הדסה: גישור בין הרופאים להנהלה?

(0)
לדרג

הרופאים המתפטרים בהדסה סירבו לגישור עם ההנהלה, בטענה כי החלטת ההנהלה להעביר ילדים למחלקת המבוגרים מסכנת את חיי הילדים

מאת: מערכת zap doctors

פרשת הרופאים המתפטרים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה הגיעה למבוי סתום. בדיון סוער שהתקיים היום (שלישי) בוועדת הבריאות של הכנסת הגיב מנהל המחלקה, פרופ' מיקי וינטראוב, להודעת משרד הבריאות על הליך גישור בין הצדדים: "אמרנו כבר את דעתנו הנחרצת שאנחנו לא מעוניינים בגישור".

שר הבריאות יעקב ליצמן מינה היום את מר קובי אמסלם, לשעבר הממונה על השכר באוצר, לגשר בין רופאי המחלקה להנהלת הדסה. ליצמן: "הודעתי למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, ולד"ר מיקי ויינטראוב, על מינויו של מר קובי אמסלם כמגשר ועל תפקידו להגעה לפתרון אמיתי. אני שב וקורא לצדדים לשים בעת הזאת כל שיקול אחר בצד ולהגיע לפתרון מוסכם. עלינו לפעול בכל דרך כדי שהטיפול הרפואי המגיע לילדים יהיה הטוב ביותר".

פרופ' וינטראוב נימק כי: "ישבנו כבר פעמיים במשרד הבריאות והשר אמר לנו: לא משנה מה, לא אתן לכם לעבור לשערי צדק. אחר כך חזר בו ואמר שישקול זאת, אבל הוא שכח מאיתנו. אנחנו מתייסרים כבר 4 חודשים עם ההודעה שלנו, אבל אנחנו עם ההנהלה הזאת לא יכולים לעבוד בשום פנים ואופן. ההחלטה להעביר ילדים למחלקת המבוגרים מסכנת באופן ישיר את חיי הילדים. השתלת מח עצם זאת אחת מהפרוצדורות הכי קשות ומסובכות ומסוכנות בהליך הרפואי. הגוף של הילד נלקח עד הקצה. אי אפשר לעשות את זה עם פשרות, אך ורק בדרך הנכונה והטובה ביותר. אין אף מקום בארץ ששמים ילדים במחלקות עם מבוגרים, וגם שם יש בעיות תקציב. בסוף, מי שנושא באחריות לשלומם של הילדים זה אני. כל הטענות שהועלו כנגדנו, שאנחנו רודפי בצע ושררה, ועוד טענות חמורות, הכל שקר ונועד להכפיש אותנו".

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף: "תחשבו על הילדים, ורק עליהם. שבו ביחד לטובתם. אין לכם ברירה, אלא לעבוד ביחד (רוטשטיין ווינטראוב, א"מ). רק אתם ביניכם תמצאו את הפתרון. הפרשה הזאת הפכה לפרשה כלל ארצית, עם השפעה עצומה על בתי חולים אחרים ועל מערכת הבריאות כולה. אף אחד לא מנצח ולא ינצח במשבר הזה". ח"כ איציק שמולי: "אנחנו יורדים על הברכיים ורק מבקשים הידברות, בלי להתחייב על כלום מראש. אני כועס על מערכת הבריאות שמעמידה את בתי החולים במצב כזה, שתוכניות הבראה נופלות על כתפיים של ילדים חולי סרטן. זה ויכוח על כסף, שלא נתבלבל".

מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין: "לא חשוב לי להיות צודק. בעת הזאת אני רוצה להשיג שלום בית. ידי מושטת למיקי. נהרוג אחד את השני, אבל ניתן לילדים את הזכות לחיות. לא אקבל החלטות חד צדדיות. יש הרבה אי הבנה בדברים שאמרת, אבל בוא נעשה ביחד, בואו נציל את הילדים". מוקדם יותר אמר רוטשטיין בדיון: ""לא ייעצר שום טיפול. כל טיפולי הילדים יהיו תחת האגף והצוות המטפל בילדים. אבל בינתיים עלי לנצל את המתקנים הקיימים, ולא אסכים שבהדסה יהיה רופא שיסרב לטפל בילד או במבוגר שהוא מחוץ למחלקה שלו. זה לא קביל עלי, לא אסכים לזה".

פרופ' אליעזר רחמילביץ' מההסתדרות הרפואית פנה לפרופ' רוטשטיין: "יש לך יכולות בלתי רגילות, לא מאמין שעם כל היכולות שלך לא תוכל למצוא עוד מיטות. השתלות מח עצם בילדים יכולות להתבצע אך ורק במחלקת ילדים, נקודה. זה עניין מקצועי".

הסכסוך ממשיך, החולים סובלים

אורי יקיר, אב לבת 3 החולה בלוקמיה ומאושפזת במחלקה: "אלה מלאכים כבני אדם. אנחנו מאמינים בצוות הרפואי הזה בלבד, והילדים שלנו שנמצאים כרגע בטיפול. אם צריך לשבת מתחת לבית של השר ליצמן, נעשה את זה".

רועי בן דוד, בן ה-14, שאושפז במחלקה, התקשה לדבר וקולו נחנק מדמעות. אביו דודו, עובד משמר הכנסת: "אני מקווה שכל זה הזיה, שהמחלקה הזאת לא תיסגר. המסירות של הצוות הזה לא תתואר".

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף הודיע כי הוועדה תתגייס ותתכנס בכל רגע נתון, כולל בזמן פגרת הכנסת, לצורך מציאת פתרון למשבר.

בואו לדבר על זה בפורום לוקמיה והשתלות מח עצם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום