חדש בהדסה: מרכז תומך לילדים חולים

(0)
לדרג

מרכז חדש לטיפול תומך ופליאטיבי בילדים הסובלים ממחלות כרוניות קשות או ממחלות חשוכות מרפא נחנך בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים

מאת: מערכת zap doctors

בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים חנך השבוע מרכז חדש וייחודי לטיפול תומך ופליאטיבי בילדים ובני משפחותיהם, המתמודדים עם מחלות רפואיות חשוכות מרפא או מחלות כרוניות קשות ומצבים מורכבים.

המרכז החדש מציע טיפול מקיף בגישה הוליסטית לתינוקות, ילדים ובני נוער, בהתייחס להיבטים הפיזיים והפסיכולוגיים של המחלה. הטיפול התומך מוצע לילד החולה ולמשפחתו, מתוך הבנה כי המצב הרפואי המורכב משפיע על התא המשפחתי כולו, והוא כולל טיפולים רפואיים המשפרים את איכות חיים תוך העצמת המשפחות, תכנון טיפול מתקדם, טיפול בתסמינים כגון שיכוך כאב בעת צורך, נופשונים, גיוס משאבים לסיוע למשפחות, ואף ייעוץ בנושא השכול.

את המרכז תנהל ד"ר רבקה ברוקס, רופאת ילדים בכירה ואחראית על היחידה לטיפול מוגבר בהדסה הר הצופים, יחד עם פרופ' ישעיהו וקסלר, רופא בכיר במחלקת הילדים ומנהל את המרכז לילדים עם מחלות כרוניות בהדסה הר הצופים - שניהם עברו הכשרה מתקדמת בטיפול תומך בילדים בארצות הברית. צוות המרכז מונה מומחים מתחומים מגוונים, בהם: עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, תזונה, ורופאים מומחים מתחומי ריאות ילדים וגסטרו ילדים. בנוסף, כולל המרכז רוקחת קלינית המייעצת בטיפול התרופתי המורכב.

הצוות יקדיש חלק נכבד מפעילותו להיבטים האתיים הקשורים בטיפול בילדים הסובלים ממחלות חשוכות מרפא, והקשורים בסוף החיים. כמו כן, יעסוק המרכז במחקר בתחום הטיפול והחינוך הפליאטיבי. ממשלת ישראל כבר העניקה למרכז מענק מחקר שמטרתו ללמוד את הצרכים הרפואיים של משפחות עם ילדים הסובלים מבעיות רפואיות מורכבות. בתוכנית גם ארגון כנסים בנושא טיפול פליאטיבי ותומך בילדים, בהשתתפות מומחים ממרכזים גדולים בארצות הברית ובאירופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום