קרן חדשה לסיוע לילדים חולים

(0)
לדרג

2 מיליון שקלים גויסו על ידי קדימה מדע למימון טיפולים במחלות נדירות, מיכשור רפואי, טיפולים אורתודונטיים והנגשת חומרי לימוד לילדים מרותקים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

קדימה מדע הקימה קרן סיוע לילדים חולים המרותקים לביתם בהיקף של 2 מיליון שקלים; הכספים ישמשו למימון טיפולים במחלות נדירות, מיכשור רפואי, טיפולים אורתודונטיים, אמצעי הנגשה ללמידה ועוד. כספי הקרן גויסו על ידי קדימה מדע בעיקר באמצעות תרומות של קהילות יהודיות בתפוצות. הקרן מיועדת למשפחות נזקקות ובהתאם לקריטריונים שייקבעו.

במקביל מובילה קדימה מדע את תכנית "שלבים" למתן שירותי חינוך בבית וטיפולים פרא-רפואי לכ-5,000 ילדים בשנה, המרותקים לביתם מסיבות רפואיות המונעות מהם להגיע למוסדות החינוך. מטרת התוכנית היא לאפשר לילדים לשמור על שגרת החיים והלימודים גם בעת מחלתם.

הקרן החדשה תספק לילדים סיוע ברכישת שירותים וציוד, שאינם מתוקצבים במסגרות המקובלות, אבל מהווים מרכיב מהותי בטיפול בילד ובהקלה על המשפחה. בין היתר מסייעת הקרן ברכישת ציוד עזר ללמידה לבעלי צרכים מיוחדים (כגון מערכת להנעת עכבר באמצעות תנועות עפעפיים), טאבלטים וציוד דיגיטלי, סיוע במימון טיפולים ייחודיים לילדים הלוקים במחלות נדירות, טיפולים אורתודנטיים, התקנת מערכות הנגשה (כגון מעלון פנים ביתי שיאפשר לילד לנוע על כיסא גלגלים בין קומות הבית) ועוד.

אבי גנון, מנכ"ל קדימה מדע: "במהלך הטיפול היומיומי בילדים החולים ושיחות עם המשפחות נחשפנו למצוקה העצומה הנובעת מחוסר יכולת לרכוש ציוד ושירותים רפואיים החיוניים ביותר להתפתחותם של הילדים ולרווחת משפחותיהם, שלא לדבר על הקושי הכלכלי העצום של טיפול בילד עם מחלה נדירה. נוכחנו שאין מספיק מסגרות הנותנות מענה על צרכים אלה ולכן לקחנו על עצמנו לסייע באמצעות הקרן החדשה. גייסנו לשם כך משאבים, בעיקר מקהילות יהודיות בתפוצות, אשר יאפשרו להרחיב את הסיוע הדרוש. כמובן שאין בכך לתת מענה מלא לכל החסכים, אבל זו בהחלט התחלה".

קדימה מדע, ארגון חינוכי ללא מטרת רווח המקדם הכשרה מדעית-טכנולוגית בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, הקים קרן סיוע לילדים חולים המרותקים לביתם, בהיקף כספי של 2 מיליון שקלים לשנה. קדימה מדע היא השלוחה הישראלית של World ORT, ארגון החינוך היהודי הגדול בעולם הפעיל ב-40 מדינות.

בואו לדבר על זה בפורום תרומת תרופות לנזקקים - בשיתוף עם עמותת "חברים לרפואה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום