ניתוח הגדלת חזה: כל החידושים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מתכננת ניתוח הגדלת חזה אך חוששת מהתוצאות הסופיות? טכנולוגיה חדישה של הדמיית תלת-ממד תיתן לך תמונה מדויקת. והזרקת שומן עצמי תייתר שתל

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
077-9978321 (מספר מקשר)

בשנים האחרונות התפתח מאוד תחום ניתוחי החזה האסתטיים, הן בכל הקשור לשלבי תכנון הניתוח ותיאום הציפיות של הרופא אל מול המנותחת; והן בכל הקשור לשתלים ולטכניקת הניתוח. בנוסף, כיום יש רצון הולך וגובר לשימוש בשומן טבעי וחומרים טבעיים. ותחום הרפואה הפלסטית נותן מגוון פתרונות כגון הזרקת שומן עצמי.

טכניקת הזרקת שומן עצמי היא טכניקה המוכרת כבר שנים רבות, בעיקר לצורך טיפולים אסתטיים בפנים (מילוי קמטים והשבת נפח). בחזה נעשה שימוש בשומן עצמי בעיקר בניתוחי שחזור שד, אך בשנים האחרונות חל שיפור בטכנולוגיה שהעלה את פופולריות הזרקת השומן העצמי גם לצורך הגדלת חזה בלבד.

כיצד מתבצעת הזרקת השומן העצמי?

בהליך עצמו, שואבים שומן מאזורים בהם יש עודף (כגון: ישבן, ירכיים ובטן), מפרידים את תאי השומן מתוך התמיסה הכוללת (דם, מים, שמן ועוד) ובעזרת קנולות (מחט ללא חוד), מזריקים את תאי השומן המושבחים לאזור הרצוי. כדי שתאי השומן יקבלו אספקת דם עצמאית ולא ייספגו חזרה בגוף, עליהם להיות מבודדים ככל האפשר; ולכן ההזרקה שלהם מתבצעת בכמויות קטנות ובטכניקה מסוימת, הדומה למבנה של שרשרת פנינים.

הגדלת חזה על ידי שומן טבעי: כדי להגדיל את השד, מוזרקים תאי השומן בחלק האחורי ומסביב להיקף השד (מעל ומתחת ולא אל תוך השד עצמו). טכניקת ההזרקה הזו "דוחפת" את רקמת השד הקיימת קדימה מגדילה אותו ומעניקה לו מראה טבעי ואסתטי ורך למגע.

מהם יתרונות הגדלת חזה בעזרת שומן עצמי?

היתרון הגדול של הגדלה באמצעות שומן עצמי הוא בהיעדרות גוף זר (שתל סיליקון), במראה הטבעי שמתקבל ובכך שההליך אינו מותיר צלקות. כמו כן, ניתן לעשות פרוצדורה זו תחת טשטוש והרדמה מקומית בלבד. החיסרון הוא שחלק גדול מהשומן נספג חזרה בגוף (בין 40%-50%); ולכן, יש לחזור על הפעולה יותר מפעם אחת, מה שמגביל גם את גודל השד שניתן לקבל בטכניקה זו.

שתל או הזרקת שומן עצמי? צילום: shutterstock
שתל או הזרקת שומן עצמי? צילום: shutterstock

ככה תיראי אחרי הניתוח: האם ניתן לראות את תוצאות הניתוח בתלת-ממד?

אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני המנתחים הפלסטיים, הוא תיאום הציפיות מול הלקוחה. בחירת סוג וגודל השתל בניתוח חזה, משפיע על מראה הגוף כולו וקשה להעניק ללקוחה המחשה מדויקת של המראה שלה לאחר הניתוח, מה שלא פעם גורם לעוגמת נפש מהתוצאה. נכון להיום, הרוב הגדול של המנתחים משתמשים לצורך ההמחשה, בתמונות של נשים אחרות ובתותבים המוכנסים לחזייה, כשהלקוחה היא זו שנאלצת לדמיין את עצמה.

אחת הטכנולוגיות החדשות והמתקדמות בתחום היא הדמיה בתלת-ממד, המאפשרת להמחיש ללקוחה באופן קרוב למציאות ככל הניתן, את מראה גופה הכללי לאחר הניתוח. הטכנולוגיה מתבססת על צילום גוף מלא של המטופלת (בעירום), עליו ניתן להדגים ולבחון את האפשרויות השונות ולהתרשם מידית מהאופן בו ישפיעו השינויים בגודל השתל ובצורתו על המראה הכללי של הגוף.

בטכנולוגיות המתקדמות, אף ניתן להכניס את שם חברת השתלים ואת הגודל הרצוי והן מתרגמות את המידע למראה שיתקבל. מעבר להמחשה של המראה הסופי אותו המטופלת יכולה לראות ממש מול עיניה דרך משקפי תלת הממד המשוכללים, טכנולוגיה זו משמשת ככלי אפקטיבי לדיון שבין הרופא ללקוחה לגבי בחירה נבונה של טכניקת הניתוח, סוג השתל, צורתו, גודלו וכו'.

הדמייה בתלת מימד. צילום: shutterstock
הדמייה בתלת מימד. צילום: shutterstock

יותר שתלים, יותר אפשרויות: מהם החידושים האחרונים בתחום השתלים?

בתחום השתלים חלים שינויים וחידושים ללא הרף, במטרה למצוא שתלים עמידים שידמו למרקם ולצורה הטבעית של החזה. להלן האחרונים שבהם:

שתלים עם מעטפת פוליאוריתן: שתלי סיליקון העטופים במעטפת פולימר נוספת המפחיתה את הסיכון ליצירת קפסולות (רקמה קשה סביב השד) - אחד הסיבוכים בניתוחי חזה. בנוסף, שתלים אלה נצמדים בחוזקה לרקמת השד ואינם נוטים לצנוח כלפי מטה, וזהו יתרון, בייחוד בניתוחי הרמת חזה או במקרים בהם השדיים צונחים מעט מטה.

שתלי סיליקון עם חספוס עדין: כיום קיימים שתלי סיליקון חלקים ושתלי סיליקון מחוספסים, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. המעטפת המחוספסת חשובה למניעת קפסולות והמעטפת החלקה רכה ונעימה יותר למגע.

השתלים החדשים הם בעלי מעטפת מחוספסת בצורה עדינה מאוד, שכמעט אינה מורגשת ומהווים למעשה, שילוב בין יתרונות החספוס לתחושה הרכה של המעטפת החלקה.

בנוסף, בשתלים אלה, שאליהם הוכנס שבב (צ'יפ) אלקטרוני קטן המעניק אינפורמציה חשובה על השתל: החל מהחברה שייצרה אותו ועד למדדים העלולים להעיד על בעיה, כגון שינויי טמפרטורה המרמזים על דלקת, הפרשי לחצים המרמזים על דליפה וכך הלאה. הנתונים מועברים לרופא באמצעות מכשיר חיצוני ומאפשרים לו אינפורמציה מדויקת לצורך מעקב והחלטה על טיפול בהתאם.

שתלים קלים: פיתוח ישראלי של שתלי סיליקון בעלי משקל נמוך בכ-30% מהשתלים הקיימים. יתרונם הגדול של שתלים אלו הוא במשקלם הקל במיוחד במקרים בהם משתמשים בשתל גדול ובניתוחי הרמת חזה בהם למשקל השתל חשיבות רבה.

התייעצות לגבי ניתוח הגדלת חזה. צילום: shutterstock
התייעצות לגבי ניתוח הגדלת חזה. צילום: shutterstock

לסיכום, ניתן לשלב בין שתי הטכניקות של הגדלת החזה: שתל והזרקת שומן, לצורך עיצוב והרמה של השד. למשל במקרה של שד צנוח: מוכנס השתל ואילו תאי השומן מוזרקים בקוטב העליון של השד. באופן דומה, משתמשים בשומן עצמי גם כאשר נוצרו "קפלים" בעקבות שתל, או שהשתל מורגש. אז מעבים את כיסוי השתל, באמצעות שומן עצמי.

ניתן לנצל את הניתוח המתוכנן להשגת שתי מטרות שאיבת שומן לעיצוב הגוף וניצול השומן שנשאב לצורך הגדלה ועיצוב החזה.
למידע נוסף על הגדלת חזה

ד"ר רון טנצר הוא מומחה בכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום