רמב"ם: קיצור תורים ל-MRI

(0)
לדרג

מהפכה במכון ה-MRI של בית החולים רמב"ם בחיפה: אחרי שנים של המתנה ממושכת לתורים, התקצרה ההמתנה מכמה חודשים, לשבועות ספורים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

רבות דווח על זמני ההמתנה הממושכים לבדיקות MRI בכל המכונים בארץ, פועל יוצא של מיעוט המכשירים היקרים המשמשים לבדיקות אלו. כעת מדווח מכון ה-MRI בבית החולים רמב"ם, הנחשב לאחד המכונים העמוסים בארץ, על מגמה חיובית בקיצור ההמתנה לתורים לבדיקות. מנתוני המכון עולה, כי בשנת 2016 קוצרו התורים לבדיקות דימות המבוצעות בו, מפרקי זמן של כמה חודשים למספר שבועות בלבד.

מכון ה-MRI ברמב"ם מספק בדיקות אבחנתיות יסודיות ומקיפות, באמצעות טכנולוגיית ההדמיה בתהודה מגנטית MRI. המכון, הפועל תחת מחלקת הדימות של רמב"ם, משרת את החולים המאושפזים בבית החולים, וכן את תושבי צפון הארץ המופנים אליו במסגרת הרפואה הקהילתית, תושבי חוץ ותיירים. אחת מיתרונותיו של המכון ברמב"ם היא העובדה שהוא מרכז רדיולוגים מומחים בתחומי MRI שונים, היכולים לתת מענה מקצועי מגוון ורחב. בשל העובדה שרמב"ם הינו מרכז טראומה-על, המשרת את כל צפון המדינה, פעילותו של המכון מתקיימת מסביב לשעון.

קיצור התורים התאפשר עקב הוספת משמרות וכוח אדם. צילום: שאטרסטוק
קיצור התורים התאפשר עקב הוספת משמרות וכוח אדם. צילום: שאטרסטוק

על פי הנהלת המכון, קיצור התורים התאפשר עקב הוספת משמרות וכוח אדם במכון ובמחלקת הרדמה, במטרה להתמודד עם העומסים ופרקי ההמתנה הממושכים. יחד עם זאת, יש לציין, כי ישנן בדיקות מסוימות המצריכות את מעורבותם של מומחים ספציפיים, ולהן עדיין יאלצו המטופלים להמתין קצת יותר.

לדברי ד"ר איילת ערן, מנהלת מכון ה-MRI ברמב"ם, ורועי אברהם, מנהל התפעול של המכון, הקיצור המשמעותי בתורים הוא תוצאה ישירה של השקעת כוח האדם במכון: "במהלך שנת 2016 עלה נפח המשמרות ב-35% על מנת להתמודד עם העומסים. בבחינת הנתונים ראינו איך התורים מתקצרים מכמעט שלושה חודשים לשבועיים-שלושה במרבית הבדיקות. ישנן גם בדיקות שזמני ההמתנה עבורן הם ימים בודדים. לציבור המטופלים הדבר משמעותי ביותר". במכון מציינים כי למרות העלייה בהיקף הפעילות, זמן פענוח הבדיקות הינו קצר ברוב המקרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום