טיפול אסתטי? רק בידיים הנכונות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רוצה לעבור טיפול אסתטי? בבחירת הרופא, מומלץ לבדוק את הניסיון, ההמלצות, הביטוח המקצועי, טיב חומרי המילוי, ההכשרות המקצועיות שלו, וכמובן - הרושם האישי

רופא מרדים
054-5715786

משחר ההיסטוריה, עמלו בני האדם כדי לייפות את עצמם, ולאורך השנים, התפתחו טכנולוגיות אסתטיות שונות ומגוונות, המאפשרות לכל אחד לשפר את מראהו. נכון להיום, תחום הרפואה האסתטית הוא התחום שמתפתח בצורה המהירה והרחבה ביותר מכל תחומי הרפואה.

מהי רפואה אסתטית?

תחום הרפואה האסתטית הוא תחום הכולל בתוכו מגוון רחב מאוד של טיפולי יופי בלתי ניתוחיים, בעיקר טיפולים למילוי קמטים וחללים שונים בפנים. הביקוש, המגוון הרחב של הטכנולוגיות והביקוש ההולך וגדל מצד הציבור, הזניקו את התחום והובילו להגדלת ההיצע, מה שהנגיש את המחירים, אבל גם הפך את התחום לתחום פרוץ, באופן העלול לגרום לנזק.

בדקו: איזה חומרי מילוי מזריקים לכם? (אילוסטרציה shutterstock)
בדקו: איזה חומרי מילוי מזריקים לכם? (אילוסטרציה shutterstock)

מהם הנזקים שעלולים להיגרם למטופל?

לעומת תחומי הרפואה האחרים, העיסוק ברפואה אסתטית אינו דורש התמחות רשמית. למעשה, כל רופא בישראל שיש לו רישיון לעסוק ברפואה, רשאי לעסוק גם ברפואה אסתטית. הביקוש הגדול משך אנשי מקצוע רבים המחפשים להרוויח "כסף קל" ומציעים שירותים שונים בתחום, גם ללא ניסיון או הבנה בתחום.

הנזקים השכיחים ביותר הן תוצאות בלתי רצויות ובלתי ראויות, שמקורן בבחירת חומרים לא נכונה, בהתאמה מוטעית של המינון ללקוח, במיומנות לוקה בחסר ועוד. בין התופעות הנפוצות: נפילה של הגבה ו/או א-סימטריה בפנים, לאחר שימוש בבוטוקס, קבלת מראה מלאכותי מדי (Over Doing), היווצרות של גרנלומות (גושי חומר מילוי) שניתן להוציא אותן רק בהליך ניתוחי ועוד.

אחד מהנזקים החמורים ביותר נגרם כתוצאה מהזרקות של סיליקון: התוצאה לאחר שימוש בסיליקון אמנם נשארת לזמן רב לאחר הטיפול, אך במקרים רבים, יש נדידה של חומר המילוי ממקום ההזרקה למקום לא רצוי. למעשה, ישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם, שאינה אוסרת שימוש בסיליקון; וישנן לא מעט תביעות כנגד רופאים שהשתמשו בו.

האם הרופא מעודכן, סבלני ובעל ביטוח מקצועי? (אילוסטרציה shutterstock)
האם הרופא מעודכן, סבלני ובעל ביטוח מקצועי? (אילוסטרציה shutterstock)

כיצד יש לבחור רופא לטיפול אסתטי?

מכיוון שהשוק מוצף, חשוב עוד יותר להקפיד בבחירת הרופא המטפל ולא להקל בכך ראש. בדקו את הפרמטרים הבאים:

1. ניסיון: מומלץ לבדוק מהו הניסיון שיש לרופא בתחום הרפואה האסתטית, כמה טיפולים ביצע, איזה סוגים של טיפולים הוא יודע לבצע, מהן ההכשרות שעבר, האם היו נגדו תביעות בנושא וכו'.

2. המלצות: בסופו של יום, "אין חכם כבעל הניסיון". אמנם ברוב המקרים פרטי הלקוחות חסויים, אך בקשו בכל זאת לדבר עם לקוח אחד או שניים, קראו המלצות וחוות דעת של מטופלים והיו ערניים לשיח אודות הרופא ברשתות החברתיות.

3. ביטוח מקצועי: ביטוח לרפואה אסתטית הוא ביטוח פרטי, שכל רופא שעוסק בתחום חייב לעשות. למרבה הצער, זה לא מה שקורה בפועל ורופאים רבים אינם מבטחים את עצמם. ודאו כי לרופא שבחרתם יש ביטוח מקצועי, שיגן עליכם במקרה של סיבוך, חלילה.

4. חומרי מילוי: קיים מגוון רחב של חומרי מילוי. בעידן האינטרנט, לא קשה למצוא מידע וביקורות על כל אחד מהם. ודאו שהרופא המטפל משתמש בחומרים הטובים ביותר, של החברות הגדולות במשק, כגון מילוי הבוטוקס של חברת בוטוקס המקורית, או של חברת דיספורט; סדרת הפילרים של חברת אלרגן או של חברת רסטילן למילוי קמטים, שלהם ניתן אישור של ה-FDA. אל תתביישו לבקש מהרופא שיראה לכם את הבקבוק של הבוטוקס, או את המזרק עם הפילר שבו הוא משתמש. ודאו שמדובר בחברה מוכרת ושידוע שהשימוש במוצריה אינו גורם נזק.

5. הכשרות מקצועיות: שאלו את הרופא באיזו תדירות הוא נוכח בהכשרות מקצועיות שונות ובאיזה הכשרות הוא משתתף. ודאו שהוא מעודכן בכל החידושים בתחום, בקיא בהבדלים ביניהם וידע להתאים לכם את הטיפול הנכון ביותר.

6. התרשמות אישית: אל תוותרו על פגישה אישית ואל תקנו "חתול בשק". פגשו את הרופא, שמעו אותו, תתרשמו ממנו, בחנו עד כמה הוא מבין בתחום לטעמכם, עד כמה הוא קשוב לרצונות ולצרכים שלכם ועד כמה הוא מהימן בעיניכם. בואו מוכנים, שאלו אותו את כל השאלות הרלוונטיות וגבשו עליו דעה סופית עצמאית.

7. סבלנות: העדיפו תמיד את הרופאים שנוקטים בשיטה המתונה ולא בשיטה האגרסיבית, שעשויה להיות אולי מהירה יותר, אך הסיכון שתקבלו תוצאה לא רצויה הוא סיכון גבוה יותר.

ד"ר איליה צ'ורני הוא רופא העוסק ברפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת Zap Doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום