קצבת ילדים חולי סרטן תוגדל

(0)
לדרג

אושר סופית: קצבת ילדים חולי סרטן ומאושפזים אחרים מעל שלושה חודשים תעלה מ-2,561 שקלים ל-4,487 שקלים, על מנת להקל על הנטל של ההורים

מאת: מערכת zap doctors

קצבת הילדים עבור כ-550 ילדים הנזקקים לטיפול רפואי המאושפזים מעל שלושה חודשים תעלה. כך אושר היום (ב') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

מדובר בילדים שאשפוזם אורך שלושה חודשים לפחות, ובשל כך נבצר מהם להגיע למסגרת חינוכית במרבית ימי השבוע. הקצבה אמורה להקל במעט על הוריהם המטפלים בהם ונאלצים להיעדר תכופות מעבודתם. כיום עומדת הקצבה על 2,561 שקלים והיא תעלה ל-4,487 שקלים. על פי מכתב שכתב שר הרווחה חיים כץ לוועדה, העלות השנתית של הצעת החוק מוערכת בכ-12.7 מיליון שקלים. התקנות ייכנסו לתוקפן ב-1 בחודש לאחר פרסומן, וישולמו תוך שלושה חודשים.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ציין בדיון את הרגישות הרבה של עובדי המוסד לביטוח לאומי בטיפול בתקנות.

משתתפי הדיון בירכו על הצעד: ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני): "זהו רגע משמח, תודות למאבק עיקש. המשפחות יוכלו סוף סוף להרים את הראש מעל למים". ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו) אמרה כי "הורים נאלצים לעזוב את מקום עבודתם על מנת לטפל בילדים, ונכנסים למציאות כלכלית קשה". ח"כ אילן גילאון (מרצ) הוסיף "אף אחד לא עושה כאן טובה לאף אחד, על המדינה להיות תעודת ביטוח לתושביה".

נציגת ארגוני הנכים, נעמי מורביה הביעה תקווה כי "זוהי סנונית ראשונה בשיפורים נוספים הנדרשים על מנת להקל על חולים ובני משפחותיהם".

משה בניטה ופיני רבינוביץ', אבות לילדים חולי סרטן שנפטרו: "כשהילד נפטר, מצוקת המשפחה קשה פי כמה. צריך להאריך את תקופת קבלת הקצבה לחצי שנה נוספת".

בואו לדבר על זה בפורום לוקמיה ואונקולוגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום