שיטה חדשנית: המסת שומן בקור

(1)
לדרג

שאיבת שומן? ניתוח קיצור קיבה? שיטת המסת שומן בקור (באישור FDA) היא להיט חם ההולך וצובר הצלחות רבות. כיצד השיטה פועלת? ולאיזה תוצאות יש לצפות?

מאת: כפיר פוריאן

הגילוי המדעי המדהים לפיו תאי שומן מתפרקים בטמפרטורות מקפיאות שמתחת לאפס - הפך לאחת הטכנולוגיות המתקדמות למלחמה בעודף משקל. על פי המחקר: תאי שומן אנושיים מגלים רגישות גבוהה לטמפרטורות נמוכות מאוד - ובניגוד להתנהגות תאים אחרים בגוף, הם מתפרקים.

מטרות הטכניקה החדשנית של המסת שומן בקור הן הפחתת משקל, הצרת היקפים וחיטוב אזורים ספציפיים בגוף. הטיפול מתאים למי שמעוניינים להוריד במשקל, ללא התערבות כירורגית - באזורים ספציפיים.

פיזור שומן בגוף. אילוסטרציה: שאטרסטוק
פיזור שומן בגוף. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מהו תא שומן?

רקמת השומן היא סוג של רקמת חיבור, המורכבת מתאי שומן. רקמת השומן מרכיבהכ-20% מסך המשקל בגוף האדם - ותפקידה המרכזי של הרקמה הוא אגירת שומן,כלומר אגירת מולקולות עתירות אנרגיה.

בנוסף לכך, התאים האדיפוציטים מפרקים את הטריגליצרידים ויש להם גם תפקיד אנדוקריני, בידוד, שמירה על חום הגוף, הגנה על איברים חיוניים ובלימת זעזועים.

רקמת השומן נמצאת בעיקר בתת עור, מעט בעור (דרמיס), וכן בבלוטות יותרת התריסבמבוגרים ובמח העצם הצהוב, שם היא מעניקה לו את צבעו. מטבוליזם של שומן חום מופעל על ידי ההורמון נוראדרנלין, המשפעל ליפאזות אשר מפרקות את השומן.

למי עוד מתאימה השיטה?

השיטה מתאימה גם למי שאינו מצליח להוריד במשקל באזורים מסוימים, למרות אימוני כושר ודיאטות. חשוב לציין שהשיטה איננה מהווה תחליף לירידה במשקל - המומלצת בעיקר באימוץ של תזונה נכונה וספורט. השיטה אינה מתאימה לבעלי משקל עודף משמעותי.

איך נראה המכשיר?

ראשית, יש לומר כי מדובר במכשיר מאושר על ידי FDA, אשר הוכר כבטוח לגמרי לשימוש. המכשיר בעל זרוע, אותה מצמידים לאזור המיועד בגוף, בו רוצים להסיר שומן עודף. האזורים האפשריים: זרועות, ישבנים, ברכיים, ירכיים או בטן. המכשיר "יונק" את חלק הגוף המדובר, נצמד אליו - ומקרר אותו עד לטמפרטורה של כמינוס 15 מעלות צלזיוס. הקור מבודד את תאי השומן ומקפיא אותם - וכך מביא למותם. לאחר הטיפול, הגוף מסלק את התאים לצמיתות מן הגוף.

אזור בעייתי? נסו המסת שומן בקור. אילוסטרציה: שאטרסטוק
אזור בעייתי? נסו המסת שומן בקור. אילוסטרציה: שאטרסטוק

כמה זמן נמשך הטיפול - ואיך חש המטופל?

הטיפול אורך כשעה ואינו כרוך בהרדמה כלשהי; במשך זמן זה, ניתן לשמוע מוזיקה ולהירגע. בתחילת הטיפול, תיתכן תחושת צריבה קלה, אך בהמשך הצריבה נעלמת.

חשוב להדגיש כי המכשיר מנטר את חום הגוף של המטופל - ואם יש חשש לנזק,המכשיר מפסיק לפעול. בתום הפרוצדורה, האזור "מרגיש" כמו ג'לי - כלומר: תאי השומן אכן נמסו. השומן המומס יתפרק ותוך כדי זרימה במחזור הדם, יופרש מהגוף. ניתן לחזור על הטיפול באזור מסוים עד שלוש פעמים. היתרונות המובהקים של הטיפול: אין צורך ללבוש אחריו מחוך והוא אינו מצריך כל שימוש בשיטת לחץ אחרת.

מתי ניתן להבחין בתוצאות?

כבר אחרי שלושה שבועות, נראים השינויים בהיקפים - ולאחר שלושה חודשים, מתקבל האפקט המלא של הטיפול. אזורי השומן מצטמקים והגוף נראה יותר מחוטב,פרופורציונלי ומוצק. הצרת ההיקפים היא עד 6 סנטימטרים.

להשגת תוצאה מיטבית, מומלץ לבצע בין 2 ל-3 טיפולים - וזאת, כמובן, לפי הצורך ובהתאמה אישית ועל פי הרכב חומצות השומן אצל כל אדם.

התוצאות הטובות באות לידי ביטוי בעיקר במראה ובמיצוק זרועות שהידלדלו, מותניים בעלות שומן מצטבר, בטן תחתונה בולטת, בטן עליונה משתפלת, ירכיים שנושקות זולזו או מתרחבות לצדדים, גב תחתון ללא קו מותן וגב עליון עם קפלי שומן.

האם עלולים להיות סיבוכים?

הסיבוכים האפשריים מטיפול זה הם כווית קור (נדיר מאוד) או כאב מקומי שחולף לאחרכיומיים. באופן עקרוני, מדובר בטיפול ולא בניתוח - ולכן לא קיימים סיכוני הרדמהוסיבוכים מיוחדים.

אורח חיים בריא מומלץ לשמירה על התוצאות. אילוסטרציה: שאטרסטוק
אורח חיים בריא מומלץ לשמירה על התוצאות. אילוסטרציה: שאטרסטוק

האם התוצאות נשמרות לאורך זמן?

כמובן שכדי לשמור על התוצאות הטובות, מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת ולבצע פעילות ספורטיבית כלשהי. עם זאת, גם אם עולים במשקל לאחר תקופה מסוימת,האזור המטופל לא ישוב להיראות כמו בעבר, מכיוון שיהיו לו 40%-60% פחות תאים,שיוכלו לאגור ולצבור את השומן.

הטיפול בשיטת הקפאת השומן מתבסס על הרגישות של רקמת השומן בגוף - והתגובהשל השומן לשינויי טמפרטורות. המכשיר גורם לקירור רקמת השומן , השומן קופא - וכך נוצרים קריסטלים ברקמת השומן. המשמעות היא הרג מבוקר של תאי השומן - ובשבועות שלאחר הטיפול, מפנה מערכת הלימפה את תאי השומן שהוקפאו, אל מחוץ לגוף וגורמת להצרת ההיקפים.

מחקרים מראים כי 25%-35% מהשומן השטחי באזור הטיפול מפונה על-ידי מערכתהלימפה, תוך 8-12 שבועות.

במה שונה שיטת המסת שומן בקור משיטות אחרות?

שיטה זו של המסת שומן איננה שיטה פולשנית ואינה מתבצעת בחדר ניתוח או בתנאי מרפאה. כמו כן, לא נדרש מן המטופל טיפול או ביצוע הנחיות מיוחדות לאחר הטיפול (כדוגמת לבישת מחוך לחץ). אין תהליך התאוששות, מכיוון שאין מדובר בניתוח/תהליך כירורגי - ואין סכנות או סיבוכים מיוחדים.

כפיר פוריאן הוא מומחה באוריקולותרפיה גרמנית צרפתית.

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום