הגדלת שדיים עם שומן עצמי

(3)
לדרג
תוכן מקודם

מי מועמדת פוטנציאלית לניתוח הגדלת שדיים? מהו יתרון מכשיר "בודי ג'ט" החדש המשמש להגדלת שדיים באמצעות שומן עצמי, לעומת הגדלה בעזרת סיליקון?

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2306959 (מספר מקשר)

במהלך השנים, ניתוח להגדלת חזה הפך לניתוח האסתטי הנפוץ ביותר בישראל. לרוב, מי שמעוניינות בהגדלת חזה הן שתי אוכלוסיות עיקריות: נשים צעירות, שרוצות לשפר את מראה החזה שלהן ולחזק את ביטחונן העצמי; ונשים מבוגרות יותר שהריונות והנקות גרמו לשדיהן להתרוקן ולצנוח עם השנים, והן רוצות להשיב עטרה ליושנה. ניתוח הגדלת שדיים לא נועד בהכרח להשיג מראה של שדיים גדולים, אלא לעצב מחדש שדיים קטנים מאוד, או למלא בחזרה שדיים שהתרוקנו וצנחו עם השנים.

ההחלטה החשובה ביותר בניתוח שכזה היא לבחור את התוצאה הרצויה. בנוסף, חשוב לדעת כיצד לבחור את הרופא המטפל הנכון. לכן, קיימת חשיבות גדולה במיוחד לבחירת רופא שהינו כירורג פלסטי מומחה; והוא בעל ניסיון ויכולת בתחומו.

לפני הניתוח, נדרשת האישה להיבדק בבדיקת רופא ובדיקות דם ומוכנות להתאמה לניתוח. בנוסף מתבצעות בדיקות הדמיה, המדמות את מראה השד בתום ההליך. לרוב, גודל החזה החדש נבחר על פי הפרופורציות הטבעיות של האישה ותוך התחשבות במבנה גופה הטבעי, בהתאם לייעוץ הרופא.

למי מתאים ניתוח הגדלת חזה?

ניתוח הגדלת שדיים מתאים לכל אישה ששואפת למראה חזה גדול, מורם ומוצק יותר. כל אישה מגיל 18 רשאית לעבור ניתוח כזה.

כיום ניתן לבחור בניתוח הגדלת שדיים באמצעות שתל סיליקון - המוכר והנפוץ בקרב ציבור המטופלות. וכן בניתוח הגדלת שדיים, באמצעות השתלת שומן עצמי. מדובר בהליך המבוצע באמצעות מכשיר חדשני - "בודי ג'ט" באמצעותו מבצעים המסה של השומן וניתוקו מאזורים עתירי שומן בגוף כגון: ישבן או בטן, באמצעות זרם מים. ולאחר מכן השתלת השומן העצמי בצורה בטוחה עם מינימום סיבוכים.

כיצד מתבצע ניתוח הגדלת שדיים, באמצעות שומן עצמי?

הליך זה בעצם עושה שימוש בשומן מיותר בגוף (כלומר: שומן שהגוף לא באמת נזקק לו) - ומשתמש בו כחומר גלם מחודש שעובר עיבוד, אתו מעצבים מחדש את מראה השד. השומן נלקח מהגוף, בהליך של הרדמה מלאה, בדרך כלל מהעכוז או מהבטן - ומושתל מחדש בתוך השדיים. מדובר על רקמת שומן שמשתילים אותה מחדש.

יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי במהלך הניתוח לא נשמר כל השומן שאנחנו משתילים בגוף, אלא רק חלק ממנו. בדרך כלל, נקלטים 50-80 אחוז במהלך ניתוח אחד. ולעתים, יש לחזור על ההליך ולבצע ניתוח נוסף, כדי להשלים את כמות השומן הנדרשת לעיצוב השדיים. הליך ניתוחי זה לוקח כשעתיים.

מהו יתרון ניתוח הגדלת שדיים, באמצעות הזרקת שומן עצמי, לעומת שתל סיליקון?

יתרון הליך זה נעוץ בעובדה שהחומר איתו מגדילים את השד הוא חומר טבעי לחלוטין שנמצא בגוף. מאחר ומדובר ברקמה של המטופלת המראה בתום ההליך הוא טבעי ויפה יותר, מאשר בניתוח הגדלת שדיים באמצעות שתלי סיליקון. בנוסף, מגע השד רך, נעים וטבעי. יתרון נוסף הוא שאין צורך בהחלפה של שתלי הסיליקון כל פרק זמן מסוים.

מהם הסיכונים הנעוצים בהליך?

כמו בכל הליך כירורגי קיימים סיכונים אך הם נדירים. סיבוך כמו התקשות של השד (הנגרם לעתים רחוקות בעקבות ניתוח עם שתל סיליקון) - יורד מהפרק כאשר מדובר בהגדלת שדיים באמצעות הזרקת שומן עצמי.

מהו תהליך ההחלמה מניתוח להגדלת חזה?

בניתוח הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון ההחלמה כרוכה במספר ימים של כאבים, שניתן לפתור באמצעות משככי כאבים. ימים אחדים לאחר הניתוח, ישנו שיפור של ממש ביכולת התנועה וברמת הכאב. לאחר כשבוע, ניתן לחזור לפעילות שגרתית מלאה ולעיתים גם פחות משבוע. במשך שבועות אחדים, עוד ניתן לחוש במגבלה קלה בתפקוד הזרועות, מגבלה שחולפת אף היא. לעומת זאת, לאחר ניתוח להגדלת חזה באמצאות שומן עצמי, תהליך ההחלמה קצר יותר והמגבלות חולפות הרבה יותר מהר.

האם יש לחזור על הליך הגדלת שדיים בשומן עצמי?

לעתים יש לחזור על הפעולה, כדי למלא את השד באחוזים הרצויים של השומן העצמי. כך, מדובר בסך הכול בשני ניתוחים ולא יותר. התוצאה האסתטית, שבה ניתן לחזות באופן סופי כשלושה חודשים אחרי הניתוח, נשארת לתמיד - ומושפעת מהשינויים הטבעיים של הגוף. אם משמינים, גם השד משמין; ואם מרזים, גם השד מרזה. בנקודה זו, יתרונו של שתל הסיליקון נעוץ בכך שמדובר על הליך יותר זול, שמסתכם בניתוח אחד.

לסיכום, ניתוח הגדלת שדיים באמצעות שומן עצמי מאפשר לבצע שימוש בשומן מיותר של הגוף, לטובת הגדלת השד. מאחר ומדובר ברקמה של הגוף התוצאה המתקבלת - טבעית ויפה יותר מאשר שתלי סליקון, וגם מגע השד רך ונעים. תהליך ההחלמה מהיר וקל יותר ואין צורך להחליף שתלים, בדומה לשתלי סיליקון.

ד"ר מיכאל איצקסון הוא מומחה לכירורגיה פלסטית באופטימל ירושלים ובעל מרפאות פרטיות בירושלים ובתל אביב וסגן מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים וולפסון.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום