ישראל: מעצמת קנאביס רפואי

(0)
לדרג

לפי משרד הבריאות, בישראל ישנם 27,797 רישיונות לשימוש בקנאביס רפואי, ומדי יום מתקבלות 300 פניות חדשות. עם זאת, חולים מלינים כי לא מאשרים להם קנאביס רפואי

מאת: מערכת zap doctors

כיום יש 27,797 רישיונות לשימוש בקנאביס רפואי בישראל, דיווח היום (ב') פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת אשר עסק בנושא קנאביס רפואי. פרופ' אפק הוסיף כי "אין לזה אח ורע בשום מדינה אירופית. לפעמים נוצר פער בין מה שהאדם מבקש לבין המלצת הגורמים הרפואיים, אך ניתן לפנות לוועדת ערר, המתכנסת פעם בשבועיים-שלושה. אנחנו לא מעכבים. רפואה חייבת להתבסס על אינדיקציות רפואיות ולפעמים גם יש ויכוחים".

פרופ' אפק סיפר על חשש בקרב רופאי קופות החולים ליטול חלק בהכשרות למתן רשיונות לשימוש בקנאביס רפואי: "ישבנו עם כל רופאי הקופות הראשיים, הם חוששים מלחצים. אנחנו יודעים שקנאביס רפואי משמש גם לדברים אחרים. חלק מבתי החולים גם חוששים. אני מקווה שאחרי שנעביר את הקורס הראשון, הם ישתכנעו".

יובל לנדשפט, מנהל יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, הוסיף כי בשנה האחרונה מתקבלים 300 בקשות לרישיונות ביום.

למרות עמדת משרד הבריאות, עולה מדיווחי חולים כי לרבים מהם לא מאשרים קנאביס רפואי.

ענת אבישר-כהן, חולת טרשת נפוצה: "חליתי בטרשת נפוצה בגלל משרד הבריאות, כי לא הסכימו לאשר לי קנאביס רפואי כשהייתי בהיריון. נאלצתי להגיש בג"צ על תרופה מצילת חיים כשאני בכיסא גלגלים, כי פקיד משרד הבריאות הרהיב עוז. פגעו בי ובילדתי שנולדה פגה".

גיל לוקסנבורג, מטופל בקנאביס רפואי: "הפקידים פועלים בניגוד לחוק. הקביעה האם לאשר או לא, היא לא בסמכותם".

תומר מרציאנו, חולה במחלה אוטו-אימונית נדירה: "האם אני בשר תותחים או אדם שצריך לעזור לו? אתם מונעים ממני לחיות ולהתפרנס".

"בקרוב יוכשרו 100 רופאים שיספקו מרשמי קנאביס"

יעקב ליצמן, שר הבריאות, אמר כי: "קנאביס הוא סם. זו לא סוכריה. עם זאת, אין סיבה שלא ניתן יהיה להשיג אותו בבית מרקחת. נכשיר 100 רופאים נוספים בתקופה הקרובה על מנת שיוכלו לספק מרשמים לקנאביס. הקורס הראשון לרופאים, המונה 27 משתתפים, ייפתח ביום שישי הקרוב ויימשך כחודש. מי שצריך לקבל קנאביס, יקבל את החומר באופן מכובד. לא צריך להמתין חודשים ולהתקוטט על זה. אבל נקפיד גם שמי שלא צריך לקבל, לא יקבל. לא כל רופא צריך לאשר קנאביס או להעלות את המינון".

ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), יו"ר הוועדה, פנה לנציגי יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות ואמר: "התשובות שאתם מספקים לפונים המבקשים רישיון לצרוך קנאביס רפואי אינן נותנות תקווה. לחולים נגרם סבל אדיר וההתקדמות שלכם איטית מדי. או שתשפרו השירות, או שתגידו שאתם לא מסוגלים להתמודד עם הקנאביס הרפואי. תקלו על הפונים כדי שהתשובה תהיה עניינית, מספקת ומהירה, תאפשרו להם להיפגש איתכם פנים מול פנים, לפני שאתם מחליטים בעניינם. השקיפות חשובה".

עם זאת, הדגיש אלאלוף כי במשרד הבריאות מתקיימים צעדים מעשיים לשיפור הטיפול בקנאביס רפואי. "לא קל לקדם משהו שאף אחד לא רצה לטפל בו שנים רבות", ציין. ח"כ אלאלוף התחייב לקיים דיון המשך בוועדה בשבועות הקרובים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום