התליית רישיון יונליוור: "ללא זדון"

(0)
לדרג

בעקבות ביקורת משרד הבריאות, תפעל החברה תחת פיקוח צמוד ויומיומי. טרם אותר הזיהום בקורנפלקס, אך נקבע כי לא היתה כוונת זדון, אלא התנהגות רשלנות

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות קבע כי בכפוף לשימוע, יותלה רישיון GMP של חברת יונליוור, בעקבות הזיהום בסלמונלה שהתגלה בקורנפלקס. לצעד חשיבות רבה כי הרישיון הוא חותמת איכות לכך שהחברה עומדת בתקנות בריאות הציבור ויכולה לייצר מזון. החלטה זו התקבלה בעקבות ביקורת של משרד הבריאות במקום.

נציגי משרד הבריאות בראשות פרופ איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, ומנהל שירות המזון הארצי, אלי גורדון, ערכו אתמול (א') ביקורת במפעל תלמה בערד. ממשרד הבריאות נמסר כי החברה שיתפה פעולה עם הבדיקה באופן מלא, וצוות המשרד התרשם כי מדובר ברצף טעויות רשלני ולא באירוע עם כוונת זדון מצד הנהלת החברה ומערך האיכות.

עד כה מקור הזיהום לא אותר, ועל פי ההערכות ייתכן שנובע מתחלואת עובד או מזיהום משני. הומלץ לבצע בדיקות מעבדה לעובדים, על מנת לנסות להשלים את החקירה. החברה שכרה שירותים של משרד חקירות חיצוני, כדי לבדוק את הסיבה לזליגת המשטח לדרכי השיווק.

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי כבר בעקבות הביקורת לפני שבוע, ננקטו המפעל שורת פעולות מתקנות. משרד הבריאות יורה על הנחיות נוספות כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, כגון הגברת תדירות הדיגום באופן שיבוצע מדי יום, עד להודעה חדשה. משרד הבריאות ימשיך בניטור ומעקב, כולל אחר תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו ויעדכן את הציבור.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום