אושר: מענק לידה ליולדות בית

(0)
לדרג

אושר בקריאה ראשונה: גם יולדות הבית יקבלו מענק לידה, בכפוף לאישור מיילדת או רופא על כך שהלידה התקיימה לפי נהלי משרד הבריאות ללידות בית

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

בניגוד למה שקובע החוק כיום, בקרוב יוענק מענק לידה מטעם המוסד לביטוח לאומי עבור כל לידה, ולא רק עבור לידות המתבצעות בבתי חולים או מצריכות אשפוז. כך אישרה היום (ג') ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת פה אחד. מדובר בהצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג (מרצ), שאושרה בקריאה ראשונה.

התנאי לכך שיינתן המענק הוא שמיילדת או רופא חתמו על תצהיר שהלידה התקיימה לפי הוראות משרד הבריאות. ח"כ זנדברג מסרה כי כיום מתקיימות כ-700 לידות בית בישראל בשנה. עלות הצעת החוק מוערכת בכ-1.4 מיליון שקלים בשנה (מענק הלידה נע בין 525 שקלים ל-1,751 שקלים לילד).

במהלך הדיון ניטש ויכוח בין נציגת משרד הבריאות, עו"ד טל נשרי-אמתי ונציגי המוסד לביטוח לאומי, עו"ד מיכל מזוז ואורי קנדל, בעניין העברת פרטי לידות הבית. נשרי-אמתי ביקשה כי משרד הבריאות לא יהיה זה שיעביר את התצהיר החתום על ידי מיילדת הבית או הרופא למוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת המענק. "אנחנו לא דוורים", אמרה. הוועדה לא קיבלה את עמדתה; יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר: "הויכוח הוא טכני, לא מעניין והפך להיות בלתי נסבל". ח"כ זנדברג: "לא ייתכן שהצעת החוק תתעכב וציבור שלם ייפגע בגלל בעיה מטופשת".

נשרי-אמתי אמרה הדגישה בין היתר כי "העמדה המקצועית של משרד הבריאות היא שלידה בבית חולים היא בטוחה יותר מלידת בית". על נושא זה יש הסכמה גורפת בקהילה הרפואית בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום