", מאמנת ומומחית לזוגיות ומערכות יחסים; מרצה ומנחה קבוצות ומעגלי נשים, בבאר שבע ובקרית אונו.

בואו לדבר על זה בפורום משפחה וזוגיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום