"מחירי הביטוחים הפרטיים לא יעלו"

(0)
לדרג

כך הסביר ליצמן בעקבות ההצהרה על הגדלת הסל. כמו כן איסור עבודה פרטית של מנהלי מחלקות ייעשה בהידברות בלבד, הבטיח. גרמן על הגדלת הסל: זה חלום

מאת: מערכת zap doctors

לאחר ההכרזות הדרמטיות על הגדלת סל התרופות ותמרוץ רופאים בכירים כדי שלא יפנו לשוק הפרטי, מגיע שלב ההבהרות. בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת, שארך למעלה מ-3 שעות, דיווחו שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב כי מחיר הביטוחים הפרטיים, כפי שאולי השתמע מאמירות קודמות, לא יעלה.

השר ליצמן אמר בדיון: "שר האוצר ואני נגיש תכנית מסודרת שתציג את החלטתנו להעלות את מימון סל התרופות ל-550 מיליון שקלים במשך חמש שנים. חלק מהכסף יבוא מהשב"ן, חלק מהביטוחים הפרטיים, אבל המחיר שמשלם האזרח לא יעלה באף אחד מהם", הבטיח.

לאמץ את המחלות היתומות

מנכ"ל קופת חולים מכבי, רן סער, תקף את הכוונה למסות את הביטוחים המשלימים: "הם נועדו לממן פתרון לאותן מחלות יתומות ולקצר תורים לילדים שמחכים שנתיים לניתוח אוזניים". נושא המחלות הנדירות, מחלות שהחולים בהן נאלצים לדאוג בכוחות עצמם למימון תרופות יקרות, הוא נושא שבשל היעדר לובי חזק מספיק נופל תדיר בין הכיסאות ומותיר את החולים לחסדי הקופות.

חולה במחלה בשם הידרדניטיס סופורטיבה (HS) שנכחה בדיון סיפרה: "קופת החולים שלי לא מוכנה לתת לי אפילו פלסטר. אני סטודנטית והתרופה למחלה עולה 12 אלף שקל בחודש". בתגובה שר הבריאות הזמין אותה ואת החולים הנוספים במחלות נדירות שנכחו בדיון לגשת ללשכתו מיד בתום הדיון לצורך טיפול בעניינם. יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) הודיע אף הוא כי יטפל בעניין המחלות הנדירות והיתומות.

באשר לתוכנית לפיה מנהלי המחלקות יישארו רק בבית החולים ולא יעבדו באופן פרטי אמר: "הכל ייעשה בתיאום עם הרופאים, לא אעשה כלום בכוח ולא בחקיקה. אנחנו רק בודקים אפשרות. בכל מקרה זה לא יחול על המנהלים הקיימים". יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן, שנכח בדיון גם הוא, אמר שהכנסת משמיצה רופאים וסבורה כי בצע כסף הוא שמניע אותם, וכתוצאה מכך פוגעת בהם בחקיקה.

יו"ר הוועדה השיב: "אנחנו מעריכים מאוד את הרופאים, אך ייתכן שיש כאלה שייפגעו מצעדינו, כי עיקר דאגתנו הוא לאזרח החלש". מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי "אם נעשה על הרופאים עליהום ציבורי ונאמר שהם רודפי בצע, לא נצליח. הם עובדים במסגרת הכללים שאנחנו קבענו, וכעת אנחנו רוצים לשנות".

"לא צריך חמלה, צריך ביטוח"

חברי הכנסת הרבים שנכחו בדיון בירכו את השר ליצמן על הרחבת סל התרופות. שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), אמרה: "זה חלום. אף אחד ממשרד הבריאות לא דמיין את זה".

עם זאת, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, אמרה: "לפעמים אני רוצה להכות את עצמי על שגזרתי על ילדיי לחיות בפריפריה וכתוצאה מכך לקבל שירותי בריאות הרבה פחות טובים מאשר במרכז. לא ייתכן שתיתנו אישור לגבות כספים מתושבי הפריפריה על ביטוחים משלימים, אבל לא תספקו אותם. אנשים קשיי יום צריכים להיטלטל באוטובוסים מבית שאן לנצרת עילית כדי לקבל טיפול. משהו דפוק במערכת".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "יש לבטל כליל את הביטוחים המשלימים. זאת סטייה מחוק בריאות ממלכתי. כבר לא צריך חמלה, צריך רק ביטוח".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה פנימית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום