מיגרנה: טיפול פורץ דרך

(0)
לדרג

סובלים ממיגרנה? מכשיר חדש שהומצא ופותח בישראל נמצא יעיל בהפחתת עוצמת ההתקף באופן שווה ערך לתרופות הייעודיות למיגרנה, אך בלי תופעות הלוואי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

כל מי שחווה בחייו התקף מיגרה יודע בוודאי כי מדובר בבעיה רפואית שפוגעת באופן משמעותי באיכות החיים. מדי יום עשרות מיליוני בני אדם בעולם סובלים מכאבי ראש מיגרנותיים, ומייחלים למציאת פתרון מהיר ויעיל לבעיה, עם כמה שפחות כימיקלים. שוק התרופות למניעת מיגרנות ולטיפול במיגרנה מגלגל מיליארדי דולרים והחיפוש אחר מזור לבעיה הרפואית המטרידה נמשך במלוא המרץ.

כעת, מסתמנת בשורה לא תרופתית פיתוח שהגה פרופ' דוד ירניצקי, מנהל המחלקה לנוירולוגיה ברמב"ם, שחבר לחברת סטרט-אפ ישראלית בשם Theranica. מדובר במכשיר קטן, שמזכיר במראהו נגן מוזיקה שספורטאים מצמידים ליד, שבתוכו מותקנות אלקטרודות וניתן להניחו על הזרוע, בין המרפק לכתף. המכשיר ניתן לשימוש באופן דיסקרטי, בשונה מהתקני אלקטרודות למיגרנה שקיימים בשוק שאותם מצמידים על הראש ולא ניתן להסתירם. המכשיר משגר למוח אותות חשמליים הפועלים להפחתת עוצמת התקף המיגרנה וניתן לשלוט עליהם דרך אפליקציה סלולרית.

השקת המכשיר הבשילה לאחר מחקר בן שנתיים שבוצע ברמב"ם, שתוצאותיו מתפרסמות השבוע בכתב העת הרפואי והיוקרתי Neurology. על פי תוצאות המחקר, כ-60% מהחולים שהשתמשו במכשיר דיווחו על הקלה של כאב מדרגה קשה או בינוני לדרגת קל או אין כאב - הישג שווה ערך לזה של התרופות הייעודיות למיגרנה, אבל בלי תופעות הלוואי של התרופות. הנבדקים דיווחו גם על כך שהמוצר מפחית את הכאב הרבה יותר טוב אם משתמשים בו תוך פחות מ-20 דקות מרגע התחלת ההתקף.

פרופ' ירניצקי מוסיף כי: "עבור אנשים פעילים שסובלים ממיגרנה הפוגעת באיכות החיים שלהם, בסדר היום וביכולת העבודה, האפשרות לוותר על תרופות, ובמקום זאת ללכת עם מכשיר קטן בתיק, שאותו שמים בדיסקרטיות על הזרוע עם הופעת התקף, מפעילים ל-20 דקות ושוכחים מההתקף היא בשורה משמחת".

בחודש הבא ייחל ניסוי גדול במכשיר בארה"ב ובישראל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום