נעים להכיר: ניתוח אף, ללא ניתוח!

(0)
לדרג
תוכן מקודם

שמעתם פעם על ניתוח אף, ללא ניתוח? זוהי לא טעות דפוס ולא מציאות מדומה: לעתים ניתן לעצב אף ולשפר את מראהו באמצעות פיסול אף חדשני

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2307832 (מספר מקשר)

תארו לעצמכם שהיו אומרים לכם שתוכלו לטשטש את הבליטה המעצבנת על גשר האף, להרחיב מעט את הנחיריים, להפוך את האף לסולד יותר - ולעצב אותו כך שייעלמו הפגמים והאף ישתלב נהדר במראה הפנים שלכם. ולאחר מכן, היו מוסיפים ואומרים לכם כי את כל זה תוכלו לעשות ללא ניתוח פולשני, ללא הרדמה כללית, ללא תקופת החלמה וללא סכין מנתחים.

יש להניח כי הייתם מגחכים לעצמכם - וחושבים שמדובר במשאלה פנטסטית, הרחוקה מלהתממש במציאות. אבל, כרגיל, בתחומי המדע והרפואה, המציאות עולה במקרים רבים על כל דמיון - ועם הזמן מתפתחים אמצעים המאפשרים להגיע להישגים נהדרים וחסרי תקדים. ללא ספק, אחד החידושים הבולטים בתחום האסתטיקה ותחום הטיפוח והיופי הוא פיסול אף.

מהו פיסול אף? מה ההבדל בין פיסול אף לבין ניתוח פלסטי באף? מי יכול ליהנות מההישג הרפואי החדשני? על שאלות אלה ועוד - נשיב במאמר זה.

ניתוח אף ללא ניתוח. אילוסטרציה: שאטרסטוק
ניתוח אף ללא ניתוח. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מהו פיסול אף?

פיסול אף הוא טכניקה של עיצוב ופיסול אף - באמצעות חומרי מילוי המוזרקים לאזור האף והפנים, כדי לשנות את המראה שלהם. פיסול אף נעשה לפעמים כחלק מפיסול פנים ולעתים כהליך אסתטי עצמאי. השיטה החדשנית של פיסול אף ללא ניתוח נועדה לתקן פגמים אסתטיים ולתרום לאף יפה יותר, עם פרופורציה מתאימה לפנים ולשאר האיברים: אף שישתלב במראה הפנים של המטופל - וכך יתרום לשיפור המראה הכללי.

האם פיסול אף יכול להחליף ניתוח אף?

לעתים כן. תלוי בפגם שרוצים לתקן ובמראה האף הנחשק. במסגרת ניתוח פלסטי באף, המבוצע בחדר ניתוח, לרוב תחת הרדמה כללית, נעשה חיתוך של רקמות ועוד פעולות פולשניות - במטרה לעצב מחדש את האף. לעומת זאת, במסגרת פיסול אף באמצעות הזרקת חומרי מילוי, מתבצע פיסול של האף בעזרת אותם חומרים מוזרקים, אבל ללא כל חיתוך. כדי להשיב על שאלה זו (האם פיסול יכול להחליף ניתוח), יש להבין את ההבדלים בין ניתוח פלסטי באף - לבין פיסול אף.

ההבדל בין פיסול לניתוח. אילוסטרציה: שאטרסטוק
ההבדל בין פיסול לניתוח. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מהם אפוא ההבדלים בין ניתוח פלסטי באף לבין עיצוב אף, ללא ניתוח?

קיימים הבדלים רבים בין ניתוח פלסטי באף לבין פיסול אף ללא ניתוח:

הרדמה: ניתוח פלסטי באף מחייב הרדמה ופיסול אף לא מחייב הרדמה.

אמצעי פעולה: ניתוח פלסטי באף כולל שימוש בכלי ניתוח ואמצעי ניתוח פולשניים, בעוד שפיסול אף כולל שימוש במזרק המכיל חומרי מילוי (דוגמת חומצה היאלורונית: חומר טבעי המופק בגוף ומוזרק מבלי ליצור כל תופעות לוואי). באמצעות חומר המילוי, מעצב הרופא את האף ומעניק לו את הצורה הרצויה.

צמיתות התוצאות: לאחר ניתוח פלסטי, מראה האף איננו משתנה - ותוצאות הניתוח בלתי הפיכות (התוצאות ניתנות לשינוי רק בניתוח פלסטי חוזר, שלרוב נחשב הליך מסובך, בהשוואה לניתוח פלסטי ראשון, משום שכבר נעשתה פגיעה ברקמות באזור). לעומת זאת, הזרקת חומרי מילוי במסגרת פיסול אף היא פעולה הפיכה - ניתן להזריק חומר הממיס את החומצה ההיאלורונית. בנוסף לכך, התוצאה מוגבלת בזמן: תוצאות הפיסול יישמרו לכל היותר לתקופה של שנתיים. ניתן לחזור על הפעולה מדי תקופה.

תהליך הכנה להליך: בטרם ביצוע ניתוח פלסטי באף, יש צורך בבדיקות רפואיות מקיפות ובבחינה מדוקדקת להתאמתו של המטופל להליך ולכשירותו הרפואית ויכולתו לעמוד בהליך ובהרדמה. לעומת זאת, הליך של פיסול אף איננו דורש כל הכנה או בדיקה, טרם ביצועו.

הליך ההחלמה: לאחר ניתוח פלסטי באף, נדרשת תקופה של שיקום והחלמה, במהלכם המנותח מסתובב חבוש - וחש כאב, אי נוחות, נפיחות ושטפי דם. ההחלמה כרוכה בתקופת אשפוז, שבסיומה יש צורך במעקב רפואי. לעומת זאת, לאחר פיסול אף לא נדרשת כל החלמה - והמטופל לא חש כל כאב. כמו כן, האף איננו חבוש והמטופל יכול לשוב לפעילות מלאה, מיד לאחר הטיפול.

סיבוכים, סיכונים ותופעות לוואי: בעוד שבניתוח פלסטי באף, יכולים להיגרם למטופל סיבוכים עקב הניתוח - והוא חשוף לסיכונים מההליך ומההרדמה, בפיסול אף ללא ניתוח - אין כל סכנה.

תוצאות ההליך: במסגרת ניתוח אף, ניתן לשנות צורה של גשר האף ושל הנחיריים - ולתקן כל פגם באף, לרבות שינוי צורתו באופן רדיקלי. לעומת זאת, פיסול אף הוא פעולה מקומית ומוגבלת, היכולה לסייע רק לקהל קטן של מטופלים - ולתקן פגמים מקומיים מסוימים.

למי יכול להתאים פיסול אף?

בשל ההבדלים בין ניתוח פלסטי באף לבין פיסול אף ללא ניתוח, מומלץ לבצע פיסול אף רק במקרים הבאים: כאשר יש שקעים באף ורוצים לטשטש אותם, כאשר יש חוסר פרופורציה בין אברי הפנים - והגדלת האף או שינוי צורתו יתרמו להשגת הפרופורציה הרצויה, כאשר רוצים ליצור אף סולד, כאשר רוצים לעבות את גשר האף, כאשר רוצים לחזק את קווי המתאר של האף, כאשר שואפים לאזן בין שני צדי האף או בין הנחיריים לגשר האף ועוד.

כמו כן, ביצוע פיסול אף מומלץ כאשר הוא נעשה כחלק מפיסול פנים: כאשר מעבים שפתיים, מעבים עצמות לחיים, מדגישים את עצמות הלסת, מחליקים קמטים ונוקטים פעולת נוספות, כחלק מפיסול הפנים, ניתן ואף מומלץ לבצע גם פיסול אף - שיתכתב עם הפעולות הללו וישתלב בהליך הפיסול המחודש והמקיף, כדי לקבל מראה אחיד והרמוני, עם איברים שהמראה שלהם משלים זה את זה והם "מתכתבים" האחד עם השני, כדי להעניק לפנים פרופורציה מושלמת, המיטיבה ללא הכר את מראה הפנים.

עיצוב פנים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
עיצוב פנים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

כמה זמן נמשך הליך פיסול אף? האם הוא כרוך בכאב?

הטיפול נמשך בין חמש עשרה דקות לבין עשרים דקות - ואיננו כרוך בכאב, פרט לדקירות קלות ונקודתיות. כאמור, מיד עם סיום הטיפול, המטופל יכול להמשיך בשגרת יומו - ולתפקד באופן מלא.

לסיכום: ניתן לתרום למראה האף ולשפר אותו ללא ניתוח, במקרים בהם פיסולו של האף, באמצעות הזרקת חומרי מילוי, יכול למלא צרכים נקודתיים. אם תבחרו לבצע הליך של פיסול אף ללא ניתוח, השכילו לבחור נכון ולעשות זאת בזהירות ובתבונה: פנו למטפל מורשה, בעל ניסיון, המשתמש בחומרי מילוי איכותיים, המותרים לשימוש ועומדים בתקנים בינלאומיים.

ד"ר איגור מטליצה עוסק ברפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום