בדיקת סוכר ללא דקירה

(10)
לדרג

מהפכה לסוכרתיים: בדיקת סוכר ללא דקירה זמינה לציבור בישראל ומיועדת לחולים מגיל 4. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הכירו, FreeStyle Libre, מערכת לניטור רמת הסוכר באמצעות סריקה בלבד וללא דקירה, שמתאימה לסוכרתיים מסוג 1 ו-2, מגיעה לישראל.

המערכת מאפשרת למדוד סוכר באופן מדויק וללא צורך בדקירות ובכיולים. הבשורה משמעותית לסוכרתיים הנוטלים אינסולין, שרבים מהם ילדים. המערכת תשפר באופן משמעותי את איכות חייהם ויכולתם לנהל את המחלה, ומאושרת לשימוש כבר החל מגיל 4.

בדיקת סוכר בלי דקירה. צילום: יח"צ
בדיקת סוכר בלי דקירה. צילום: יח"צ

כיצד זה עובד? המערכת מבוססת על טכנולוגיית FLASH (Flash Glucose Monitoring), כאשר חיישן הממוקם על הזרוע מאפשר סריקה באמצעות קורא אלקטרוני, המציג את רמת הסוכר העדכנית, ובנוסף חץ מגמה (המזהה צפי לירידה או עלייה של רמות הסוכר) ומידע על רמות הסוכר ב-8 השעות החולפות. המערכת מתאימה לכלל הסוכרתיים, ומהווה מהפכה של ממש באיכות חייהם, ובהתמודדות עם ניהול ואיזון המחלה. ריכוז הנתונים מהמערכת מאפשר לנתח באופן רציף ומעמיק את דפוס השינויים ברמות הסוכר של המטופל לאורך זמן. מידע זה מספק תובנות משמעותיות לצוות הרפואי בנוגע למצב הסוכרת ומסייע במתן המלצות טיפוליות.

שיפור באיזון הסוכר וברמת החיים

לדברי פרופ' איתמר רז, ראש היחידה לסוכרת בביה"ח הדסה עין כרם, "מדובר בפריצת דרך משמעותית המערכת מהווה תרומה גדולה מאוד לאיכות חיי המטופלים, בפרט בילדים, וגורם לשינוי חיובי באורח החיים שלהם ובאיזון הסוכרת. בהתנסות ראשונה בישראל שבה קיבלו את הליברה 27 מטופלים בוגרים עם סוכרת מסוג II המטופלת במספר זריקות אינסולין ביום, ב-3 מרכזים ונעשה אחריהם מעקב של 6 חודשים, המטופלים הביעו שביעות רצון רבה מהמערכת, וחל אצלם שיפור רב באיזון הסוכרת אשר נשמר לכל אורך השימוש בה".

פרופ' רם וייס, מנהל היחידה למטבוליזם ותזונת האדם באוניברסיטה העברית, ומנהל רפואי של האגודה לסוכרת נעורים בישראל מוסיף כי "המערכת חוסכת מן המטופל דקירות עצמיות מרובות ומאפשרת למידה עצמית של תגובות הגוף לגירויים המשפיעים על מאזן הסוכר כגון סוגי מזון שונים או פעילות גופנית. בניסוי מבוקר בחולי סוכרת מסוג 1, המערכת גרמה להורדה משמעותית של ירידות סוכר חדות ומסוכנות (היפוגליקמיה), בפרט בשעות הלילה. האפשרות למדידות מרובות ללא דקירה וטיפול בטיחותי יותר חשובה לכל חולי הסוכרת מסוג 1, בדגש על ילדים המהווים נתח משמעותי מן החולים. השילוב של הורדת הנטל הטיפולי של דקירות מרובות מאפשר היענות משופרת לטיפול (מטופלים שנחשפו למכשיר בדקו את רמת הסוכר בדם ללא דקירה כ-15 פעמים ביום) והמידע הזמין מהווים צעד נוסף לקראת טיפול נוח, בטוח ויעיל יותר בחולי סוכרת מסוג 1".

המערכת היא פיתוח של Abbott ותשווק בישראל על ידי "גפן מדיקל", המתמחה במתן מגוון פתרונות להתמודדות עם סוכרת. המכשיר זמין מעתה לרכישה בתיאום מראש - *6364 שלוחה 7.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום