חילופים בצמרת משרד הבריאות

(0)
לדרג

פרופ' איתמר גרוטו, ראש המערך לבריאות הציבור, נבחר לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד הבריאות במקום פרופ' ארנון אפק. ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים

מאת: מערכת zap doctors

פרופ' איתמר גרוטו, נבחר אמש במכרז, כמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ויחליף את פרופ' ארנון אפק. פרופ' גרוטו יכנס לתפקידו בשבועות הקרובים .

פרופ' גרוטו סיים לימודי רפואה באוניברסיטת תל-אביב. כמו-כן סיים בהצטיינות תואר מוסמך בבריאות הציבור ודוקטורט בניהול מערכות בריאות. מ-2007, מנהל את מערך שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

במסגרת תפקידו יזם והוביל פרויקטים לחיזוק הפיקוח על המזון, שדרוג סל החיסונים, הקמת רשומת חיסונים לאומית, הקמת התוכנית הלאומית "אפשרי בריא" לקידום אורח חיים פעיל ובריא, ניהל את משבר הפוליו ובלם את ההתפרצות ללא מקרי תחלואה בישראל. הקים את המחלקה לאפידימיולוגיה סביבתית, פרסם לראשונה את "דוח בריאות וסביבה בישראל" המתייחס לניטור ביולוגי של מזהמים.

ב-2014 פרופ' גרוטו קיבל פרס מצוינות בניהול הדרג הבכיר, מטעם נציבות שירות המדינה, וב-2016 קיבל את אות הבוגר מאת אוניברסיטת בן גוריון על תרומה ייחודית למדע ולחברה.
מרצה וחוקר באוניברסיטת בן גוריון, ופרסם למעלה מ-180 מאמרים בתחום האפידמיולוגיה ובריאות הציבור.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב , בירך אותו על זכייתו במכרז. "מערכת הבריאות ניצבת בפני אתגרים אדירים בשנים הקרובות לרבות בתחומי הרגולציה, קידום הבריאות והיערכות המערכת להזדקנות האוכלוסיה. אני בטוח שכישוריו והנסיון שצבר פרופ' גרוטו בתפקידיו השונים יאפשרו לו להיות כוח משמעותי בהובלת המערכת וההתמודדות עם האתגרים הגדולים."

שר הבריאות יעקב ליצמן בירך את פרופ' גרוטו עם זכייתו במכרז. "מדובר בתפקיד חשוב ומשמעותי מאוד במשרד הבריאות. מדובר באדם ראוי ביותר לתפקיד החשוב והמאתגר. פרופ גרוטו מוכר בארץ ובעולם כאוטוריטה מובילה מקצועית והוא מביא עימו ניסיון רב והכרחי לתפקיד ,לצד ערכים של יושרה ואנושיות. אני בטוח שמינויו יתרום רבות לטובת משרד הבריאות, לציבור החולים ולכלל אזרחי ישראל. אני מאחל לו הצלחה רבה ואעשה הכל כדי שיצליח במשימתו החשובה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום