אוסטיאופורוזיס ומחסור בוויטמין די

(0)
לדרג

רמות נמוכות של הוויטמין בגוף מעלות את הסיכון למוות מכל סיבה באופן משמעותי בקרב בנות 75 ומעלה; אוסטיאופורוזיס עלול להחמיר את המצב

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בקרב קשישות קיים קשר בין רמות ויטמין D נמוכות לעלייה בשיעורי מוות מכל סיבה - כך עולה ממאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Geriatric Society.

במסגרת מחקר שארך 15 שנים במאלמו, שוודיה, ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין רמות נמוכות של ויטמין D (מתחת ל-50 ננומול/ליטר) למוות תוך עשר שנים בקרב בנות 75 ומעלה. רמות ויטמין D סווגו כנמוכות (ריכוז נמוך מ-50 ננומול/ליטר), בינוניות (50-75 ננומול/ליטר) או גבוהות (מעל 75 ננומול/ליטר) ונבחנו בנשים בגילאי 75 (1,011 נשים), 80 (642 נשים) ו-85 (348 נשים) שנים.

החוקרים זיהו עלייה של 80% בשיעורי מוות מכל סיבה בנשים בגילאי 80-90 עם רמות ויטמין D נמוכות, בהשוואה למי שהיו להן רמות גבוהות של הוויטמין. לאוסטיאופורוזיס הייתה ההשפעה הגדולה ביותר על מוות, אך גם לאחר שהוציאו מניתוח הנתונים נשים עם שבר אוסטיאופורוטי, הסיכון לתמותה על רקע רמות ויטמין D נמוכות נותר מוגבר משמעותית.

לדברי החוקרים, מנתוני המחקר עולה כי רמות ויטמין D נמוכות עשויות לשחק תפקיד בתוצאות מחלה ואינן מהוות רק סמן למצב בריאותי ירוד.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום