ניתוח אסתטי? אצל מנתח פלסטי!

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מנתח פלסטי הוא כירורג שבחר בפלסטיקה כתחום ההתמחות העיקרי, ולכן חשוב לעשות ניתוחים אסתטיים רק אצל מנתח פלסטי. מדריך: כך תדעו שאתם בידיים הטובות ביותר

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

תחום הטיפולים האסתטיים והניתוחים האסתטיים והפלסטיים מתפתח ומתרחב בכל שנה. הביקוש הרב מצד הציבור הביא רופאים רבים להעניק טיפולים בתחומים אלה, גם מבלי שיש להם הכשרה ייעודית לכך. התחושה הרווחת כי המטופל "נמצא בידיים טובות" אינה תמיד מוצדקת, גם לא כאשר מדובר בטיפולים אסתטיים זעיר פולשניים, כגון הזרקות העלולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים.

ניתוח פלסטי: האומנם בידיים טובות? (אילוסטרציה shutterstock)
ניתוח פלסטי: האומנם בידיים טובות? (אילוסטרציה shutterstock)

מי רשאי לבצע טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים?

תחום הכירורגיה הפלסטית-אסתטית אינו תחום "טריטוריאלי", המשויך לרופאים שעברו הסמכה ייעודית בלבד. זאת, לעומת תחומי הרפואה האחרים, כגון רופאי עיניים או רופאי אף-אוזן-גרון, שברור מאוד במה הם מתמחים.

למעשה, כל רופא רשאי לבצע כל ניתוח בכל אדם. במהלך לימודי הרפואה, כל סטודנט עובר תקופת ניסיון בכל אחת מתחומי ההתמחות השונים ולבסוף ממשיך להתמחות רחבה, בתחום בו הוא טוב.

מנתח פלסטי הוא רופא שעבר הן הכשרה ככירורג (מנתח) והן התמחות מורחבת וייעודית בפלסטיקה, כך שאין ספק שיש לו את הידע העיוני, הניסיון הטכני והראייה האמנותית והמרחבית, שהכרחית כל כך בתחום זה בזכותם הוא מיומן דיו כדי לעסוק בכירורגיה פלסטית אסתטית.

למה חשוב לבחור דווקא במנתח פלסטי לביצוע טיפול אסתטי?

כאמור, מנתח פלסטי הוא כירורג שבחר בפלסטיקה כתחום ההתמחות העיקרי שלו, בעוד רופאים אחרים עברו הכשרה מעמיקה בתחום ההתמחות שלהם ורק לאחר מכן, עברו הכשרה בסיסית בפלסטיקה ואסתטיקה.

מכיוון שאסתטיקה ופלסטיקה הם ה"מעטפת" של שאר חלקי הגוף, ניתן לומר כי למעשה התחום הזה קשור לשאר התחומים: פילינג רפואי קשור לרפואת עור; ניתוח עפעפיים קשור לרפואת עיניים; ניתוח פלסטי באף קשור לרפואת אף-אוזן-גרון וכך הלאה. אבל ההבדל טמון במומחיות ובניסיון בהליך הספציפי.

כאשר מדברים על ניתוחים פלסטיים, קל יותר להבין את המשמעות שיש לניסיון של המנתח, אך לא הרבה מבינים את המשמעות הזו, גם באשר לטיפולים אסתטיים כגון הזרקות של חומצה היאלורונית (הזרקות שאם עושים אותן לא נכון, עלולות לגרום לנזקים רבים, אפילו עד לנמק של הפנים). בנקודה זו, יש להזהיר גם מפני אותם מטפלים שאינם רופאים המבצעים הזרקות למיניהן, בלא שיש להם אישור ו/או ביטוח לכך.

הזרקות לא מקצועיות עלולות לגרום לנזק רב (אילוסטרציה shutterstock)
הזרקות לא מקצועיות עלולות לגרום לנזק רב (אילוסטרציה shutterstock)

מה היתרון במנתח פלסטי בעל ידע בניתוחים שחזוריים?

אין ספק שלמקצועיות ולניסיון יש חשיבות עליונה בהצלחת הטיפול. ככל שלרופא המנתח יהיה ניסיון רב יותר בסוג הניתוח או הטיפול הספציפי שהוא עומד לבצע, כך הסיכוי שההליך יצליח בצורה הטובה ביותר גבוה יותר.

רופא שמגיע מתחום של ניתוחים פלסטיים שחזוריים ועסק בכך שנים רבות בבתי חולים, הוא בעל מיומנות רבה בתחום זה, לרבות ניתוחים מורכבים, כמו פתיחת ראש, על מנת ליצור נחיר אף נוסף אצל ילדים בעלי נחיר אחד; תיקון עיוותים בפנים ובגולגולת (למשל, אצל תינוקות שהתפרים בגולגולת שלהם נסגרו לפני הזמן ויש צורך להרחיבם כדי שהגולגולת תתפתח כראוי); שחזורי שד לאחר כריתה וכו'.

באופן טבעי, לרופא מנתח שמגיע מתחום הניתוחים השחזוריים, יש ידע וניסיון נרחבים יותר לגבי האנטומיה של אותו איבר או אזור בגוף,בנוסף להבנה וראייה רחבה ומעמיקה גם בפן האסתטי. ולכן גם עדיף שרופא בעל ניסיון מורכב שכזה יבצע ניתוחים פלסטיים "פשוטים", כגון מתיחת פנים וטיפולים אסתטיים (דוגמת הזרקות למיניהן).

איך לבחור מנתח פלסטי?

פגישת התרשמות: כדי לבחור את המנתח הטוב ביותר, מומלץ להיפגש ולהתרשם מכמה מנתחים, טרם ההחלטה, גם אם ההתרשמות מהרופא הראשון שפגשתם הייתה חיובית. פגישות עם רופאים נוספים יעניקו פרספקטיבה רחבה יותר ויחזקו את הבחירה.

אל תתביישו לשאול את הרופא: לגבי היקף ההתמחות שלו בתחום, שנות הניסיון שצבר בתחום הספציפי - ומספר הטיפולים שעשה. בקשו לראות תמונות "לפני ואחרי". ואם ניתן, גם לדבר עם מנותחים ומטופלים שלו.

בדקו מהו משך המעקב לאחר הניתוח: האם בתום ההליך, מסיר הרופא אחריות או שהוא ישמור אתכם על קשר, יעקוב אחרי התוצאה ויהיה שם עבורכם גם אחרי הניתוח.

רמת הפירוט של ההסבר והיקפו: בשיחתכם עם הרופא, שימו לב לרמת הפירוט שהוא מעניק לכם, הן לגבי האפשרויות העומדות בפניכם, הן לגבי ההליך עצמו והן לגבי תיאום הציפיות, באשר למראה הסופי. רופא טוב הוא רופא שלא ישלה אתכם אלא וייתן לכם תמונה מלאה ובהירה.

האם הרופא סבלני וקשוב? לסמוך על הלב (אילוסטרציה shutterstock)
האם הרופא סבלני וקשוב? לסמוך על הלב (אילוסטרציה shutterstock)

תבונת ההמונים ותבונת הלב

ערכו עבודת מחקר קצרה: האינטרנט והרשתות החברתיות מאפשרים לנו לקבל מידע אובייקטיבי יותר ולקרוא מגוון דעות של אנשים שונים שאינם בעלי אינטרס. קראו, שאלו ותתרשמו מהתמונה הכללית המתקבלת.

שימו לב ליחסי האנוש ולסבלנות של הרופא: רופא קצר רוח, שיאבד סבלנות אחרי הפעם השלישית שתבקשו הסבר מסוים, הוא קרוב לוודאי רופא שיתנהג אליכם באופן דומה גם לאחר הניתוח.

הכי חשוב: לכו עם הלב! אחרי שווידאתם את כל הפרטים הטכניים, הקשיבו ללב שלכם ובחרו במנתח שנתן לכם את התחושה הנעימה ביותר. ניתוח פלסטי הוא לא רק הליך חיצוני, אלא גם חלק מתהליך פנימי עמוק וחשוב שתרגישו נוח.

ד"ר אבי וינברג הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח ברזילי באשקלון.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום