הסרת שיער בלייזר: 11 מיתוסים

(8)
לדרג
תוכן מקודם

האם אפשר להסיר שיער לצמיתות? איזה צבע וסוג שיער הכי קשה להסיר? מה יותר כואב - לייזר או אינפרה אדום? כל המיתוסים הכי מעניינים על הסרת שיער בלייזר

שירותי אסתטיקה רפואית
077-7018818

טכנולוגיות להסרת שיער מהגוף פרצו לתודעה שלנו לפני כעשור וחוללו מהפכה של ממש. עם השנים והעלייה בביקוש, הלכו והשתכללו הטכנולוגיות ולצידן, גם הלכו והשתרשו מיתוסים שונים סביב הנושא. מה נכון? מה נכון חלקית? ומה שגוי?

1. הסרת שיער לצמיתות, היא לא באמת לצמיתות. נכון חלקית.

תלוי באיזה מכשיר משתמשים. מכשיר שמבוסס על טכנולוגית אינפרה אדום, לא תמיד מסיר את השיער לצמיתות, אבל במכשירי לייזר מהדור החדש השיער לא צומח שוב. אלא אם כן ישנם שינויים הורמונאליים קיצוניים שנגרמים מטיפולי פוריות, למשל.

בהקשר זה יש להבחין בין הסרה לצמיתות ובין הסרה של 100% מכלל השערות הקיימות. בטיפולים החדשים מגיעים לרמת תוצאה של 95% מהשערות הקיימות אשר מוסרות לצמיתות. השערות שהוסרו לא יצמחו שוב, אך בחלק מועט מהמקרים כאמור במצבים הורמונליים קיצוניים, תתכן צמיחה של שערות חדשות שלא היו קודם.
במהלך הטיפול בלייזר מהדור החדש ישנה תחושת עקצוץ קלה. צילום: שאטרסטוק במהלך הטיפול בלייזר מהדור החדש ישנה תחושת עקצוץ קלה. צילום: שאטרסטוק

2. לא מכל גווני העור ניתן להסיר שיער בלייזר. נכון חלקית.

כל מכשירי הסרת שיער מבוססים על טכנולוגיה שמזהה את ההבדל בין צבע השיער לצבע העור. המכשירים מהדור הישן אכן לא ידעו לתת פתרון לעור כהה ולשיער בהיר ופלומתי, אבל המכשירים החדשים כבר מצליחים לזהות שערות פלומתיות, שערות בלונדיניות ואף שערות כהות על עור כהה עם עד 95% מלנין.

השערות הקשות ביותר להסרה הן שערות ג'ינג'יות, וגם אותן ניתן להסיר בטכנולוגיות המתקדמות כגון זו שיש במכשיר הוקטוס האמריקאי.

כיום ניתן לטפל גם בעור שזוף, אם כי מומלץ לא להיחשף לשמש שבוע לפני הטיפול. ככל שהעור שזוף פחות, כך ניתן לבצע את הטיפול בעוצמות גבוהות יותר ולסיים אותו מהר יותר.

3. הסרת שיער לא עובדת על גברים, כי השערה שלהם עבה. לא נכון.

אצל גברים עד גיל 23, השערות באזורים ההורמונאליים, במיוחד בגב ובחזה העליון, אכן עבות. אבל זה לא אומר שלא ניתן להסיר אותן, אלא שיש צורך לעבוד באינטנסיביות גבוהה יותר.

4. הכאב בלתי נסבל. לא נכון.

באופן כללי לייזר יותר כואב מאינפרה אדום.

המכשירים מהדור הישן אכן ממש כואבים, אך הטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן והמכשירים החדשים מסבים פחות כאב מן המכשירים הישנים. לקוחות שעברו טיפולים באינפרא אדום ולאחר מכן טיפולים בלייזר מהדור החדש, מדווחות שהטיפול בלייזר החדש פחות כואב מאשר האינפרא האדום.

עם זאת, חשוב להדגיש שטיפול "ללא כאבים" זהו גימיק שיווקי בלבד, שכן ישנה תחושת עקצוץ קלה במהלך הטיפול, אך לא כזו שמצריכה למרוח משחת אמלה לאילחוש. אם הגעתם למקום בו נאמר לכם שתצטרכו למרוח אמלה, כנראה שמדובר בטיפול באמצעות מכשיר מהדור הישן.

5. הטיפול עושה כוויות. נכון חלקית.

כל מכשיר עלול לגרום לכוויות בעור ובכל טכנולוגיה קיים סיכון מסוים, אך חשוב להדגיש כי רמת הסיכון תלויה במספר גורמים:

מקצועיות המטפל.

מצבו הרפואי של המטופל (נטילת תרופות פוטוסנסטיביות, מגבירות את הרגישות לאור ומעלות את הסיכון לכוויה).


הפידבק של המטופל במהלך הטיפול - כאב הוא מדד סובייקטיבי וחשוב שהמטופל ייתן פידבק מיידי, במידה והוא חש בו.

הזווית בה מונחת ידית הטיפול על העור- במידה והידית אינה ממוקמת ברמת דיוק של 100% על העור, או שהמטופל זז תוך כדי הטיפול, עלולה להיגרם כוויה.
אצל גברים השערות אמנם יותר עבות, אבל ניתנות להסרה. צילום: שאטרסטוק אצל גברים השערות אמנם יותר עבות, אבל ניתנות להסרה. צילום: שאטרסטוק

6. הסרת שיער מגבירה את הקרינה בחשיפה לשמש. נכון חלקית.

הפגיעות לקרינת UVA ו-UVB גבוהה יותר כשבוע לאחר הטיפול ולכן חשוב מאוד למרוח קרם הגנה, גם אם לא נחשפים במכוון לשמש.

7. אסור להסיר שיער לנערות לפני שקיבלו וסת. לא נכון.

הסרת שיער אינה גורמת לנזק רפואי לפני קבלת הווסת. אך ההמלצה היא להתחיל בטיפולים לאחר קבלת הווסת, בשל השינויים ההורמונאליים הרבים החלים בתקופה זו, אשר משפיעים על קצב צמיחת השערות, המטופלת תצטרך יותר טיפולים מאשר לו הגיעה לאחר קבלת הווסת. במידה והגעת לקליניקה שמגבילה אותך במספר טיפולים או בתקופה אזי באמת נוצרת בעיה, אבל אם את מקבלת מהקליניקה התחייבות ללא הגבלת טיפולים, או ללא הגבלת שנים, אזי שאת יכולה להיות רגועה, כי גם אם הנערה תצטרך יותר טיפולים הרי שתסיים בסופו של תהליך עם השערות.

חשוב לציין שיש לתת את הדעת על ילדות צעירות שסובלות מבחינה חברתית, דבר אשר משפיע משמעותית על הביטחון העצמי שלהן. במקרה כזה מומלץ לטפל בהן ולהקל עליהן, למרות שטרם קיבלו מחזור, גם אם הדבר יצריך מספר רב יותר של טיפולים.

8. אסור להסיר שיער במהלך ההריון ובחודשים שאחרי הלידה. נכון חלקית.

מבחינה רפואית לא קיימת בעיה לבצע טיפולי הסרת שיער במהלך הריון, אבל מומלץ לא לקחת סיכון ולא להסיר שיער בשום אזור בגוף, גם לא בפנים. כחודשיים-שלושה לאחר הלידה ניתן להתחיל את הטיפול, או לשוב למהלך טיפולים רגיל.

9. המחיר יקר מאוד. נכון חלקית.

המחיר מגלם את איכות המכשור, הטכנולוגיה והמקצועיות של הצוות המטפל.

עם זאת, המחירים היום נמוכים משמעותית מהמחירים שנגבו לפני 5-7 שנים וצריך לזכור גם, שטיפול הסרת שיער בלייזר חוסך תשלומים עתידיים על הסרת שיער בדרכים אחרות כגון, שעווה. כך שההשקעה ביחס לתמורה היא משתלמת בהחלט.

10. בין הטיפולים צריך לחכות שיגדל שיער ארוך. לא נכון.

מאחר וכל המכשירים להסרת שיער מזהים את שורש השערה, ניתן וצריך לטפל רק כאשר קיימת שערה במקום.

לאחר הטיפול יש להמתין בדרך כלל כחודשיים-שלושה, עד שהשערה תצמח מחדש, אך אין צורך להמתין שהשערה תהיה ארוכה, בדומה לטיפול בשעווה למשל.

11. אי אפשר להסיר שיער בקיץ. לא נכון.

הטכנולוגיות הישנות התקשו לזהות את שורש השערה על עור שזוף, אבל הטכנולוגיות החדשות מזהות את גוון העור ומתאימות לו את הטיפול, גם אם הוא שזוף.

מה שכן נכון הוא שלא מטפלים בעור "חם" (קרי, כשבוע לאחר השיזוף), מכיוון שמדובר בטכנולוגית חום וטיפול על עור חם, עלול ליצור כוויה.

אושרה רמתי מנהלת את אור קוסמדיקס, קליניקה לאסתטיקה רפואית

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום