כמעט התעוורה בגלל עדשות מגע

(0)
לדרג

האשה הגיעה עם פטריה כתוצאה מהרכבת עדשות לבי"ח הדסה עין כרם וטופלה בזריקות ישירות לקרנית. פרופ' אבי סלומון: "סיבוך מסוכן ונדיר. הצלחנו להציל לה את העין"

מאת: מערכת zap doctors

א', תושבת ירושלים בשנות הארבעים לחייה, כמעט התעוורה בגלל השימוש בעדשות מגע. מסיבה שלא ברורה התפתחה פטרייה קשה בעיניה, והראייה ניצלה בזכות זריקות לקרנית שקיבלה בבי"ח הדסה עין כרם, טיפול שכמוהו תואר רק במקרים בודדים בעולם.

"אני מרכיבה עדשות מגע כבר יותר מ-20 שנים", סיפרה א'. "תמיד הקפדתי לנקות את העדשות היטב, נזהרתי משימוש יתר ולא ישנתי עם העדשות. אף שנקטתי צעדי זהירות נדרשים, עיניי נפגעו. ללא סימני אזהרה, העין התחילה לגרד ולהציק. היא היתה מגורה מאוד ודומעת ולא יכולתי לפקוח אותה. כשרציתי להסיר את העדשה נחרדתי לראות שהעין אדומה בצבע דם". א' מגוללת מסכת קשה של התרוצצויות בין רופאים, אשפוזים חוזרים וטיפול באמצעים חריפים ללא הועיל במשך חודשיים.

בסופו של דבר א' הגיעה להדסה עין כרם, ואובחנה כסובלת מפטריה נדירה, הנקראת פוסאריום. "הקרנית הייתה מכוסה לחלוטין בפטריה ומצבי היה כה חמור ומסוכן על סף איבוד העין. לא זו בלבד אלא שכל הזמן הזה קיבלתי טיפול שגוי שגרם לפטרייה להתפשט עוד ועוד. קשה לתאר את הרגשת התסכול - הבנתי שכל זה קרה בגלל שהשתמשתי בעדשות מגע, אבל גרוע מכך שהפקדתי את בריאותי בידי רופאים שלא טיפלו בי כראוי".

א' אושפזה וטופלה על ידי פרופ' אבי סלומון, רופא עיניים ומומחה למחלות וניתוחי קרנית והסרת משקפיים בלייזר, מנהל את שירות הקרנית במרכז הרפואי הדסה עין כרם, ומנתח לייזר ב"הדסה אופטימל". הוא החליט לבצע טיפול נדיר - סדרת זריקות ישירות לתוך הקרנית של תרופה נגד פטריות Voriconazole. אף על פי שמדובר בפטריה עמידה לטיפול, הזריקות לקרנית הצליחו לעצור מהר מאוד את המחלה, ופרופ' סלומון הצליח להציל את הקרנית והעין.

"למזלי נחסכה ממני השתלת קרנית", אומרת א'. "כיום אני רואה כמעט כמו לפני הזיהום. נשארה לי צלקת בקרנית שכמעט ולא מפריעה. כדי שלא יקרה לבן שלי, שגם הוא מרכיב עדשות מגע, מה שקרה לי, בני עבר ניתוח לתיקון ראייה, אצל לא אחר מאשר פרופ' סולומון".

בואו לדבר על זה בפורום הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום