3 חולי לגיונלוזיס אובחנו ברמב"ם

(0)
לדרג

נבדקת האפשרות שחלקם נדבקו ממערכת המים בבית החולים וכעת ממתינים לתוצאות המעבדה. מדובר במחלה דמוית שפעת שמועברת גם באמצעות מזגנים

מאת: מערכת zap doctors

היום (א') ייאספו דגימות ממערכת המים בבית חולים רמב"ם, זאת לאחר שבמרכז הרפואי אובחנו לאחרונה 3 חולים עם לגיונלה, חיידק החי במים.

החולה שאושפז ביום חמישי שעבר נדבק קרוב לוודאי בקהילה והגיע לבית החולים חולה. שני החולים האחרים מאושפזים בשני בניינים נפרדים, עם מערכות מים נפרדות. גם ניטור במים הוא נפרד.

בהקשר לחולה שדווחה כחולה ראשונה: מערכת הניטור השוטף של טמפרטורת המים ביציאה מהדוודים ורמת הכלור, נמצאה על ידי בית החולים תקינה וללא חריגה. בהקשר לחולה השני - בית החולים בודק את תקינות מערכת הטיפול במים.

תוצאות ראשונות לבדיקות מים ללגיונלוזיס ניתן לקבל לאחר 3 ימים ותוצאות סופיות מתקבלות כעשרה ימים לאחר נטילתן. נדגמו דגימות ראשונות.

המחלה, המועברת באמצעות שאיפה של רסס של מים ממקורות מים, בריכות ומאגרי מים מזוהמים, נקראת בשנים האחרונות גם "מחלת המזגנים", בשל הסיכון להידבקות בעקבות החשיפה למזגנים. מה שמייחד את החיידק הוא עמידותו לכלור, כך שהוא מסוגל לשרוד גם במתקני מים העוברים חיטוי.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום