מקצוע פודולוגיה יוכר בישראל

(0)
לדרג

ההכשרה של הפודולוגים תוכר כשוות ערך לתואר אקדמי, כפי שנעשה בצרפת, כך הוחלט בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת. הצעד יאפשר לעולים לעסוק במקצוע

מאת: מערכת zap doctors

מקצוע הפודולוגיה, הטיפול בכף הרגל, יוכר כשווה-ערך לתואר אקדמי, כך הכריז היום (שני) סמנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' ארנון אפק, בישיבת ועדת העלייה והקליטה של הכנסת.

המקצוע נלמד בעיקר בצרפת ולא היה מוכר עד כה בארץ, ולפיכך עולים רבים התקשו בקבלת רישיון ישראלי עבורו. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) בירך על החלטת המשרד ואמר כי מדובר בצעד חשוב לעידוד עלייה ולהשתלבות העולים בתעסוקה אברהם נגוסה.

עו"ד מאיר בוחניק, סמנכ"ל פורום "קהלת" שגיבש נייר עמדה בנושא, טען כי לפי האיחוד האירופי הפודולוגים והפודיאטרים מקצוע זהה, ובצרפת כבר החל הליך הכרתו כתואר אקדמי. לדבריו, כבר לפי החוק הקיים כיום בישראל, ניתן להעניק באותו המקצוע סמכויות שונות, ולהגדיר זאת בתעודה מוסמכת.

אריאלה מילר, פודולוגית עולה מצרפת, ביקשה לאמץ את המלצות ארגון הפודיאטרים ולמצוא פתרון יצירתי ולהסדיר את מעמדו של כל מי שלמד טרם 2012, השנה שבה החלה צרפת להכיר בתחום כאקדמי. לדבריה, הסדרת התחום תאפשר הקמת מסגרת לימודים בארץ לנושא זה.

ד"ר יונתן רוזנבלום, פודיאטר עולה מארה"ב, קרא לשמור על ההבחנה בין פודיאטרים לפודיאטרים מנתחים, ובין פודולוגים לפודיאטרים. מחד קיימת טענה כי מדובר באותו מקצוע - רק בשמות שונים, מנגד - ההכשרה של פודיאטור ארוכה משל פודולוג.

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, השיב כי חומר הלימודים והמעמד נבדק היטב במשרדו, גם מול משרד הבריאות הצרפתי, ואכן המקצוע הוא שווה ערך לתואר אקדמי, מבחינת היקף שעות הלימוד, אחידות מוסדות הלימוד ועוד. הוא הסכים כי יש למצוא פתרון לאלו שהוכשרו לפני 2012.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוח ציפורן חודרנית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום