צפייה בטלוויזיה: מגיל 18 חודשים

(0)
לדרג

הנחיות חדשות: ניתן להתיר לפעוטות לצפות בטלוויזיה, תוך הקפדה על תכנים איכותיים. כשהילדים גדלים מומלץ להקפיד כי לפחות שעתיים ביום לא יהיו מחוברים למסך

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ניתן להתיר זמן מסך מסוים לפעוטות מגיל 18 חודשים, זאת לאחר שנמצא כי תתכן תועלת בעקבות חשיפה למדיה אלקטרונית. ההנחיות ממליצות על הגבלת משך זמן הצפיה במסך אלקטרוני ומתמקדות בסיוע לבני משפחה בכל הנוגע לשימוש נכון במדיה האלקטרונית. כך עולה ממסמך הנחיות חדש מטעם האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים ה-AAP American Academy of Pediatrics.

המומחים טוענים כי בגיל 18 חודשים ניתן להתחיל בחשיפה לאמצעים אלו, מאחר והפעוטות מוכנים מבחינה קוגניטיבית ויכולת הקשב. עם זאת, הם מדגישים להורים כי אין מדובר בחובת חשיפת הפעוטות לאמצעים אלו, שכן הילדים ישלימו את החסר בהמשך, בעיקר בבית הספר.

בהנחיות מסבירים המומחים כי ילדים יכולים להתחיל ללמוד מהמדיה הדיגיטאלית כבר מגיל 18 חודשים, אך אין להשאיר ילדים מתחת לגיל שנתיים לבדם עם אמצעים אלקטרוניים. עם זאת, חריג לכלל זה הם ילדים עם מוגבלויות הנדרשים לאמצעי טכנולוגיה לצרכיי תקשורת.

רחוב סומסום - תוכנית איכותית

מומחי האיגוד ציינו בבירור מה נכלל בתכניות באיכות גבוהה, תוך התייחסות למחקר שהדגים תועלת חינוכית והתנהגותית לתכנית הטלוויזיה המוכרת, רחוב סומסום. הם קוראים למטפלים להקפיד על שימוש ראוי וחשיפה לתכניות, תוך השלמת דיון על התכנים עם הילדים.

החשיפה לזמן מסך עשויה לספק הזדמנות לחינוך, אך הדבר אפשרי רק במידה והמשפחות מקפידות על הכללים הנאותים וחשוב מכך, מקפידות על התכנים.

ההמלצות מעבירות את הדגש מהגבלת זמן מסך לפינוי זמן לפעילויות אחרות, החל מגיל בית-ספר. על ילדים להקפיד על לפחות שעה של פעילות גופנית יומית, שינת לילה מלאה ולהקפיד לא להיות מחוברים לפחות חלק מהזמן, בעיקר בזמן ארוחות משפחתיות.

כאשר הילדים מגיעים לשלב בו יש להם כלים אלקטרוניים משלהם, קשה להורים להגביל את היקף החשיפה של הילדים. בעקבות זאת, הוחלט על ההמלצה ההפוכה, במקום להגביל את שעות הצפיה שלהם, להקפיד כי לפחות שעתיים ביום יהיו לא מחוברים.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום